Vraag

Verwarrende email 'Kerstpresentje KPN'

  • 15 December 2019
  • 4 reacties
  • 184 keer bekeken

De kerstpresent email van KPN gaf mij de indruk dat ik ook de wedstrijd Feyenoord - PSV gratis kon kijken. Dat is ook wel het kenmerk van een presentje. Helaas was niets minder waar en als je heeeel goed leest staat het er ook wel, maar ik vind het vrij misleidend. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Ed_Brielle 

Er gaan best veel mails in omloop om mensen zo gek te krijgen om op een link te klikken voor presentjes. Maar hier zitten gewoon criminelen achter. Kun je eens een screenshot hier plaatsen? Even wel je adresgegevens en emailadres weghalen, want dit is een open forum. Iedereen kan het anders lezen, 

Meld het ons! Bekijk hieronder per e-mail programma hoe je de mail in stappen door kunt sturen naar

valse-email@kpn.com

 

Phishingmail doorsturen

Uitleg per e-mail programma hoe phishingmail door te sturen

Kies voor ‘Doorsturen als bijlage’.

  • Selecteer het bericht in het Postvak In dat doorgestuurd moet worden. 
  • Klik naast de ‘Beantwoorden/Allen Beantwoorden/Doorsturen’-knoppen op ‘Meer

Ik hoop dat ik jou zo genoeg heb geïnformeerd, en je kunt hier ook heel wat info over vinden.

Volgens mij geen Phishing email, maar wel enigszins misleidend …. 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Ed_Brielle, welkom! Ten eerste is dit zeker geen phishing e-mail inderdaad. Ten tweede snap ik waarom je de e-mail zo interpreteert, hoewel wat er staat feitelijk wel gewoon klopt. Ik zal dit signaal doorgeven aan mijn collega's zodat dit in de toekomst beter kan gaan.

Reputatie 7
Badge +22

Apart dat ik dat mailtje nog niet heb gehad @Paul_! 😁