De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140255 keer bekeken
De Videoland app bij KPN
Reputatie 7
Badge +25

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +30

En die kan ik nu ook weer opzeggen. Of nouja, dat kan nu nog niet, want moet wachten tot 27-2 voordat ik op de knop ‘opzeggen’ kan klikken in MyKpn. Ook zo vreemd.

 

Dit klopt, @rboevink. Videoland is, net zoals de overige losse opties binnen een abonnement, maandelijks opzegbaar. Dus je kunt het dan weer opzeggen nadat je eerste maand voorbij is.  

Reputatie 1

En die kan ik nu ook weer opzeggen. Of nouja, dat kan nu nog niet, want moet wachten tot 27-2 voordat ik op de knop ‘opzeggen’ kan klikken in MyKpn. Ook zo vreemd.

 

Dit klopt, @rboevink. Videoland is, net zoals de overige losse opties binnen een abonnement, maandelijks opzegbaar. Dus je kunt het dan weer opzeggen nadat je eerste maand voorbij is.  


Het zou fijn zijn dat ik wel nu al kan aangeven dat ik per de volgende maand zou willen opzeggen. En niet nu moet wachten totdat de maand voorbij is om de opzegging door te laten voeren.

Mijn gevoel zegt, dat het mij dan nog een maand opzegtermijn kost en ik er dus 2 maanden aan vast zit .

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp je zorg, @rboevink, maar dat is niet het geval. We noemen het maandelijks opzegbaar, maar in de praktijk betekent dit dat je het pakket gewoon 1 maand gehad moet hebben. Daarna kun je het op elk moment opzeggen (via je MijnKPN) en wordt het ook per direct beëindigd. Wel kan het zijn, afhankelijk van je factuurdatum, dat je een maand later pas de verrekening krijgt. Jij kunt op 27-2 opzeggen, als je dan, bijvoorbeeld, op de 25e je factuur krijgt staat daar nog een maand Videoland op. Op je factuur van 25-3 krijg je dan het geld terug, teruggaand naar 27-2. 

Reputatie 1

Ik begrijp je zorg, @rboevink, maar dat is niet het geval. We noemen het maandelijks opzegbaar, maar in de praktijk betekent dit dat je het pakket gewoon 1 maand gehad moet hebben. Daarna kun je het op elk moment opzeggen (via je MijnKPN) en wordt het ook per direct beëindigd. Wel kan het zijn, afhankelijk van je factuurdatum, dat je een maand later pas de verrekening krijgt. Jij kunt op 27-2 opzeggen, als je dan, bijvoorbeeld, op de 25e je factuur krijgt staat daar nog een maand Videoland op. Op je factuur van 25-3 krijg je dan het geld terug, teruggaand naar 27-2. 


Het staat bij deze genoteerd, ben benieuwd de 27e (+ de afrekeningen) :)

Heb je de Videoland-app niet gewoon in je televisie?

En wanneer is het volgende Darts toernooi weer op Videoland…. ?

Op dit moment op videoland-punt-com:

On Demand aanbod en de 2 live streams van Big Brother. Verder nog RTL 4, 5, 7 en 8. En die zitten ook al in het basispakket van KPN.
De live streams van Big Brother kun je niet casten met Chromecast.

Ik houd het on demand aanbod gewoon via het KPN Videolandpakket.

Enige wat je meer hebt via punt com zijn nu die live streams van B.B. En dat is stom, ongemonteerd, geen commentaar, geen duiding.

Reputatie 1

Heb je de Videoland-app niet gewoon in je televisie?

En wanneer is het volgende Darts toernooi weer op Videoland…. ?

Op dit moment op videoland-punt-com:

On Demand aanbod en de 2 live streams van Big Brother. Verder nog RTL 4, 5, 7 en 8. En die zitten ook al in het basispakket van KPN.
De live streams van Big Brother kun je niet casten met Chromecast.

Ik houd het on demand aanbod gewoon via het KPN Videolandpakket.

Enige wat je meer hebt via punt com zijn nu die live streams van B.B. En dat is stom, ongemonteerd, geen commentaar, geen duiding.

Nee, de videoland app, heb ik niet op de tv. Enkel Netflix en zo'n ander.

Geen idee, als het zover is sluit ik evt wel een .com abo af en stop ik hem daarnaar weer. Mits we behoefte hebben aan die extra wedstrijden.

Dus over het algemeen heb ik zowel die van kpn als die van .com niet nodig.

Voel me zo gedwongen via kpn videoland aan te schaffen.

Bij iemand die via een andere provider tv heeft kan ik videoland.nl wel casten. Krom hoor

Reputatie 7
Badge +25

Voel me zo gedwongen via kpn videoland aan te schaffen.

Bij iemand die via een andere provider tv heeft kan ik videoland.nl wel casten. Krom hoor

Waarom @MizzD? Je hebt nu dus een Videoland-abonnement via Videoland zelf? Dan kun je volgens mij op verschillende manieren casten/kijken op de tv. Zie https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/202148912-Hoe-kan-ik-Videoland-kijken-op-mijn-TV-

Reputatie 1
Badge

Waarom staat Venom en nog wat andere films er niet bij, heb net gekeken bij nieuw op Videoland. Maar bij jullie staan de films er niet tussen, beetje jammer weer.

Reputatie 7
Badge +30

Het kan een paar dagen duren voordat wij 'm er dan ook op hebben staan! Wil je het over een paar dagen nog eens proberen, @DaanJonker?

Reputatie 1
Badge

Het kan een paar dagen duren voordat wij 'm er dan ook op hebben staan! Wil je het over een paar dagen nog eens proberen, @DaanJonker?


Oke dan ga ik dat doen, maar bedankt voor je snelle reactie

Reputatie 1
Badge

Sorry het begint nu wel een lachertje te worden deze Videoland via jullie. Zelfs de documentaire over Peter R de Vries staat er niet eens tussen. En toch dit bedrag durven te vragen. Wacht nog een paar dagen, als het er dan nog niet op staat. Zeg ik het op.

Reputatie 7
Badge +17

Wij zijn voor Videoland content afhankelijk van de levering vanuit Videoland. Daarna moet het nog op ons platform gezet worden. Hier gaat soms een aantal dagen overheen.

Klopt het wat TotaalTV meldt, @Denise_ ?

KPN wijzigt distributie Videoland

Reputatie 3
Badge

Klopt het wat TotaalTV meldt, @Denise_ ?

KPN wijzigt distributie Videoland

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Vandaag mailtje gekregen dat de omgeving gaat veranderen vanaf 21 september. 
Er staat wel dat de prijs en content niet verandert maar er staat dus ook in de mail dat je vanaf dan alleen nog kan kijken via de setopbox en niet meer via de iTV app of via iTV online.

Zoals het in de mail staat heb je dus alleen maar minder mogelijkheden om dezelfde content te bekijken.

Wordt het zoals het beschreven staat bij TV Totaal dan je daarvoor de Videoland app moet gebruiken zou het niks uitmaken behalve dan die app erbij installeren.

In de mail wordt verwezen voor meer info naar kpn.com/videoland maar daar kan ik geen verdere informatie vinden.

Reputatie 7
Badge +25

Klopt het wat TotaalTV meldt, @Denise_ ?

KPN wijzigt distributie Videoland

Het klopt dat de Videoland app op de tv-ontvanger komt en dat je die daar gaat gebruiken om de Videoland content te kijken. Maar wat niet klopt, is dat je de Videoland app op andere devices kan gaan gebruiken. Wel iets wat we willen, maar zal (op korte termijn) niet mogelijk zijn. Het klopt dus half wat er staat.

Maar wat niet klopt, is dat je de Videoland app op andere devices kan gaan gebruiken.

Dan heb ik er niets aan! Want ik kijk het videoland aanbod vrijwel altijd in de slaapkamer via de KPN ITV app (chromecast). En bij mijn moeder via de app en site. Dus, wat gaan we daar aan doen?????

@Paul_ @Erik_ 

Nu mijn videolandpakket beëindigen en dan zelf abo bij videoland.com nemen?

Reputatie 7
Badge +20

Zoals Paul_ al aangeeft is het iets wat we willen. Dat is ook alles wat ik er nu over kan zeggen. Wijzigingen zullen we uiteraard delen.

Ik denk dat ik dan m'n videoland via kpn wil beëindigen. Ik had en heb 't ook via kpn om hier op het forum mensen met videoland (problemen) te kunnen helpen, maar dat is dan niet meer nodig.

Wil eigenlijk al langere tijd switchen.

Dan neem ik het abonnement via videoland zelf. Die van € 7,99 is voldoende voor mij. Ben ik zelfs nog iets goedkoper uit. Want om nou € 8,99 te blijven betalen en alleen thuis en alleen in de woonkamer…. minder voor hetzelfde dus... NEE, daar ga ik niet mee akkoord!

Reputatie 7
Badge +22

Maar ik las dat de app van Videoland op de tv ontvangers van KPN komen? Net zo als Netflix? Als dat zo is dan is dat toch alleen maar beter?

Als je maandenlang* alleen maar via de decoder kunt kijken vind ik dat vooralsnog geen verbetering.

Paul_ schrijft:

Het klopt dat de Videoland app op de tv-ontvanger komt en dat je die daar gaat gebruiken om de Videoland content te kijken. Maar wat niet klopt, is dat je de Videoland app op andere devices kan gaan gebruiken. Wel iets wat we willen, maar zal (op korte termijn) niet mogelijk zijn. Het klopt dus half wat er staat.

*maandenlang; zo lang lijkt elke wijziging bij kpn wel te duren inmiddels. Denk aan de trage bediening.
En dit is weer typisch kpn: half invoeren en dan pas verder. 
Doe het eens een keertje goed en wacht tot gebruikers ook online Videoland kunnen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +24

En dit is weer typisch kpn: half invoeren en dan pas verder. 
Doe het eens een keertje goed en wacht tot gebruikers ook online Videoland kunnen gebruiken.

Een beetje flauw dit. Daar moeten nog afspraken over worden gemaakt met de leveranciers van de content en app, de verwachting is dat dit niet op korte termijn zal zijn. We doen we ons best.  

Tot die tijd zal de Smart TV app of een Chromecast een oplossing moeten bieden. 

Chromecast, @Alex_P ?

De videolandcontent is, dan, niet meer beschikbaar via de kpn itv app/tv.kpn.com. Dus…..

Kan dan wel van de videoland app in de telefoon en de videolandwebsite gebruik gemaakt worden?
→ Of bv wel de website (die kan je chromecasten inderdaad) maar niet de smartphone-app????

Als het wel kan via de laptop wordt het al een iets makkelijker verhaal. Via Google Chrome idd Chromecast en de hmdi out van de laptop.

 

dat dit niet op korte termijn zal zijn.

Tja, dat wordt dan hier mogelijk dubbele kosten. 

Dan ga ik liever gelijk helemaal over stappen naar videoland.com… Nog een euro goedkoper ook.

Reputatie 7
Badge +24

Chromecast, @Alex_P ?

De videolandcontent is, dan, niet meer beschikbaar via de kpn itv app/tv.kpn.com. Dus…..

Mijn fout, ik had dit verkeerd. Ik heb het aangepast/doorgestreept hierboven. 

Wel nog één vraagje, @Alex_P . (nouja, eigenlijk 2)

Kijkers die nu afnemen via Videoland.com … kunnen die straks ook hun abo koppelen met de Videoland-app in de decoder?

En ik neem aan dat de problemen met aanlevering van bv afleveringen verleden tijd is.