Vraag

Verstoringen iTV website

• 24 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Reputatie 2
Heb een vreemd probleem:

Als ik via mn desktop de iTV website bekijk, en een zender selecteer, dan start deze met een slechte kwaliteit, en na enkele seconden wordt de kwaliteit gewoon goed. Tot nu toe niet aan het handje.
Maar na enkele minuten wordt het scherm in de browser zwart en komt er een ronddraaiend wieltje met "Loading" te staan. Dit duurt soms enkele seconden, maar ook soms minuten.
Mijn setup:
EB10
Bedraad via KPN Accesspoint/switch
Chrome
100 Mbps glasvezel
ESET Internetsecurity

Op mijn laptop (met WiFi) hier geen problemen mee. De bekabeling doorgemeten; deze is prima.
Speednet is OK.

Andere streamingdiensten (YouTube, NPO, NetFlix ed) hebben hier geen last van.
Krijg de vinger niet op de zere plek gelegd. Iemand een idee ?

Heb getwijfeld of deze vraag hier terecht hoort, of in de Internet sectie.

4 reacties

Reputatie 2
Ik zie dat 'mijn' probleem al vaker gemeld is.

Misschien een wake-upcall voor de probleemoplosser 😉
Reputatie 7
Ik ervaar al geruime tijd hetzelfde, zowel via interactievetv.nl als via de KPN iTVOnline app voor Windows. In de app veeg ik dan naar een andere zender en weer terug en dan is het vaak over, maar niet altijd. In de browser (Edge bij mij) kies ik ook ff een andere zender, met hetzelfde wisselende resultaat.
Ik heb 50 Mb/s BVDSL en ook bedraad via een KPN WiFi Versterker (als AP) aangesloten op een V10. Ik gebruik de standaard in Windows 10 (1703) ingebouwde antimalware software (Defender)
Reputatie 2
Mmmmm....ook bedraad via de KPN AccessPoint/Switch
Reputatie 7
Badge +27
Bijzonder dat het op de laptop dan wel goed werkt. Met uitzondering van het accesspoint heb ik een identieke opstelling, inclusief ESET Internet Security. De laadschermpjes komen me echter niet bekend voor. Hoewel de Wifi versterker een interessante overeenkomst is, kan ik me niet voorstellen dat dit er mee te maken heeft. Zeker niet als andere streamingsites wel goed werken. Toch, mocht een van jullie de mogelijkheid hebben zonder versterker te testen ben ik benieuwd of dat verschil maakt.

Ik heb niet direct een oplossing. Ik geef het door aan de ITV Online ontwikkelaars, hopelijk kunnen zij deze informatie gebruiken om de dienst te verbeteren!

Reageer