Beantwoord

Videoland omgeving via de itv ontvanger

  • 23 June 2019
  • 21 reacties
  • 292 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Nog nieuws over een eventuele Netflix-achtige omgeving via KPN maar dan voor Videoland? Ben weer van plan om Videoland af te nemen via KPN, maar het blijft onhandig om te zoeken naar afleveringen van series en programma's, terwijl het veel makkelijker kan in de speciale Videoland omgeving zoals ook te gebruiken is op Smart TV's en via de normale Videoland app als je een abo afsluit zonder KPN gewoon daar..
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 26 June 2019, 16:18

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @freak969. Helaas is er op dit moment geen Netflix-achtige omgeving voor Videoland via KPN. Op dit moment staat dit ook niet in de planning. Ik begrijp dat dit onhandig is, wellicht dat deze optie er in de toekomst alsnog komt, maar voor nu moet ik je helaas teleurstellen. 😥
Reputatie 3
Badge
Dacht dat ik eerder hier las dat men er wel mee bezig was, dus dan zou je nu toch verwachten dat er al vorderingen zijn in dat geval. Maar nog niet dus. Erg jammer en niet echt handig op dit moment. Maar de app van Videoland zelf op de iPhone in combi met hun abonnement is ook niet handig en faalt ook aan alle kanten. Dus dan toch maar via KPN afsluiten, dat gaat dan net ietsje beter ondanks het dus behelpen blijft zolang er geen Netflix-achtige omgeving is nog.
Reputatie 7
Badge +22
@freak969, ik heb niet echt last met dingen zoeken, op interactieve TV is het erg overzichtelijk.

Als het om de app van ITV gaat vind ik dit inderdaad een zooitje, dit moeten ze echt anders gaan maken. Zou fijner zijn dat de naam Videoland er ook bij staat. Dat je dan daar de series en films kan zoeken, dan zou het wat overzichtelijker zijn. 😉
Reputatie 3
Badge
Het is gewoon handiger dat dit op een Netflix achtig platform komt, waar ook bijgehouden wordt waar je gebleven bent in een serie, bij welke aflevering. Nu moet je dat elke keer onthouden.
Reputatie 7
Badge +22
Het is gewoon handiger dat dit op een Netflix achtig platform komt, waar ook bijgehouden wordt waar je gebleven bent in een serie, bij welke aflevering. Nu moet je dat elke keer onthouden.
Aha! Dat bedoel je, daar ben ik het volkomen mee eens! Je moet het dan inderdaad onthouden. Zal wel mooi zijn als KPN zo iets ook heeft. Waarom vragen ze Netflix niet om KPN te helpen om zo'n systeem te bouwen? 🤔🤗
Reputatie 3
Badge
Ja, maar dan kun je beter doorpakken en gelijk het systeem integreren op KPN zoals dat ook te zien is op smart TV's en de Videoland app zelf. Daar onthoudt hij wel waar je gebleven bent al is die functie op de app nog een beetje krakkemikkig en slaat hij soms een aflevering over van waar je gebleven bent. Dus dat moet dan wel beter. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik het nu weer van KPN af ga nemen, Videoland.
Reputatie 3
Badge
Nog nieuws hier over inmiddels? Las iets over een nieuwe ontvangers waarbij een Videoland omgeving net als de Netflix omgeving op kanaal 200 erbij zou komen?
Nog nieuws hier over inmiddels? Las iets over een nieuwe ontvangers waarbij een Videoland omgeving net als de Netflix omgeving op kanaal 200 erbij zou komen?
Euh, wáár las je dat? (heb je misschien een linkje, ajb)
Dat lijkt mij vrij stug, dat zou een heel andere invulling inhouden nu is het een extra pakket via de provider. Als app op tv of een 2xx kanaal kan het onafhankelijk worden aangeboden. Dat is een vrij ingrijpende wijziging.

Net als Peter ben ik wel benieuwd waar dit op is gebaseerd.
@freak969, als je nu een redelijk recente televisie (2017 - ... ) hebt zit dáár gewoon een videoland-app in. Die kun je gebruiken met je huidige videoland-online abonnement (gegevens). Voor het (dolby digital) geluid via je HTS de optische audio-uitgang van je tv verbinden met de optical in van je set. Of via HDMI ARC indien je HTS dat ondersteunt.
Reputatie 3
Badge
Er komen nieuwe ontvangers voor iedereen, die worden landelijk uitgerold en zijn voorzien van 4k. Daar zou je net als bij Ziggo een Videoland omgeving krijgen zoals deze nu is bij Netflix.
https://www.onemorething.nl/2019/08/na-ziggo-start-ook-kpn-met-levering-van-nieuwe-4k-decoder/
Reputatie 3
Badge
@freak969, als je nu een redelijk recente televisie hebt zit dáár gewoon een videoland-app in. Die kun je gebruiken met je huidige videoland-online abonnement (gegevens). Voor het (dolby digital) geluid via je HTS de optische audio-uitgang van je tv verbinden met de optical in van je set. Of via HDMI ARC indien je HTS dat ondersteunt.

Dat heb ik niet, daarom is een app zoals nu wordt aangeboden via 200 veel handiger voor mensen die niet beschikken over een speciale TV waarop dit kan. Overigens heb ik nu een abo voor Videoland via KPN dus heb ik sowieso niets aan een app via een multimedia TV.
Klopt. Deze wordt echter uitsluitend i.c.m. het 4K-abonnement verstrekt. Niet bij de andere abonnementen. Die krijgen gewoon de Arris 2952 of Arcadyan hmb 2260 decoder.
Er komen nieuwe ontvangers voor iedereen, die worden landelijk uitgerold en zijn voorzien van 4k. Daar zou je net als bij Ziggo een Videoland omgeving krijgen zoals deze nu is bij Netflix.
https://www.onemorething.nl/2019/08/na-ziggo-start-ook-kpn-met-levering-van-nieuwe-4k-decoder/

Waar maak je uit op dat de videoland omgeving zou veranderen?

Uit het artikel: "Naast enkele 4K-zenders kan ook Ultra HD-content van Netflix, Videoland en YouTube bekeken worden."

Daar uit concludeer ik niet dat de manier van aanbieden wijzigt het zal voorlopig nog wel als extra pakket geleverd worden met alle voor of nadelen van dien. Dat is meteen het grote verschil met Ziggo ga je bij Ziggo weg blijf je Videoland klant in tegenstelling tot KPN.
Reputatie 3
Badge
Klopt. Deze wordt echter uitsluitend i.c.m. het 4K-abonnement verstrekt. Niet bij de andere abonnementen. Die krijgen gewoon de Arris 2952 of Arcadyan hmb 2260 decoder.
Nee hoor, alle klanten van KPN krijgen. In eerste instantie alleen 4k abonnee's later ook de andere klanten.
Reputatie 3
Badge

Er komen nieuwe ontvangers voor iedereen, die worden landelijk uitgerold en zijn voorzien van 4k. Daar zou je net als bij Ziggo een Videoland omgeving krijgen zoals deze nu is bij Netflix.
https://www.onemorething.nl/2019/08/na-ziggo-start-ook-kpn-met-levering-van-nieuwe-4k-decoder/
Waar maak je uit op dat de videoland omgeving zou veranderen?

Uit het artikel: "Naast enkele 4K-zenders kan ook Ultra HD-content van Netflix, Videoland en YouTube bekeken worden."

Daar uit concludeer ik niet dat de manier van aanbieden wijzigt het zal voorlopig nog wel als extra pakket geleverd worden met alle voor of nadelen van dien. Dat is meteen het grote verschil met Ziggo ga je bij Ziggo weg blijf je Videoland klant in tegenstelling tot KPN.


Dat staat er toch duidelijk.
Nee er staat dat de UHD content beschikbaar is niet hoe we dit afnemen dat zal voorlopig niet veranderen. Het zal wel handiger zijn dat is een andere verhaal. Klanten met een 50Mb abonnement zullen naar ik verwacht nooit die 4Kontvanger kunnen afnemen. Dus zeker niet elke klant.
Reputatie 3
Badge
50mb abo niet nee, maar ik heb 100/100mb.
50mb abo niet nee, maar ik heb 100/100mb.
Absoluut geen reden om het voor 50Mb glasvezel abonnementen niet te bieden.

Het breder beschikbaar komen van de 4K ontvanger vanaf oktober zoals in datzelfde artikel genoemd zullen we moeten afwachten dat is open voor interpretatie.
Reputatie 3
Badge
Maar om terug te komen op de Videoland omgeving bij KPN. Dat zou toch veel beter zijn dan wat er nu geboden wordt door KPN? Makkelijk terug gaan naar een aflevering waar je gebleven bent. Een gebruiksvriendelijker menu. Je moet voortdurend naar de serie op zoek, naar het seizoen en dan vervolgens de aflevering aan klikken om te kijken. Dat kan en moet veel makkelijker. Daarom zou die Netflix-achtige omgeving ook voor Videoland moeten komen.
Dat klopt helemaal. Ik heb heb een maand Videoland gratis kunnen gebruiken via de provider.
En ja dat kan beter daarom zie ik het anders gaan aanbieden wel als een verbetering.

Die zelfde omslachtige methode heeft Disney ook.

Reageer