Beantwoord

Vervangen oude Motorola 1960 TV-ontvanger

Goedendag,

Wij zijn al vele jaren KPN Compleet-gebruiker, en met name over de kwaliteit van TV en (glasvezel) internet zijn wij zeer tevreden.

Op dit moment hebben wij een Arcadyan TV-ontvanger (in gebruik) en een oude Motorola 1960 (nog niet in gebruik).

Ik wil de tweede TV-ontvanger ook gaan gebruiken met een tweede TV.

Nu is de Motorola 1960 een bijzonder traag apparaat, én de bijbehorende afstandbediening (waarvan we er überhaupt maar 1 hebben) is defect, én ik krijg hem niet verbonden met mijn bedrade LAN (via een switch). Dat LAN licht door het hele huis, overal werkt het, en de internetverbinding is perfect.

Experia Box (V10) is reeds met 1 verbinding direct aan een kleine switch verbonden, en ongeacht hoe ik mijn hoofd-switch verbind met de Experia box, de 2e ontvanger geeft via het LAN constant Foutcode -52.

Nou heb ik 3 vragen:
  1. Kan de Motorola 1960 vervangen worden voor een Arcadyan? (en wordt deze geleverd met een nieuwe afstandbediening?)
  2. Kunnen wij een werkende afstandbediening ontvangen ter vervanging van de defecte?
  3. Wat moet ik veranderen om de verbinding van de 2e TV-ontvanger te laten slagen? Kan het überhaupt niet?
Alvast bedankt,

Ramsey Jansen
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 december 2018, 09:28

Ah! Duidelijk 🙂 Ik ga kijken wat er mogelijk is. Ik kan deze namelijk niet kosteloos opsturen. Ik stuur je hierover een privébericht!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Ruil die pre-historische 1960 in voor een moderne TV ontvanger via deze pagina.
Voor het vervangen van die defecte afstandsbediening kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402 (24x7).
Als die tweede TV ontvanger ook zo'n oud beestje is, ruil die dan eerst ook eens om.
Reputatie 7
1 Ja. Voor de link die wjb geeft dient ie aangesloten en aangemeld zijn. Als dat nooit gebeurt is gaat dat nu ook niet meer lukken; hij herkent het systeem gewoon niet meer (nooit geupdated).
Dat wordt dus idd bellen wat wjb al terecht aan geeft.

2 Een kpn moderator kan je een nieuwe afst.bed. toesturen.

3 Mijns inziens werkt het gewoon als je een nieuwe ontvanger hebt i.p.v. die oude Motorola. De 1960 is wel súper verouderd.
Na meerdere pogingen eindelijk iemand aan de lijn, die ruilt nu inderdaad mijn 1960 om.

Nou hopen dat ik het zwikkie aan de praat krijg.

De KPN-medewerker geeft aan dat "uw installatie thuis niet onder onze ondersteuning valt", dus dat staat nog te bezien.

Het lijkt mij dat wanneer je de Experia-box met een centrale switch aan je thuisnetwerk koppelt, dat deze configuratie dan net zo zou moeten werken als wanneer je eerst een directe kabel naar een andere switch legt, en dan meerdere apparaten (waaronder een TV-ontvanger) aan koppelt.
Reputatie 7
Het lijkt mij dat wanneer je de Experia-box met een centrale switch aan je thuisnetwerk koppelt, dat deze configuratie dan net zo zou moeten werken als wanneer je eerst een directe kabel naar een andere switch legt, en dan meerdere apparaten (waaronder een TV-ontvanger) aan koppelt.
Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-juiste-switch-toverwoord-igmp-snooping-308301
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Ramsey.Jansen, Fijn dat mijn collega al een nieuwe tv-ontvanger heeft geregeld. Is er ook meteen een nieuwe afstandsbediening opgestuurd? Is de informatie uit de link ook duidelijk? Als je nog vragen hebt, stel ze vooral 🙂
Hallo,

Er is als het goed is een vervangende afstandbediening opgestuurd voor de defecte, ik heb hem echter nog niet ontvangen, de TV-ontvanger is inmiddels aan het updaten.

Het zou wel handig zijn bij een nieuwe TV-ontvanger ook daadwerkelijk een bijbehorende afstandbediening te ontvangeen, die zit er namelijk 9alweer) niet standaard bij...

Vreemd?
Reputatie 7
Badge +18
De afstandsbediening zit er niet standaard bij, omdat een afstandsbediening in de meeste gevallen nog werkt wanneer een ontvanger wordt omgeruild. Afstandsbedieningen sturen we via de post en niet met de pakketdienst. Dit kan een reden zijn waarom je hem nog niet hebt ontvangen. Ik kan voor de zekerheid controleren of ze dit hebben geregeld. Zou je daarvoor je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Herstel, er is vandaag 1 AB binnengekomen... maar dan heb ik er nog steeds maar 1 voor 2 ontvangers. ;-)
Zou het zo'n zwarte AB mogen zijn, i.p.v. dat witte ding?
Tv ontvanger werkt overigens nu op 2 plaatsen 'out of the box'.
De '1960' weigerde dus gewoon dienst na zoveel jaar.
Wel bijzonder dat elk jaar de apparaten compleet anders zijn.
Ik heb nu dus een 'Arcadyan HMB2260 V2' en en 'Arris VIP2952 V2'.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Ramsey, Voor interactieve tv gebruik je een witte afstandsbediening. Een andere kan ik je niet sturen. Misschien heb je destijds een universele afstandsbediening aangeschaft? Ik kan je dus nog een afstandsbediening sturen, maar dat wordt weer een witte. Het kan inderdaad voorkomen dat je verschillende ontvangers krijgt. Er worden nieuwe ontvangers ontworpen en geproduceerd die door KPN gekocht en uitgegeven worden. De andere tv ontvangers worden gewoon nog uitgegeven totdat de voorraad op is en niet meer bij besteld wordt. Deze ontvangers zijn in ieder geval bijna identiek. De specificaties kun je eventueel bekijken via deze link.
Ik doelde op deze: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pos=0

Met name omdat die 'witte' nou niet bepaald ergonomisch en/of handig is, met lichtgrijze tekst op wit, en knoppen tegen elkaar aan en in één vlak.
Reputatie 7
Badge +18
Ah! Duidelijk 🙂 Ik ga kijken wat er mogelijk is. Ik kan deze namelijk niet kosteloos opsturen. Ik stuur je hierover een privébericht!
OK, dankjewel!

Weet je toevallig al meer?
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb je via privébericht benaderd. Via deze link kom je uit bij je privéberichten. Reageer je daar?

Reageer