Beantwoord

VIP Arris 2952 en nieuwe ontvanger blijven hangen boven

• 9 september 2016
  • 66 reacties
  • 860 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, ik had boven in eerste instantie beeld, maar geen geluid. Toen heb ik hem naar de fabrieksinstellingen teruggezet, maar nu wil ie niet verder opstarten, geeft 8- aan de hele tijd. Al omgewisseld, maar beneden doet ie het wel, maar boven niet. Dan ligt het aan de tv zelf, of toch aan de ontvanger? Heb al contact gehad met KPN hierover, zij sturen mij een nieuwe ontvanger. Ik denk dat het aan mijn SamsungTV ligt, want zoals ik al zei, doen de ontvangers hetzelfde als ik boven zit. Kan iemand mij helpen? Anders zit ik boven tot dinsdag zonder tv.
icon

Beste antwoord door fame29 10 september 2016, 09:30

Ik heb de ontvangers omgewisseld en nu werkt alles wel! Ongelooflijk!:D:cool::)
Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Als ik het zo lees ligt het niet aan de ontvanger, aangezien deze beneden wel werkt. Een nieuwe ontvanger gaat je probleem dus waarschijnlijk niet oplossen. Het zou kunnen dat het aan je TV ligt, maar ik zou het probleem eerder zoeken in de bekabeling. Heb je de kabels allemaal goed in je ontvanger en in je TV zitten? En hoe is de ontvanger aangesloten op je internet?
Reputatie 6
Badge +13
Hallo, dank voor uw snelle reactie. Kabels zitten goed erin, draadloos volgens mij, WIFI
Reputatie 7
Maak jij gebruik van zo'n "draadloze" verbindingsset waarbij de netwerkkabel naar zo'n kastje gaat dat in het stopcontact zit?
Reputatie 6
Badge +13
Ja inderdaad.
Reputatie 7
Badge +12
Maak jij gebruik van zo'n "draadloze" verbindingsset waarbij de netwerkkabel naar zo'n kastje gaat dat in het stopcontact zit?
Daar wilde ik inderdaad ook naar toe. Als dit zo is, zou je het dan eens kunnen proberen met een lange UTP kabel? Ik weet niet of dit mogelijk is aangezien je TV boven staat (en je router waarschijnlijk niet), maar dat zouden wel wat problemen uit kunnen sluiten. En ik denk zelfs dat we dan tot het probleem komen.
Reputatie 6
Badge +13
Misschien een stomme vraag, maar wat is een UTPkabel?
Reputatie 6
Badge +13
Nee mijn ExperiaBoxv8 staat beneden.
Reputatie 7
Badge +18
Misschien een stomme vraag, maar wat is een UTPkabel?

Alsjeblieft! 😉
Reputatie 6
Badge +13
Die heb ik, alleen denk ik niet dat deze kabel dat gaat halen.
Reputatie 7
Badge +18
Nee mijn ExperiaBoxv8 staat beneden.Misschien is er iemand die jou kent of familie die een UTP-kabel hebben. Weet niet wat de afstand bij jou thuis van boven naar beneden. Maar 10 meter heb je wel nodig. En redt je het er niet mee. Dan kun je er 1 nemen van 20 meter. We willen graag weten of die bedraad ook haperend met het beeld. Zo niet dan weten we dat het dan aan de draadloze verbindingsset ligt.
Reputatie 6
Badge +13
Het is niet dat het beeld hapert, maar de ontvanger blijft hangen bij het opstarten. Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Reputatie 7
Badge +18
Het is niet dat het beeld hapert, maar de ontvanger blijft hangen bij het opstarten. Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.Oeps! Ja dat bedoelde ik eigenlijk! 😛 oh wat dom van me! :$:8
Reputatie 7
Vaak wil het helpen als de verbinding tussen de adapters van die "draadloze" verbindingsset opnieuw opgebouwd wordt.
Daarvoor moet op de adapter bij de Experia Box op de resetknop drukken en dat dan ook binnen twee minuten op die adapter boven doen. Om nu het het rennen over de trap te voorkomen, neem de adapter van boven even mee naar beneden. Stop hem daar in een stopcontact en druk dan o die resetknopjes. Als de ledjes allemaal weer branden neem je hem weer mee naar boven.
Reputatie 7
Badge +18
Dit is de manier hoe je het niet moet aansluiten, maar dit plaatje laat ook zien hoe je hem wel moet aansluiten:

Reputatie 6
Badge +13
Ik heb een DVS650 en daar zie ik geen knopjes op zitten. Alleen maar drie lampjes aan de voorkant.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb een DVS650 en daar zie ik geen knopjes op zitten. Alleen maar drie lampjes aan de voorkant.Aan de onderkant naast die UTP aansluiting ook niet?:?
Reputatie 6
Badge +13
Dat gele dingetje?
Reputatie 7
Badge +18
Verbindingsset Resetten

Bij problemen of storingen met de draadloze verbindingsset kunt u in eerste instantie het beste even de adapters resetten. Dit kan in veel gevallen al de storing oplossen. Onderstaand leest u hoe u de KPN draadloze verbindingsset kunt resetten.
Druk 2 tot 3 seconden het reset knopje in van een van de adapters. Deze vindt u aan de onderkant van de adapter vlak naast de ingang van de internet kabel.
Het aanknopje op de adapter hoort na het loslaten van de reset knop nu even te knipperen.
Loop naar de andere adapter en na 2 minuten drukt u ook daar het reset knopje 2 tot 3 seconden in. Het aanknopje op de adapter hoort even te knipperen.
Na het resetten zou de verbinding weer moeten werken het “huisknopje” hoort weer groen te branden. Brandt het lampje oranje dan is de verbinding niet optimaal bij rood licht is de verbinding verbroken of uitermate slecht en ongeschikt voor digitale televisie.
Reputatie 7
Badge +18
Dat gele dingetje?Ja, die kun je indrukken. Ik heb de instructies voor jou hier neer gezet. Zie hierboven.
Reputatie 6
Badge +13
Bij mij zijn het drie witte lampjes.
Reputatie 7

Reputatie 7
Badge +18
Bij de DVS650 zitten ze aan de zijkant:

Reputatie 7
Badge +18

:D;) wjb was me net voor! 😛
Reputatie 6
Badge +13
Heb het geprobeerd maar lijkt niks uit te halen. Ligt het dan toch aan de tv zelf, een Samsung van 5,6, jaar oud? Beneden heb ik een nieuwe tv, een Sony Bravia op HDMI1. Boven wil ik dat ook, maar dat gaat alleen maar op HDMI2.
Reputatie 7
Badge +18
Heb het geprobeerd maar lijkt niks uit te halen. Ligt het dan toch aan de tv zelf, een Samsung van 5,6, jaar oud? Beneden heb ik een nieuwe tv, een Sony Bravia op HDMI1. Boven wil ik dat ook, maar dat gaat alleen maar op HDMI2.Misschien een rare vraag, maar zou jij eens boven dat typenummer van jou Samsung eens kunnen geven? Dat staat achterop je TV. Waarom gaat het alleen op HDMI2? Vandaar dat ik even je typenummer van je Samsung nodig hebt. Dan kan ik het even uitzoeken. :8

Reageer