Vervanger voor HBO in Nederland?

  • 12 January 2019
  • 13 reacties
  • 52579 keer bekeken

Badge
lees anders weinig antwoord op de vraag hoe we nu hbo moeten gaan kijken....tenzij het antwoord is: NJET

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen yamaha33, bedankt voor je bericht.

HBO heeft bijna overal in Nederland de stekker eruit getrokken, dus het antwoord is niet. Met 1 uitzondering, alleen Ziggo biedt het nog (gedeeltelijk) aan, wat je hier kan lezen.
Badge
mogguh Susan_ ,

Bedankt voor je antwoord. ja dat wist ik, ik had een los ipad abbo op HBO Go tot dat moment, en ik had de hoop dat Amazon of andere US aanbieders via een ondemand (of payperview) app, HBO content, in mijn geval vooral Sopranos en natuurlijk GoT, zou aanbieden op NL markt, maar helaas.

maar dit draadje is 2 jaar oud en laat alleen maar zien dat Ziggo ontzettend slecht bezig is. dat ik ooit nog voor die **** heb gewerkt, bah.

Ik betaal als KPN klant, apart voor Ziggo Sport, laat me dan ook toe tot Ziggo Go zonder ook aangesloten klant te hoeven worden.....
"Ik betaal als KPN klant, apart voor Ziggo Sport, laat me dan ook toe tot Ziggo Go zonder ook aangesloten klant te hoeven worden....."

Ziggo Sport, het tweede woord zegt het al, is wel héél wat anders dan het gewone TV aanbod van Ziggo Kabel 😉 .

Voor diverse HBO programma's heeft Ziggo Kabel het exclusiviteitsrecht in Nederland. Dat komt omdat de rechten van die programma's bij Ziggo eigenaar Liberty Global liggen en laat dat nou ook de eigenaar van HBO zijn ...

Sopranos had me wel wat geleken (doet me aan The Godfather denken, toch?) Misschein kun je de laatste 4 afleveringen van GoT bij een kennis met Ziggo kijken? Dat kan op één avond want ze bieden HBO content alleen On Demand aan. NET 5 (?) ofzo zendt het ook uit, dus daar komt het laatste seizoen toch ook wel.

Ziggo biedt het HBO aanbod alleen On Demand aan in het extra pakket Movies & Series L en XL. KPN biedt bij het eigen pluspakket ook veel on demand aan wat niet uitgezonden wordt.

Het HBO aanbod kun je écht alleen maar kijken als je een TV abonnement bij de kabel van Ziggo neemt. (Heel leuk, not, voor de mensen die zelfs niet in Ziggo gebied wonen).
Badge
allemaal bekend PeterG.

Als consument (KLANT!) worden we daar alleen niet blij van.
In principe geeft internet de producent/rechtenhouder de mogelijkheid om alles, films, series, docus, concerten, wat ooit digitaal is uitgebracht tegen betaling bij de consument te brengen.
De videotheek waarvoor je niet meer t huis uit hoeft, net als spotify of itunes.
Ok, ook die hebben niet ALLE muziek ooit gemaakt online, maar samen toch wel erg veel.
Meer hoeft een mens niet.

Ook BBC is al een tijd geleden gestopt met de internationale (=betaalde) versie van de BBC iPlayer waar je hele oude series kon terug vinden. Niks leuker dan dat.
Maar kan dinsdag bv Cold Feet S8 niet direct kijken omdat het in UK op ITV wordt uitgezonden en VPN tegenwoordig niet meer werkt. GoT wordt door vriend wel gedownload en op server gezet voor mijn plezier. Ze vragen er om, ik wil wel betalen maar ze bieden het niet.

The Sopranos is 20 jaar geleden alleen de pilot uitgezonden, jaar later de rest, ik heb alle seizoenen op dvd maar ben ze kwijt, dus ik baal dat het dan niet op een makkelijke manier kan. De set weer opnieuw kopen pas ik even voor maar is de enige oplossing zo lijkt het...

Het lijkt enigszins op de Godfather, maar is een serie en speelt in de moderne tijd, en is daardoor heel anders.

Enfin, ze snijden zichzelf in de vingers, consuminderen gaat t worden.
In deze maatschappij is er nu eenmaal bepaald dat er concurrentie moet zijn. Dat houdt ook verschillen in aanbod in, helaas.

Het was een hele gemene zet van Liberty Global om HBO terug te trekken bij alle andere providers dan die ene die zij in bezit hebben.

TotaalTV heeft er al eens over geschreven: de huidige situatie werkt het illegaal downloaden in de hand. https://www.totaaltv.nl/nieuws/exclusieve-content-ziggo-en-kpn-zorgt-voor-meer-illegaal-kijken/

Sopranos complete series dvd € 44,99
En op Blu-ray (de Benelux versie met NL ondertiteling) € 100
Badge
concurrentie is prima, dat moet de prijzen laag houden, maar voor deze media is dat dus niet het geval.

het probleem zit het niet in het versnipperd zijn van het aanbod, hoewel dat de prijs voor de consument hoger maakt want meerdere abbo's nodig.
probleem zit hem in NIET (comfortabel) beschikbaar zijn van aanbod. tuurlijk, kan de dvd's weer kopen dus 'niet-beschikbaar' is betrekkelijk.

zoals gezegd, alles zou beschikbaar kunnen zijn, maar alleen al US en EU rechten maken dat we niet alle US content kunnen zien. bv in de Apple & iTunes Store. Dat gaat echt nergens meer over in deze tijd van de 24/7 online-consument.

Maakt me niet uit WIE het aanbied, als ik ervoor wil betalen moet ik het kunnen krijgen.
Maakt me niet uit WIE het aanbied, als ik ervoor wil betalen moet ik het kunnen krijgen.
Als je kabeltelevisie van Ziggo (het maakt je niet uit zeg je en je wilt ervoor betalen) in jouw regio kunt krijgen dan kan dat dus (het kunnen krijgen).

Woon je in o.a. Zeeland, Veendam, Kollumerland, Dantumadeel, Dongeradeel, Ameland en Schiermonnikoog, Harderwijk of Caiway-gebied dan is het onmogelijk. Dan kan je alleen de dvd's kopen. Als je het legaal wilt doen tenminste.
Badge
heb zelf blauwe maandag voor upc (Lwd) gewerkt en ben zo vaak verhuisd binnen en buiten de upc/ziggo regio dat ik wel weet hoe t werkt met ziggo PeterG, : ) zelfs tijdje in 020 zowel ziggo als kpn aansluiting gehad vanwege risicospreiding uitval internet. dus ziggobox en kpn decoders

ik ben kpn fan geworden sinds die tijd want de interface van kpn is sneller en makkelijker dan ziggo.

maar ik heb het over ondemand content, die je over internet, ofwel via web danwel via een dedicated app, kunt afspelen.

NBA, Formula1, etc.
"maar ik heb het over ondemand content, die je over internet, ofwel via web danwel via een dedicated app, kunt afspelen."

Dat is overal wel te vinden alleen vaak regiogebonden i.v.m. distributierechten. Daarom zijn sommige dingen in Nederland ook gewoon niet te kijken. NBA zit vlgs mij bij Veronica. Da's Talpa dus die zal bedongen hebben dat er in Nederland dan geen on line distributie (live) zal zijn.

Als je iets niet kunt krijgen, dan heeft dat altijd met content- en distributierechten te maken. Andere providers hebben gewoon in Nederland geen rechten voor de HBO series. Alleen Ziggo Kabel (lees Liberty Global) heeft die.

De rechtenhouders zijn nu eenmaal koppiger dan jij als consument. "Maakt me niet uit WIE het aanbied, als ik ervoor wil betalen moet ik het kunnen krijgen." En die rechtenhouders winnen het 😉

Waarom wil je nu trouwens ineens weer HBO? Is al lang weg bij alle providers. Alleen dus Ziggo nog on demand in hun extra pakket. Ik heb er nooit een klap aangevonden. Vooral GoT vind ik maar héél erg raar. Totaal niet realistisch. Via een open kanaal eens 10 minuten volgehouden.
Badge
Volgens mij zit jij beetje vastgeroest in de omroepwereld gedachte, ik bedoel dat niet denigrerend, maar ik heb Talpa nergens voor nodig.

NBA, F1, MotoGP en noem nog eens wat op (Amazon Prime?) geven zelf hun content uit via internet. NBA neem ik dus rechtstreeks abbo van af. EVENTUEEL via apple iTunes/AppleTV als dat makkelijker is qua betaling.

En tuurlijk, ook zij beschermen hun rechten, er is voor Europa een apart NBA abbovorm bv. Maar ze bieden het in ieder geval aan, ze begrijpen tenminste dat er voor een USA sport een wereldwijd publiek is en regelen daar iets voor. Vaak met extra opties die je op een tv-decoder niet eens hebt.

Dat bedoel ik met de consument bedienen. De rechtenhouders bepalen of ze iets aan willen bieden, maar dat heeft niets met kunnen te maken, alles kan, technisch gezien.

HBO was in 1e instantie een extra UPC pakket, toen ik verhuisde en overging naar KPN kon ik HBO rechtstreeks via hun app afnemen, buiten ZIGGO om. Totdat Ziggo HBO kocht en de kraan dichtdraaide. Allemaal bekend.
"Totdat Ziggo HBO kocht en de kraan dichtdraaide."

Nou, dan had je dit hele topic toch niet hoeven starten. Je weet/wist het antwoord al: HBO alleen via Ziggo.

Je bent zo te lezen zelfs beter op de hoogte van distributie en rechten dan ik.

(heb ik hier m'n tijd aan zitten verdoen?)
Badge
ik heb 2 dagen lopen zoeken op internet en kon nergens aanbieder van The Sopranos vinden, en dit topic was al 2 jaar oud, was benieuwd of er nieuwe ontwikkelingen waren of dat iemand een andere oplossing wist, heb t topic niet gestart.

Sorry voor je tijdverspilling dan.
Begrijp alleen niet dat jij , als (betalende) consument, niet vindt dat gewoon alles onder de knop moeten kunnen zitten, in dit digitale tijdperk.
Ik heb niet aan "alles" behoefte. Wat ik niet heb ach ... dat heb ik niet. Ik kijk wat minder naar het gras aan de overkant kennelijk. Heb ook geen smartphone, nog nauwelijks behoefte aan internet onderweg.

En de hele dvd box met ALLE afleveringen van The Sopranos is met bijna €45 nou niet zo heel duur vind ik.

Reageer