Volledig Ziggo Sport vooralsnog niet in HD bij KPN

• 19 juli 2018
  • 11 reacties
  • 692 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
KPN is in gesprek met Ziggo Sport om het volledige kanalenaanbod van betaalzender Ziggo Sport Totaal in HD-kwaliteit aan klanten aan te bieden. Maar dit gebeurt nog niet op 1 augustus.

De kanalen Ziggo Sport Extra 1 en Ziggo Sport Extra 2 zijn vanaf 1 augustus in HD bij Ziggo te bekijken. Dat Ziggo deze kanalen als eerste in HD gaat aanbieden is niet verwonderlijk. Ziggo en Ziggo Sport/Ziggo Sport Totaal behoren tot dezelfde mediagroep VodafoneZiggo. Door het opwaarderen van beide Extra kanalen zijn nu alle kanalen van de betaalzender in HD-kwaliteit te bekijken. Dit is onder meer voor voetballiefhebbers belangrijk. Beide Extra kanalen worden bijvoorbeeld ingezet voor het live uitzenden van de Europese voetbalcompetitie Champions League. Maar ook bij de Formule 1 worden de Extra kanalen ingezet.

Distributieovereenkomst
KPN moet om alle kanalen van Ziggo Sport Totaal in HD-kwaliteit aan klanten door te geven aanvullende afspraken met de betaalzender maken. Op het eigen gebruikersforum stelt KPN dat de gesprekken hiervoor gaande zijn. Maar vooralsnog zullen de twee Extra kanalen – in ieder geval tot na 1 augustus – alleen in SD aangeboden. KPN weer niet hoe lang het duurt voordat Ziggo Sport Extra 1 en Ziggo Sport Extra 2 in HD te zien zijn.

11 reacties

Reputatie 5
Bron
Reputatie 7
Badge +24
KPN moet om alle kanalen van Ziggo Sport Totaal in HD-kwaliteit aan klanten door te geven aanvullende afspraken met de betaalzender maken. Op het eigen gebruikersforum stelt KPN dat de gesprekken hiervoor gaande zijn.

Apart, ik lees dat nergens op het forum.
Reputatie 5
In het bronartikel verwijzen ze naar dit topic : https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/per-1-augustus-2018-uitbreiding-hd-kanalen-ziggo-454887
Reputatie 6
Badge +8
KPN moet om alle kanalen van Ziggo Sport Totaal in HD-kwaliteit aan klanten door te geven aanvullende afspraken met de betaalzender maken. Op het eigen gebruikersforum stelt KPN dat de gesprekken hiervoor gaande zijn.

Apart, ik lees dat nergens op het forum.

@Paul_,

Waarschijnlijk komt dat hierdoor:

De plannen zijn er zeker wel. We zijn bezig om het mogelijk te maken. Wanneer dit gebeurt is alleen nog niet bekend.
Reputatie 7
Badge +24
Ik weet 't. Maar dan lees je een beetje wat je wil lezen volgens mij. 😛
Reputatie 6
Badge +8
Ik weet 't. Maar dan lees je een beetje wat je wil lezen volgens mij. :P

Inderdaad 🙂 dat doen ze daar altijd.
Reputatie 4
Badge +1
Ik zou zeggen, niet meer lezen daar.

Overigens klopt het inhoudelijk wel. Je kan ook aanvullende informatie uit meerdere bronnen verkrijgen dan alleen de aangehaalde bron.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zou zeggen, niet meer lezen daar.mee eens
Overigens klopt het inhoudelijk wel. Je kan ook aanvullende informatie uit meerdere bronnen verkrijgen dan alleen de aangehaalde bron.Maar dan zou ik het logischer vinden dat je dat ook noemt. Nu is dat niet duidelijk en is het voor de lezer dus niet te controleren. Hadden ze bijvoorbeeld gezegd dat een woordvoerder dit bevestigde tegen Totaal tv was t direct anders
Reputatie 4
Badge +1
Bronnen bestaan niet alleen uit woordvoerders. Het staat zoals het er staat. En dat heeft zijn redenen.
Reputatie 7
TotaalTV is buitengewoon slecht in noemen van en verwijzen naar bronnen. Dus links plaatsen. (anders komt hun eigen interpretatie onder druk te staan natuurlijk 😉 )
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb altijd geleerd dat bronvermelding heel belangrijk is in ieder geval.

Het staat zoals het er staat. En dat heeft zijn redenen.
Dat is dan weer een beetje een dooddoener.

Reageer