Vraag

Voetbalwedstrijden haperen op mijn nieuwe Qled tv (the frame)

  • 27 January 2020
  • 17 reacties
  • 7587 keer bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik The Frame van Samsung (Qled tv). Over het algemeen tevreden maar het kijken van voetbalwedstrijden is niet prettig. De bal lijkt te haperen of soms juist te versnellen. Bij oude beelden (voetbalwedstrijden) is het helemaal extreem, erg haperend en niet alleen de bal, ook de spelers.

Ik heb geprobeerd om het op te lossen met de instellingen van de tv maar dat maakt weinig verschil. Bovendien is het vreemd dat andere programma's geen probleem geven. Het lijkt alsof het te langzaam binnenkomt via Internet. 

Iemand een idee of oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +6

En als je op de  tv de instelling wazigheidsvermindering bij auto motion Plus op 10 zet? Ik heb zelf ook een qled (q70r). 

Ik ga het even testen. Voorbeeld: ik zit Veronica Inside te kijken en zodra er bewegende beelden worden getoond dan wordt het beeld schokkerig/haperend. Is toch vreemd?

Reputatie 7
Badge +6

Hmmm had ik net ook even.. kijk ook vi en bij de beelden van Dortmund zag ik haperingen.. kan ook aan het materiaal liggen. Even auto motion proberen met wazigheid op 10 en trillen op 0.. en als dat niet werkt auto motion op automatisch laten staan.. heb je digital clean view wel uit staan? En contrastverbetering ook op uit?  Verder heb ik de beeldinstelling op film modus

 

PS. de beste instelling van jouw frame tv kun je vinden op https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/the-frame-2019/settings

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Leon27 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met sport kijken. Op welke manier kijk je TV? Met een TV ontvanger? Of met de KPN app op de TV? Want voor de Samsung heeft KPN ook een app ontwikkeld.

Bedankt Piet, ga de suggesties even testen. Wat ik nu merk is het vooral wanneer er oude bewegende beelden getoond worden in een programma of documentaire. Bij live voetbal heb ik er geen last van lijkt het.

 

Ik kijk via de ontvanger de app heb ik ook geïnstalleerd maar daar werd het nog erger mee.

Reputatie 7
Badge +6

met oude beelden heb ik er ook meer last van, met live beelden niet. Ik denk dat dat komt omdat in dit geval Veronica niet de oorspronkelijke beelden krijgt van Fox maar zwaar gecomprimeerde beelden. Bij mij zagen de beelden die ze maandag lieten zien van Dortmund er net zo uit als bij jou, erg schokkerig

Wat ik vooral vervelend vind en niet begrijp is de slechte beeldkwaliteit bij oude beelden. Zojuist bij 1 Vandaag bijvoorbeeld, daar komen geregeld beelden voorbij van een aantal jaren geleden. De kwaliteit is echt heel slecht, bijna niet te zien. Zodra er live teruggeschakeld wordt is de kwaliteit prima. Waar ligt dat nou aan? En dit zou toch niet moeten gebeuren?

Reputatie 7
Badge +6

Dat ligt aan de omroepen die het uitzenden. Het valt nu alleen meer op omdat je tv groter is. Zal te maken hebben dat het niet als origineel materiaal opgeslagen wordt. Bandbreedte kost geld en dat is zonde voor beeldmateriaal dat je zelden gebruikt. Althans ik gok dat dit de reden is

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Leon27, welkom hier. 

Als de live beelden gewoon goed zijn en de oude beelden schokkerig, dan kan het niet anders dan dat het ligt aan die oude beelden zoals ook al gezegd is. 

Reputatie 2
Badge

Ik herken het probleem. Sinds 1 week een nieuwe QLED Samsung QE55Q85R. Strak beeld maar het valt me op dat ik een vertraging zie. Vaak bij het begin van een nieuwe scene. Erg storend als je er op gaat letten. Diverse instellingen al aangepast maar geen resultaat. Ook verschillende 4k testfilms van Samsung via Youtube bekeken maar ook hierbij valt mij het op. 

Betreft een 4K ontvanger van KPN met een nieuwe HDMI kabel voor 4K.

Reputatie 7
Badge +20

Het is dus alleen via de nieuwe tv. Want ik begrijp dat het via de testfilms en Youtube ook zo is. Alleen wat valt er dan nog aan te doen. Heb je hier ook contact over gehad met Samsung?

Reputatie 2
Badge

De vraag heb ik ook uitgezet op het forum van Samsung.

 

ik probeer zaken uit te sluiten om misschien tot een een oplossing te komen. Wellicht komen er meer mensen met hetzelfde probleem.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd naar het antwoord van Samsung, ik hoor het graag van je. 

Ik heb sinds een week ook de qe55q85r en ook haperend beeld met kpn 4 k tv met nieuwe hdmi kabels.

 

Ben ook benieuwd naar de oplossing.

 

Gr Remco

Heeft er wellicht al iemand een oplossing gevonden?

Dit lijkt me duidelijk een (software?)probleem met de genoemde modellen.

Zet in ieder geval zoveel mogelijk de "beeldverbeteraars” UIT! Die verbeteren het beeld zelden.

Sinds een week heb ik een Samsung The Frame (75 inch) en had ook heel korrelig beeld bij voetbal.
In de TV ontvanger van KPN staan standaard de instellingen niet optimaal. Ik heb ze als volgt gewijzigd:

  • Beeldresolutie van 720 op 1080i gezet (stand Automatisch werkt ook goed).
  • De instelling ‘Best mogelijke stand op deze TV ontvanger’ stond bij mij op SD. Deze heb ik op HD Standaard gezet.
    Dat was de setting die het grote verschil maakt.
  • Eventueel kun je nog een betere HDMI kabel koppelen, bijvoorbeeld eentje die HDMI 2.1 aan kan.

Nu alles haarscherp!