Beantwoord

Vervangen van 10 jaar oude tv ontvangers

  • 8 May 2021
  • 12 reacties
  • 5098 keer bekeken

Ik heb al bijna 10 jaar de zelfde tv ontvangers wanneer worden deze vervangen voor een nieuwe ontvangers. ze beginnen traag te worden en de afstandsbedieningen werken nauwelijks gelukking kan ik ze ook bebieden via de tv afstandsbedieningen.

icon

Beste antwoord door Nick83 8 May 2021, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt hier een nieuwe afstandsbediening aanvragen:

 

 

Als de tv ontvangers van het merk Motorola zijn, dan kun je deze hier omruilen:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

 

Admin: linkje geüpdatet

dankje wel voor de input ik heb meteen 1 nieuwe ontvanger en 1 nieuwe afstandsbediening besteld

Waarom wordt mijn motorola ontvanger omgewisseld voor een oud type ontvangerArris VIP2952 V2 uit 2018  zonder afstandsbediening en niet voor de nieuwe VIP5202?? is dit  de gedachte van KPN om loyale klanten van te houden????  

Reputatie 7
Badge +12

Waarom wordt mijn motorola ontvanger omgewisseld voor een oud type ontvangerArris VIP2952 V2 uit 2018  zonder afstandsbediening en niet voor de nieuwe VIP5202?? is dit  de gedachte van KPN om loyale klanten van te houden????  

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-stopt-tijdelijk-met-verkoop-4kabonnement/

 

Bovenstaande is de reden, misschien heb je het ook al eens op het nieuws gelezen maar er is een wereldwijde chip tekort. Hoewel KPN nog genoeg voorraad heeft moeten ze nu wel wat zuiniger aan doen met deze kastjes. Vandaar dat u niet de nieuwste maar de een na nieuwste heeft ontvangen.

heel vreemd allemaal, een nieuwe klant krijgt wel de nieuwe kastjes maar een bestaande krijgt oude troep? want op de website wordt niks vermeld over tijdelijke tekorten van de tv ontvangers.

 

maar zoals gewoonlijk worden de bestaande klanten behandeld als oud vuil, ik denk dat ik na bijna 20 jaar klant zijn van KPN maar moet gaan bezinnen of ik al mijn abonementen wel moet voor zetten.

Reputatie 7
Badge +24

Waarom wordt mijn motorola ontvanger omgewisseld voor een oud type ontvangerArris VIP2952 V2 uit 2018  zonder afstandsbediening en niet voor de nieuwe VIP5202?? is dit  de gedachte van KPN om loyale klanten van te houden????  

De afstandsbediening die u had, die had u moeten houden. Mogelijk heeft u die met de Motorola meegestuurd? In dit topic kun je een nieuwe aanvragen:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-afstandsbediening-kapot-64394

ik blijf ze bestellen,die kleren afstandbedieningen gaan heel snel stuk kan bijna elk jaan nieuwe bestellen.

Reputatie 3

heel vreemd allemaal, een nieuwe klant krijgt wel de nieuwe kastjes maar een bestaande krijgt oude troep? want op de website wordt niks vermeld over tijdelijke tekorten van de tv ontvangers.

 

maar zoals gewoonlijk worden de bestaande klanten behandeld als oud vuil, ik denk dat ik na bijna 20 jaar klant zijn van KPN maar moet gaan bezinnen of ik al mijn abonementen wel moet voor zetten.

Ik mis even compleet hoe je je behandeld kunt voelen als oud vuil? De 2952 is mooi vlot en de enige concrete verschillen tussen de 2952 en 5205 zijn de ondersteuning voor 4K tv en de bluetooth afstandsbediening. Deze 2 functionaliteiten worden amper gebruikt. Het lijkt u vooral te gaan om de snelheid en daar ga je mooi op vooruit tov oudere ontvangers.

Zolang het apparaat doet wat het moet doen zou ik me niet zo’n zorgen maken.

Het zijn geweldige ontvangers als je het leuk vind om elke keer na het reseten van je moden je halve netwerk weer op nieuw moet instaleren omdate ruzie maken met andere apparaten over een ip-adres. en ja ik heb allang uit gezocht dat het aan de ontvangers ligt. ik moet deze namelijk eerst laten opstarten voordat ik de rest van mijn netwerk weer kan aanluiten. en de aanname dat die 4k en bluetooth nouwelijks worden gebruikt vind ik wel heel erg kort door de bocht  

Reputatie 7
Badge +24

Het zijn geweldige ontvangers als je het leuk vind om elke keer na het reseten van je moden je halve netwerk weer op nieuw moet instaleren omdate ruzie maken met andere apparaten over een ip-adres. en ja ik heb allang uit gezocht dat het aan de ontvangers ligt. ik moet deze namelijk eerst laten opstarten voordat ik de rest van mijn netwerk weer kan aanluiten.

Dan heeft u denk ik op de andere apparaten wel wat verkeerd ingesteld ofzo. Want dit hoort niet zo te zijn. Het ligt ook zeker niet aan de ontvangers. U kunt het beste alle apparaten via dhcp het ip laten toewijzen. En zelf geen ip adressen instellen.

het is wel toevallig dat beide ontvangers het zelfde probleem hebben. en het maakt niet uit of de apparaten via DHCP of vast zijn ingesteld. zolang ze niet in de juiste volgorde opstarten gata het fout en lopen ze vast.

Dat klinkt inderdaad alsof ‘de rest van het netwerk’ verkeerd is opgezet. Die dubbel uitgegeven ip adressen kan er op duiden dat naast de modem/router er nog een apparaat met dhcp functie is.