Beantwoord

Verversingsnelheid smart tv app

  • 23 January 2020
  • 11 reacties
  • 843 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een nieuwe 4k tv van samsung, 100Hz verversingsnelheid en HDR. Ik heb dus de smart tv app van kpn gedownload alleen merk ik tijdens het voetbal kijken dat de bal schokkerig beweegt, dit kan niet aan de tv liggen want die heeft dus gewoon een goeie verversingsnelheid. Dus mijn vraag, is er een verschil in verversingsnelheid tussen de smart tv app en de normale tv ontvanger? 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 25 January 2020, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Dit ligt hoogst waarschijnlijk aan je TV settings  de enige andere mogelijkheid en dat staat los van het verversen is de TV bedraad of via wifi verbonden.

Dit ligt hoogst waarschijnlijk aan je TV settings  de enige andere mogelijkheid en dat staat los van het verversen is de TV bedraad of via wifi verbonden.

bedraad

Hallo @friso18 , ik zou de beeld-instellingen eens terug zetten naar default (=standaard) en vandaar uit een beetje experimenten met de beeldinstellingen totdat je de voor jou gewenste instelling hebt gevonden.

Succes.

 

Hallo @friso18 , ik zou de beeld-instellingen eens terug zetten naar default (=standaard) en vandaar uit een beetje experimenten met de beeldinstellingen totdat je de voor jou gewenste instelling hebt gevonden.

Succes.

 

heb alle standen geprobeerd maar de bal gaat nog steeds schokkerig. Ligt het niet gewoon aan de itv app?

Hallo @friso18 , heb je de app al eens ververst of opnieuw geïnstalleerd?

Zo ja en geen beter resultaat wacht dan even de reactie van KPN af binnen dit forum.

Succes.

 

Helaas kunnen we via de app niet terugkijken en is er nu nergens voetbal om te vergelijken het is zeker niet onmogelijk. Tennis op Eurosport valt me niks op. Als er een motion setting is heeft deze nog enige invloed. De 100Hz van de TV heeft weinig invloed op wat er binnenkomt. Jou tv kan het totale beeld 100 keer per seconde verversen gebruikelijk is dat er  25 of 50 beeldjes die binnenkomen de i en p. 

Daar kan dan voor jouw de kijkbeleving in zitten. De 100hz kan eerder negatief dan postief uitpakken.

@friso18 ik kijk nu even via de smart tv app naar kanaal 14 op een Samsung 4K met 60Hz refresh rate. Ik heb dat vergeleken met het beeld via de TV ontvanger een Arris Vip 2952 wat mij opvalt is dat er waarneembaar kleur verschil is de app komt fletser over. Mogelijk zijn wij niet kritisch genoeg we merken in de bal beweging geen verschil.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @friso18, wat leuk dat je de Smart TV app gebruikt op jouw nieuwe tv. Alleen de bal gaat wat schokkerig over het beeld bij voetbal begrijp ik. Valt het alleen bij voetbal op? Of valt het ook op bij andere programma's? Beeldinstellingen heb je al langsgelopen, maar zonder succes. :(

Ik wil nog graag eens meedenken en meekijken of ik nog iets kan vinden. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt. 

Pssst @Bart_Z  ik denk dat de gemarkeerde reactie per ongeluk is dat laat ik aan de topic starter over.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je inmiddels duidelijkheid? Zo niet, dan hoor ik nog graag van je. 

Hallo,

Ik wil de bevindingen van Friso onderschrijven. Kijk met tevredenheid TV met de KPN app, maar voetbal kijken is echt niet te doen (Fox sports kanalen). Geen idee welke codec daar gebruikt wordt, maar alle snelle bewegingen zien er niet uit. Dit is vooral het probleem bij het volgen van de bal.

Ik heb ook even op de andere kanalen gekeken (nu vrouwenvoetbal op Veronica): Heeft hetzelfde probleem. Chelsea-Liverpool op Ziggo: Zelfde probleem.

Rare is dat ik dit probleem niet heb als ik kijk op mijn TV app op mijn telefoon, of op via mijn laptop dit probleem veel minder is.

Ander storend probleem vind ik dat de TV App zo'n 10 seconden achterloopt op de stream die ik op mijn laptop of telefoon ontvang (via KPN). Dat is zeker bij live voetbal heel storend.

 

Groet,
Anton