Beantwoord

VIP1853 haperend beeld en geluid

• 24 mei 2013
  • 8 reacties
  • 6228 keer bekeken

Sinds een aantal dagen hapert het beeld en het geluid op mijn 1853, normaal tv kijken is nu onmogelijk. We hebben elders in huis nog een 1853 en die werkt gewoon goed.

Heb alles al geprobeerd, software verwijderen, fabrieksinstellingen, modem reset... ik denk dat de ontvanger kapot is terwijl hij nog net geen maand oud is.

icon

Beste antwoord door flexkel 27 mei 2013, 15:58

Nou, toen ik de haperende ontvanger beneden aansloot nergens last van! Daarna weer teruggezet boven en had hij meteen weer last van haperend beeld / geluid. Toen heb ik de UTP kabels verwisseld van ingang op het modem en beide ontvangers doem het nu weer zoals het hoort. Lag dus toch aan het modem, misschien was de reset niet helemaal gelukt.
Bedankt voor het meedenken beiden! 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge
op welke manier heb je de ontvanger aangesloten, via een rechtstreekse utp kabel, of adapters. Adapters kunnen namelijk veel storingsbronnen hebben, zoals dimmers / apparaten met kapotte voedingen etc.

Heb je het wel aangesloten met een rechtstreekse kabel zou ik toch even contact opnemen met de storingsdienst of wachten op een medewerker hier.

Heb hem rechtstreeks via een UTP kabel, hij heeft t ook gewoon prima gedaan tot een week terug. Ik wacht idd ff af tot een medewerker morgen reageert. 2e kast is ook aangesloten via UTP en die doet het gewoon nog prima.
Reputatie 4
Badge
Heb je overigens een koper of glasvezel abonnement? Misschien is het raadzaam even naar je bandbreedte te kijken in het modem, door in te loggen op 192.168.2.254 en te kijken naar je actual bitrate.

Zitten op koper maar de actual rate is 50mbit dus daar ligt t probleem niet...
Wat ook iedere keer gebeurt is dat hij de zender niet onthoudt als hij een tijdje uit heeft gestaan, iets wat de andere wel doet. (Hangt niet aan een tijdschakelaar oid dus altijd 230V)

Het lijkt er dus op dat er een aantal dingen aan mankeren
Reputatie 4
Badge
Dan lijkt inderdaad het probleem in de ontvanger zelf te zitten. Als je dan ook al de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen hebt gezet, heb je misschien helaas een defecte ontvanger gekregen. Om 100% zeker te zijn zou je de ontvangers eens om kunnen ruilen, dan weet je het gelijk..

Blijft het probleem in de ene ontvanger zitten dan kun je deze gewoon laten omruilen, heb ik een tijdje terug ook gehad. Komt er netjes iemand op een afgesproken tijdstip langs om de oude mee te nemen en een nieuwe af te leveren, geheel kosteloos! :D

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Flexkel,

Ik zie dat je al een aantal dingen zelf geprobeerd hebt. Had je de tv-ontvangers nog omgeruild om te controleren of het probleem nog steeds bij dezelfde ontvanger speelt? Indien dit het geval is zal ik inderdaad de defecte ontvanger laten omruilen door een koerier.

Graag hoor ik van je wat er is uitgekomen zodat we het probleem op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Nou, toen ik de haperende ontvanger beneden aansloot nergens last van! Daarna weer teruggezet boven en had hij meteen weer last van haperend beeld / geluid. Toen heb ik de UTP kabels verwisseld van ingang op het modem en beide ontvangers doem het nu weer zoals het hoort. Lag dus toch aan het modem, misschien was de reset niet helemaal gelukt.
Bedankt voor het meedenken beiden! 🙂
Reputatie 4
Badge +6
Hallo Flexkel,

Graag gedaan! Fijn om te lezen dat het probleem opgelost is en je weer met beide tv's goed beeld en geluid hebt!

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reageer