Beantwoord

vierde DVS1200 aansluiten op stroomnet

  • 30 June 2020
  • 9 reacties
  • 182 keer bekeken

Ik doe dagelijks een half uurtje roeien op mijn zolder. Ik heb daar geen internet. Nu heb ik een experiabox 10a waarop een "moeder” DVS1200 is aangesloten en verder twee andere DVS1200 kastjes. Eén op de begane grond voor TV en één op de verdieping waarop mijn computer is aangesloten. Kan ik een vierde DVS aansluiten om toch op zolder internet te krijgen?  Je leest dat er eigenlijk maar drie DVS kastjes kunnen worden aangesloten, maar het is mij niet duidelijk of dat er totaal drie zijn die op de een of andere manier aan de experiabox zijn verbonden, of dat er sprake is van drie exclusief de “moeder”. Hoor graag.

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 June 2020, 11:28

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo @Gert1951 , 3 is het maximum inclusief de ‘moeder’.

Een 4e zal misschien wel kunnen werken, maar dan moet de bandbreedte over meerdere apparaten via het stroomnet verdeeld worden, zodat het krap wordt, vandaar dat zo goed als alle pwl-leveranciers het op maximaal 3 apparaten houden.

 

Dank, voor de vlotte reactie. Ik ga eens buurten hoe dit probleem verder op te lossen want om een extra DVS te kopen en dan in de problemen te raken, dat lijkt me niet zinvol en niet kosteneffectief. Cheers.

Dank, voor de vlotte reactie. Ik ga eens buurten hoe dit probleem verder op te lossen want om een extra DVS te kopen en dan in de problemen te raken, dat lijkt me niet zinvol en niet kosteneffectief. Cheers.

Hallo @Gert1951 , je kunt in de lokale KPN-winkel een losse DVS kopen en binnen 14 dagen in originele verpakking retour geven als je ook de betaalbon nog hebt. De lokale KPN-winkels werken ook met retour-pinnen, dus je hebt uiterlijk de volgende dag je geld weer terug bij een retour.

 

Reputatie 7
Badge +10

Misschien een open deur maar kan 1 van die bestaande DVS-en niet vervangen worden voor een UTP kabel? Waarschijnlijk met moeite maar misschien zijn er inmiddels mogelijkheden ontstaan die er niet waren toen je voor die DVS oplossing koos...

Reputatie 7

Hey @Gert1951, goeie vraag stel je aan de kpn community, welkom op het forum!

Goede uitleg van JanD, dat klopt helemaal. Toen ik je verhaal zo las dacht ik precies hetzelfde wat Ward hier ook als advies geeft: één van de DVS-adapters (beneden) naar de lastig te bereiken zolder verplaatsen, en dan de best bereikbare tv-opstelling met een kabel aansluiten. Het is misschien even wat werk, maar dan heb je er wel plezier van :)  

Gert,

Als ik jouw probleem lees denk ik. Wat voor “apparaat” wil hij op zolder aansluiten. Als het wat dan ook voor computer is dan kan dat altijd via Wifi. TV kijken daarop kan dan via de ITV app. 

 

Reputatie 7

Hey @Gert1951, het is hier al een tijdje stil, heb je wat aan de adviezen gehad van de community? Ik ben erg benieuwd of je een oplossing hebt gevonden, laat je het ons weten? :) 

Beste Nadia,

was even uitstedig vandaar de wat verlate reactie. Voor de goede orde de DVS optie was mij destijds aangeraden door een kpn monteur omdat ik  frequent storingen had op mijn WiFi. Ik ben zelf onvoldoende gevormd om daar ook maar iets van te vinden. Omdat een vierde DVS adapter voor beteer WiFi op zolder werd ontraden en een aanvullende bekabeling geen optie was, heb ik het maar eens geprobeerd met een relatief goedkope USB antenne (15Euro). Dat werkt nmm veel beter dan zonder. Ik heb tot heden een vrij stabiele WiFi ontvangst op mijn op zolder staande laptop.

Dank U allen voor de adviezen.

Reputatie 7

Hah, @Gert1951. Gelukkig je bent er nog ;)

was even uitstedig vandaar de wat verlate reactie.

Dat komt wel eens vaker voor, vooral on deze tijd van het jaar. Geen probleem.

heb ik het maar eens geprobeerd met een relatief goedkope USB antenne (15Euro). Dat werkt nmm veel beter dan zonder. Ik heb tot heden een vrij stabiele WiFi ontvangst op mijn op zolder staande laptop.

Dat is goed om te lezen, ik hoop ook dat het zo blijft. Alleen, dat is geen garantie en er is niets zo wispelturig als wifi. Het draadloze internetsignaal heeft nogal last van storingsbronnen in en om huis, lees daarover meer op: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.
Je zou ook eens de KPN Wifi Manager kunnen proberen om je wifi-signaal te verbeteren. Mocht je daar (later toch nog) behoefte aan hebben :) 

Reageer