De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140254 keer bekeken
De Videoland app bij KPN
Reputatie 7
Badge +25

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Op zich goed dat deze “FAQ” er nu is, maar… zou het niet handiger zijn om met RTL eens rond de tafel te zitten om te zorgen dat Videoland bij KPN hetzelfde is als bij Videoland?  Want dit blijft toch wel heel verwarrend.

En misschien eens een idee om ook met DPlay te praten over integratie in het KPN platform?

Reputatie 7
Badge +22

maar… zou het niet handiger zijn om met RTL eens rond de tafel te zitten om te zorgen dat Videoland bij KPN hetzelfde is als bij Videoland?  Want dit blijft toch wel heel verwarrend.

Ik zou het inderdaad een goed idee vinden wat @TFHFony hierboven aangeeft. Want bij Videoland zelf kost het € 8,99 p.m., maar bij KPN kost het ook € 8,99 p.m. Ik vind dat RTL niet zo idioot moet doen tegen KPN. Als ik 1 hele brood koop voor 1,50. Dan moet een halve brood ook geen 1,50 zijn. Want die koopt niemand, dus als Videoland bij KPN minder aanbod is dan bij Videoland, dan moet die prijs zakken bij KPN. Of Videoland (RTL) moet hetzelfde aanbod geven aan KPN, dan mag je de prijs van € 8,99 p.m. gelijk trekken. Hoe het nu gaat vind ik oneerlijk, en ik heb geen Videoland meer. Ik doe nu via NLZiet kijken, dat kost € 7,99 p.m. Daar kan ik ook al mijn programma’s zien van RTL. Maar ook van SBS (Talpa, KIJK), NPO. En dat allemaal zonder reclame, voor mij geen Videoland meer. 

ik heb videoland via kpn

maar kan met geen mogelijkheid mocro maffia seizoen 2 vinden

ja de 1e afl maar daarna niets meer

Waardeloos, ben ik weer met open ogen ingetrapt! Heel veel series waar Videoland nu reclame mee maakt, zijn bij KPN niet te zien! Waardeloos, ga het er zo snel mogelijk weer af halen!

NIET DOEN!!!!!!!!

ik snap je reactie @Kuifje737  

maar ik hou hem nog wel ff omdat er toch series zijn die ik wel volg

en de andere haal ik wel ergens anders vandaan en stream ze wel dan

Reputatie 7
Badge +21

Verschil Videoland.nl en Videoland KPN

Een Videoland abonnement dat is afgesloten via KPN is een ander abonnement dan wordt aangeboden via videoland.nl. Dit is niet met elkaar verbonden, en het aanbod kan verschillen. 

Dit is bekend inderdaad. Soms zijn dat nét de series die je mist, soms ook niet. Ik begrijp de wens om dit met elkaar overeen te laten komen, maar dat gaat zo makkelijk nog niet. Het is bekend, dus wil je dat risico niet nemen? Dan kan je het via Videoland zelf afnemen!

@Thewhale

Seizoen 1 en 2 zijn volledig te vinden bij KPN. Dat heb ik hier uitgelegd. Dat is de énige 'route’. Via de zoekfunctie zul je idd alleen afl. 1 vinden.

@Kuifje737

Kun je aangeven welke dat zijn? A.d.h.v. de reclames check ik het regelmatig en heb dit nog niet ervaren.

____________________________________

Het is inmiddels wel bekend dat series / afleveringen later worden toegevoegd dan op videoland.com. Bv. Temptation Island komt niet donderdagavond maar vrijdag er pas op bij KPN.

Reclame Videoland;

Mocro maffia

The Handmaid’s Tale

 

Niet te vinden via KPN. Bovendien staan veel films ook bij Netflix en veel films van Videoland zijn al erg oud!

 

@Kuifje737  met de uitleg van @PeterG  heb ik seizoen 2 van mocro maffia gevonden alleen mis ik de omdertitels wel omdat het soms onverstaanbaar is wat er gezegd wordt althans dat is mijn mening over seizoen 1.

Jammer dat het tegenvalt, @Kuifje737 . Gelukkig heb je de mogelijkheid om het op te zeggen. 

Ik heb een prima gehoor, volgens Schoonenberg 100 %, is verstaanbaarheid van de tv inderdaad vaak lastig vind ik. Soms is even ondertiteling wel prettig inderdaad.

Derhalve neem ik het toch vaak op via de tv. Maar volgens mij is zelfs serie 1 van Mocro nog niet eens uitgezonden. Of heb ik dat gemist?

Een oude film die je nog niet gezien hebt is eigenijk toch ook nieuw. :thinking::relaxed:

Thewdale schreef:
@Kuifje737  met de uitleg van@PeterG  heb ik seizoen 2 van mocro maffia gevonden

En The Handmaid's Tale staat ook 'gewoon’ onder series. Onder de T dus.
Wel snel kijken. De seizoenen 1 en 2 vervallen na 24 april. Seizoen 3 is nog een jaar beschikbaar.

Ik vind videoland verschrikkelijk ,als je een serie wilt kijken is het een ellende om naar de opvolgende serie te gaan .ik wil videoland opzeggen maar dat kan pas vanaf 24-04-2020 ,maar er wordt 1x6,99 en een 8.99 van mijn rekening  afgeschreven ,schandalig ik voel me opgelicht dus videoland via kpn niet doen !!! 

@Bluesmen . Uiteindelijk betaal je per dag. Dus als je het 24-4 uitzet zul je de laatste 6 dagen van april weer gerestitueerd krijgen.

Ok maar blijft een rot gevoel in vergelijking met videoland zelf waar je teminste 2 weken op proef hebt

Ik snap niet helemaal waarom je je opgelicht voelt, @Bluesmen . Ik begrijp dat de interface niet goed werkt? In ieder geval jammer dat je ontevreden bent. Je kunt inderdaad na een maand opzeggen en dan betaal je alleen voor die maand. 

Series kijken is een drama en voor iets betalen dat niet werkt ,waar je een maand aan vast zit ,in vergelijking met videoland zelf waar je 2 weken  op proef kunt krijgen Voel ik me toch bedrogen

Wat werkt er dan niet? Als het aanbod tegenvalt, daar kan ik weinig aan doen. Maar het bekijken van series zou gewoon moeten werken.

Bij netflix ga je bij een serie gewoon naar de volgende ,maar bij kpn videoland gaat dit niet en probeer dan maar een de opvolgende serie te starten teminste ik vind dit niet werkbaar via de portal van kpn dat is teminste mijn mening netflix zit er meer gelikter uit

Ah, duidelijk. Ik kan niet ontkennen dat het minder soepeltjes werkt dan netflix. Maar je hebt in ieder geval wel de series kunnen kijken die je wilde, neem ik aan. 

Als je 24-4 de zaak opzegt, zal het bij één maand kosten blijven.  

Ok duidelijk

Reputatie 7
Badge +22

@PeterG je zei in een andere topic dat er geen verschil was qua aanbod van Videoland een KPN, maar het wordt hier wel genoemd in deze topic die @Paul_ heeft aangemaakt. 😉👍

En toch geloof ik niet dat er verschil in aanbod is. Er zijn wel ander verschillen zoals de manier waarop het gebruikt kan worden.

Reputatie 7
Badge +22

En toch geloof ik niet dat er verschil in aanbod is. Er zijn wel ander verschillen zoals de manier waarop het gebruikt kan worden.

Dan zou het handig zijn dat @Paul_ hier nog op reageert, want dan wil ik die verschillen wel weten. :thinking:

De verschillen die ik bedoel weet je toch wel, @Dennis Schreve ?

Voornaamste is de toegang.

Videolandpakket via KPN. Toegang via decoder, tv.kpn.com en de ITV app.

Videoland.com. Toegang via de Videoland-site, videoland-app.

Ik ben nog niks tegen gekomen i.d. reclame van Videoland wat niet via Videolandpakket bij KPN te zien is.

Reputatie 7
Badge +25

Het kan verschillen omdat content aangeleverd moet worden vanuit (in dit geval) RTL, wij dat dan moeten verwerken etc. Daardoor zit er soms wat vertraging in, en zul je wat verschillen kunnen zien (zoals tijdje terug bij “Love Island” bijvoorbeeld).

Ik zal voor de zekerheid navragen of dat het enige verschil kan zijn qua inhoud, en zal dan de tekst in het topic verduidelijken!