Beantwoord

Videoland via KPN of los

  • 19 February 2020
  • 25 reacties
  • 27947 keer bekeken

Ik ben op 3 januari 2020 overgestapt van Ziggo naar KPN. Via een dochter van ons kon ik Videoland gebruiken. Helaas blijkt dat bij KPN niet te kunnen, althans ik kan het kanaal voor Videoland niet vinden. Kan ik niet op Videoland op het account van onze dochter?

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 21 February 2020, 10:07

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, ik denk dat dat niet kan. Ik denk dat je videoland bij KPN zult moeten afnemen, en KPN zal dat dan activeren op uw decoder...

Reputatie 7
Badge +11

Zie ook Inloggen bij Videoland

Bedankt voor je reactie Nick83. Dat is dan jammer.

Met de gegevens van je dochter kan het alleen via je tablet of smartphone met de videoland-app daarin (van www.videoland.com ) en dan met Chromecast streamen naar je televisie.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Brieltje, welkom op het forum.

Ik zie dat jouw vraag inmiddels is beantwoord. Er zijn inderdaad 2 manieren om Videoland af te nemen. Als je het via Videoland zelf afneemt, dan kun je de films en series kijken via de app en/of website van Videoland zelf. Als je Videoland afneemt via ons, dan kun je de films en series bekijken via de tv-ontvanger. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

 

*Admin edit 05-11-2021: Er is één en ander veranderd met betrekking tot Videoland via KPN. Lees hierover meer in dit topic:

 

Jammer dat je niet gewoon Videoland kan kijken als je bij hun afneemt. Waarom is dit dan wel mogelijk via Netflix.

jullie kunnen toch ook voor Videoland een app aanmaken en dat je dan kan inloggen via bestaand account? 

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Hesomesha. Dat is een hele goede vraag. De uitzendrechten van de films en series liggen bij Videoland zelf. Zij bepalen hoe je de films en series kunt kijken. Als je een Videoland account hebt, via Videoland, dan kun je deze niet op de tv-ontvanger bekijken, maar alleen via de app/website van Videoland zelf. Als je Videoland afneemt via KPN, dan kun je geen gebruik maken van de website en app van Videoland.

De Netflix app op de tv-ontvanger wordt gemaakt door Netflix in samenwerking met ons. Ditzelfde zou dus door Videoland moeten gebeuren, echter is dit vooralsnog niet gebeurd. Het is dus helaas niet zo dat wij “zomaar” een app kunnen bouwen voor Videoland. Dat is altijd een samenwerkingsverband, wat natuurlijk tijd en geld kost waar afspraken over moeten worden gemaakt. 

 

natuurlijk tijd en geld kost waar afspraken over moeten worden gemaakt. 

En aangezien er al een mogelijkheid voor Videoland via KPN is, zal hier niet gauw tijd en geld in gestoken worden.

Het Videolandpakket bij KPN was er jaren voordat videoland.com / app er was.

Het Videolandpakket (KPN) bevat een extra onderdeel: erotiek.

Hallo, sinds de Corona tijd is begonnen hebben we Videoland genomen via KPN( speciaal voor James Bond/ al met al een week James Bond gezien en nu niet meer op Videoland) . Daar ik het account heb van mijn dochter van Videoland en daar wel James Bond op is vraag ik mij af hoe dat kan. Ben benieuwd, reden om helaas op te zeggen. Hoop dat iemand antwoord of de reden geeft. Groetjes Sjak☀️☀️

@Hoek van Holland. Ik schrok al. Maar ik vind alle Bonds nog in Videoland bij KPN gelukkig. Geen reden om op te zeggen. Zowel bij Videolandpakket als bij videoland.com zijn ze tot 20 mei a.s. beschikbaar.

Je vindt ze o.a. in de rubriek Actie op titel.

Ben van de schrik nu lekker For your eyes only gaan kijken.

Om het wat makkelijker te maken kun je hier een lijst vinden met alle titels van Bond (op m’n eigen site uiteraard 🙂 )

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/james-bond/ (alle hier genoemde titels zijn te vinden)

Ik vind het ook heel jammer dat er niet gewoon een app van video land bij KPN er op zit. 

Nu staat niet alles er op.  Maar je betaald wel 9 euro terwijl ik al een videoland had.…

 

Heel jammer 

Nu staat niet alles er op.

Zou je willen aangeven wat je mist, @Selmaendivany . Via KPN zou ook alles beschikbaar moeten zijn, gezien dezelfde prijs als via Videoland zelf. Ik heb nog niks ‘gemist’ namelijk.

Sorry Peterg.

Moest er ff mee spelen wilde ik er achter komen dat ik wel meer kon terug kijken.. 

Wist namelijk niet goed hoe ik hem moest gebruiken.

 

Mvg selma

Nu staat niet alles er op.

Zou je willen aangeven wat je mist, @Selmaendivany . Via KPN zou ook alles beschikbaar moeten zijn, gezien dezelfde prijs als via Videoland zelf. Ik heb nog niks ‘gemist’ namelijk.

Hoezo gezien dezelfde prijs. Via kpn is het duurder dan via videoland en het plus account. Baal wel steeds meer van kpn hun "eigen" dingen

Ik zie nu op de site van Videoland 4,99 staan terwijl het bij KPN (nog de oude prijs van) 8,99 is inderdaad.

 

Wilde het net sturen idd en daarbij heb je dan dus meer aanbod. Ik vind het zonde en belachelijk dat het bij kpn altijd weer anders moet  terwijl smart tv of via Ziggo het gewoon via tv kan met abbo van videoland zelf.. 

Je dient het KPN-videoland te vergelijken zie ik inmiddels met het Videoland Premium abonnement van 9,99. Alleen downloaden kan niet via KPN.

Via KPN kun je zelfs via méér schermen tegelijk kijken dan via Videoland Premium.

En hoe zit het met het aanbod dan? Want lees overal dat aanbod veel minder is

Es2020, Als je bij KPN zit ben je niet verplicht het via de kpn-box te nemen. Je kunt ook videoland.com gebruiken met de mogelijkheden die je noemt hoor.

Want lees overal dat aanbod bij kpn veel minder is

Dat hardnekkige verhaal is in de wereld gekomen door aanleverproblemen. Dan stond het wel al op de website maar nog niet bij KPN bijvoorbeeld. Wel trekken ze de website voor met, ik geloof Paradise Island ofzo, wat op donderdag per aflevering komt, maar bij KPN op vrijdag beschikbaar is.

Snap dat je op alle tv's etc van kpn kan kijken maar je kan het account niet delen en dus ook de kosten niet. 

Maar je kunt wel het gebruik van ITV online delen…. Daar zit het Videoland aanbod bij in. Dan kun je ook de kosten voor gewoon tv kijken delen.

Je kunt dus zélf kiezen welke 'versie’ je wilt gebruiken. Die via KPN of die via punt com. Het is een vrije keuze, ook als KPN-klant.

Blijf het raar vinden, en de kosten bij KPN zijn duurder. Ik betaal al jaren maar 6,99 voor een premium abonnement bij videoland. 4 schermen, reclame vrij. Bij KPN is dat toch 2 euro p/mnd duurder. 

Maak dan de prijzen gelijk, en dat je ook de App op de smartphone en tablet kan gebruiken zoals nu. Is fijn als je op vakantie gaat dat je dan toch videoland kunt kijken via de App. 

Gelukkig bezit ik over een android TV en heb de App Videoland erop staan,  anders moet je casten en daar ben ik niet zo'n fan van.

@Tonyvandenbroek

Ik denk dat je niet Premium hebt bij Videoland voor 6,99. Wat dan wel….

Basis: 4,99
Plus: 7,99
Premium: 9,99

Misschien ooit afgesloten voor 6,99 maar dat betaal je denk ik nu niet meer. :wink:

Bij KPN kan het Premium aanbod iets goedkoper worden aangeboden aangezien de live zenders RTL 4, 5, 7 en 8 al bij KPN zelf zitten.

Ik ben met je eens dat direct van videoland.com praktischer is m.n. delen abonnement.

Dus wel.. nog steeds mijn oude abonnement waar iedere maand maar 6,99 afgaat. Zal me verder boeie. 

Geen slapende honden wakker maken.

Reageer