Vraag

Versterking marginaal WiFi signaal afk. van DVS 1200

• 28 juli 2017
  • 29 reacties
  • 771 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Ik had eerst nog een vraag aan Henk 2304.
Wat verstaat u onder DRM. Is dat zo'n filter als HDCP (High Definition Contents Protection) ?
Ik ben nog maar kort bezig om over te stappen naar HD en indien mogelijk naar UHD. De HD recorder die ik heb gekocht, heb ik pas binnen en is nog nooit gebruikt. Deze recorder uitgebracht in 2015 heeft nog steeds een scart-aansluiting. Verder moet ik hiermee nog ervaring opdoen. Maar bedankt voor de tip.

Dan een bericht voor Joss1965.
Ja zo'n afstandsbediening heb ik van Telfort en de afbeelding op de aangewezen toets is duidelijk herkenbaar. Daar blijven we dus van af.
Als bijlage heb ik een foto van mijn remotes bijgevoegd. Misschien dat u op beide andere afstandsbedieningen deze knop ook kan ontdekken.

mvg
Endre 1941

Reputatie 7
Badge +10
Dan een bericht voor Joss1965.
Ja zo'n afstandsbediening heb ik van Telfort en de afbeelding op de aangewezen toets is duidelijk herkenbaar. Daar blijven we dus van af.
Als bijlage heb ik een foto van mijn remotes bijgevoegd. Misschien dat u op beide andere afstandsbedieningen deze knop ook kan ontdekken.

Als ik het goed lees heb je de Telfort afstandsbediening ingesteld om zowel de tv als de tv-decoder te bedienen (je zet er beide apparaten mee aan en uit). Dat is mooi, want dan heb je de Samsung afstandsbedieningen voor 99% van de tijd niet meer nodig. Daar zitten knoppen op (Smart hub bijv.) die je ongewild op het verkeerde spoor kunnen zetten.

Met alleen de Telfort afstandsbediening is die kans klein. De Sourceknop (helemaal linksonder) is dus bestemd voor het selecteren van de bron, waarbij je het lijstje krijgt met o.a. de ongewenste TV ingang. Als je daarin verzeild raakt, kun je altijd de terugknop (rechts van de knop 'radio') indrukken.
De tv-knop die ik aanwees is op deze gekoppelde afstandsbediening bestemd voor het direct terugkeren naar de televisiezender (als je bijv. In een menu of de gids zit), dus een 'onschuldige' knop die je gerust kunt gebruiken.
Reputatie 7
Wat verstaat u onder DRM.Digital Rights Management, een systeem dat ervoor zorgt dat auteursrechtelijk beschermde informatie (zoals in dit geval een tv-programma of film) niet gekopieerd kan worden. Via digitale aansluitingen (zoals HDMI of USB) wordt het op die manier (vrijwel) onmogelijk om die over te spelen op andere gegevensdragers (zoals de HDD of SSD van je pc). Via SCART zijn er soms nog mogelijkheden om die kopie wel te maken, maar de kwaliteit wordt (analoog) wel een stuk minder en veel nieuwere apparaten met SCART houden zich ook aan DRM, dus ook SCART is geen garantie dat een kopie gemaakt kan worden.

En dan nog ff over de knoppen: zoals @joss1965 al aangaf kun je de knop op het plaatje dat hij liet zien rustig gebruiken: daarmee kom je steeds terug op de laatst ingestelde tv-zender; links daaronder zit een knop Radio, waarmee je direct naar de laatst ingestelde radiozender terugkeert. Ik heb de iTV-ontvanger via een optische (TOSLink) kabel aangesloten op een Home Theater System (HTS) en zodoende heb ik niet alleen Dolby-geluid (op die zenders die dat doorgeven) maar kan ik ook naar de radio luisteren zonder daarvoor de tv aan te hoeven zetten.
Goedemorgen,
Ik bemerk, dat Henk 2304 een stukje verder gevorderd is dan ik. Ik maak wel notitie van zijn radio-oplossing. De TV geeft prima geluid op de radio-programma's, maar de TV aan om naar de radio te luisteren....?
Ik heb uw relaas gelezen over DRM. Niemand die een recorder wil verkopen spreekt hierover. Enfin we zullen wel zien. Misschien kom ik t.z.t. bij u terug, wanneer u dit niet storend vindt. Bedankt ook voor uw aanvulling van joss1965.

Bedankt joss1965 voor uw aanwijzingen op de afstandbediening om valkuilen te vermijden of ontsporingen te voorkomen.

mvg
Endre1941

Reageer