Beantwoord

Vervanging TV ontvanger

  • 11 July 2020
  • 14 reacties
  • 380 keer bekeken

Mijn beide TV ontvangers worden steeds trager. Het duurt ongeveer 20 seconde voordat deze aan gaat. Resetten helpt amper een aantal dagen.

Kan ik in aanmerking komen voor een nieuwe ontvanger?

 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 11 July 2020, 11:44

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @MarrieArgo1961,

Welk merk en type ontvanger heb je momenteel?

Hoi Chris,

 

Ik heb momenteel 2x de Arris VIP 2952 V2

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @MarrieArgo1961,

Deze worden nog niet vervangen. Heb je recent de nieuwe software gekregen en is je ontvanger trager geworden daardoor? Want dit hebben ze momenteel in onderzoek. 
Helpt resetten doormiddel van een harde reset ook niet? Menu → Instellingen → druk tweemaal op de gele knop op de afstandsbediening → Frisse start of met de oude software zet beide opties op JA. 

Ik weet niets van nieuwe software maar de ontvanger is al enige tijd traag (lees bijna 1 jaar) en wordt alleen maar trager. Tot nu toe iedere keer een reset uitgevoerd maar dat helpt ook niet meer. 

Harde reset d.m.v. software verwijderen op JA en terug naar fabrieksinstellingen op JA??? Bedoel je dat? Ben ik dan straks niet al mijn ingestelde opnames kwijt?

 

Bij die ontvanger (ik heb 'm ook) is het nodig 'm 2 tot 4 X per jaar even een minuutje uit te zetten met de schakelaar op de achterkant.

Dank je Peter voor jouw reactie. Ik zal dit dan ook maar regelmatig gaan doen :-(

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @MarrieArgo1961,

Nee je opnames staan al jaren in de cloud op servers van KPN. Niet meer op de ontvanger. Dus resetten kan je veilig doen. Meestal lost dit het issue ook nog is op. 

Ook met de HDD recorder ben je opnames niet kwijt na geheel uitschakelen of zelfs een reset. HDD resetten/wissen is een aparte functie. Althans, bij die die ik hier heb staan.
(niet op KPN; een DVD/HDD-rec. en een Cisco 8485 met HDD)

Reputatie 7
Badge +17

@MarrieArgo1961 Welkom hier! Omdat het topic een beetje stil valt, vraag ik mij af of het inmiddels is gelukt om de ontvanger te resetten? Je opnames staan veilig opgeslagen in de cloud. Die raak je dus, zoals de heren al noemen, niet zomaar kwijt. Laat het vooral even weten als we je nog iets voor je kunnen betekenen. 

Hoi Lisa,

Het is gelukt om de ontvanger te resetten alleen merk ik helaas dat de ontvanger na een week al weer langzamer wordt. Het duurt nog geen 20 seconde zoals voorheen maar uit ervaring blijkt dat dat toch weer die kant op gaat.

Reputatie 7
Badge +17

@MarrieArgo1961 Bedankt voor je reactie en voor het resetten van de ontvanger. Hmm.. Dat is wel balen. Wanneer is de ontvanger precies langzaam? Is de ontvanger alleen traag bij het opstarten of ook bij het wisselen van zenders e.d? 
Kan het zijn dat de ontvanger bijvoorbeeld traag reageert op de afstandsbediening, of is dat niet aan de orde. 
 

De ontvanger is met name langzaam bij het opstarten. Het wisselen van de zender is nooit echt snel geweest en nu met de nieuwe lay-out vind ik hem eigenlijk ook niet sneller geworden ;-)

Of de afstandsbediening misschien de boosdoener is, lijkt mij niet want dan zou het resetten volgens mij ook geen zin hebben.

Op dit moment start de ontvanger binnen 5 seconde op dus dat is prima. Hopelijk blijft dat ook enige tijd zo.

Reputatie 7
Badge +17

@MarrieArgo1961 Oke duidelijk, je hebt in ieder geval de nieuwste softwareversie op de ontvanger staan. Hiervan is de traagheid bekend. We zijn dit momenteel aan het onderzoeken. Zodra er een oplossing voor gevonden is zie je die vanzelf tegemoetkomen. :blush:

Dank je Lisa. Fijne dag en weekend :-)

Reageer