Beantwoord

Videoland kijken op mobiel apparaat

  • 4 July 2019
  • 4 reacties
  • 1400 keer bekeken

We hebben een Videoland-proefabonnement afgesloten via KPN, en op onze Android-toestellen de KPN iTV-app geinstalleerd. Nu willen we die app gebruiken om op die apparaten Videoland-films te kijken, die we dan eventueel via Chromecast naar onze tv doorsluizen.

Ik kan de iTV-app installeren, openen en inloggen. Maar het lukt me niet om vervolgens bij het Videoland-aanbod te komen. Oók niet door te zoeken op de titel van de film. Vaak krijg ik dan wel een zoekresultaat maar dan staat er 'Om deze video te bekijken, kun je deze bestellen via On Demand in het menu van de tv-ontvanger'. Mijn bedoeling is echter dus dat ik de film rechtstreeks op mijn Android-toestel kijk.

Doe ik iets fout of kan het gewoon niet?
icon

Beste antwoord door Marina_ 11 July 2019, 13:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Johan6235, Welkom op het forum. Ik lees dat je een Videoland-proefabonnement bij ons hebt afgesloten. Wij bieden geen proefabonnement van Videoland aan. Via Videoland zelf kun je wel gebruik maken van het proefabonnement. Ik kan wel nagaan of je Videoland abonnement via KPN loopt, als dit niet het geval is. Dan kun je het nog eens proberen met de Videoland app zelf. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Dank voor de reactie, Marina_. Ik heb mijn forumprofiel aangevuld.

We hebben de dienst 'Videoland Pakketv' toegevoegd aan ons bestaande KPN-abonnement, en de eerste maand is die dienst gratis, waarna de dienst weer kan worden opgezegd. Daarom noem ik het een proefabonnement.

Ik kan nu, in tegenstelling tot toen ik mijn vorige post plaatste, wél via de iTV-app films zoeken en die vervolgens meteen afspelen. Maar ik kan ze niet doorzetten naar de tv via Chromecast. Om Videoland-films op de tv te kijken zou ik dan toch het VOD-menu via de tv moeten gebruiken?

Verder vind ik het erg onhandig dat er - noch via de iTV-app, noch via het VOD-menu op de tv - nergens een overzicht te vinden is van de Videoland-films die in het aanbod zitten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Johan6235, Aan de hand van je gegevens zie ik nu ook dat je 1 maand gratis Videoland hebt via ons. Wanneer je Videoland films via de iTV app kan bekijken, zou je ze kunnen casten net zoals je doet met andere streamingdiensten. Andere films via de app kun je wel casten? Via het ON Demand menu zie je wel een apart overzicht van Videoland. Via de app nog niet.

Reputatie 7
Badge +19
@Johan6235 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer