Beantwoord

Volume alleen tussen 13 en 17

  • 28 June 2019
  • 21 reacties
  • 449 keer bekeken

Hoi,

Sinds een paar dagen gaat het volume van onze tv (Samsung UE55MU7000) niet lager dan 13 en niet hoger dan 17. De mute knop werkt wel om het geluid uit te zetten, maar niet om het geluid weer aan te zetten, daarvoor moet ik de tv helemaal uit en weer aan zetten. Ik heb de afstandsbediening al opnieuw ingesteld, maar dit lost het probleem niet op.

Iemand enig idee wat het probleem is en tips om dit op te lossen?
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door PeterG 6 July 2019, 18:11

Bekijk origineel

21 reacties

Hallo @Wout404 lukt dit niet met de originele afstandsbediening die bij de tv hoort of heb je het over de KPN afstandsbediening van de decoder die je tevens gebruikt voor hard/zacht en aan/uit op de tv?
Hoi Jan-D,

Ik bedoel de KPN afstandsbediening. Wij gebruiken alleen deze afstandsbediening en dit werkte tot voor kort prima. We hebben wel laatst het modem moeten resetten toen het geluid bij de Netflix app plots geheel weg viel. Zou het daarmee te maken hebben?
Hallo @Wout404 , je zou de batterijen eens uit de afstandsbediening kunnen halen en na 30 seconden weer terugplaatsen en dan kijken of het beter gaat.
En hoe werkt het als je de originele afstandsbediening van de tv gebruikt? Zelfde probleem of gaat het dan wel goed?
Met de originele afstandsbediening kan ik de tv alleen aan en uit zetten, verder doet die niks. Die krijg ik niet goed gekoppeld, maar dit is nooit een probleem geweest omdat we de KPN afstandsbediening altijd hebben gebruikt en dit prima werkte tot een paar dagen geleden.
De originele afst.bed. zou het goed moeten doen. Die hóeft niet eens gekoppeld te worden. De fabrikant levert er gewoon een volledig werkende remote bij. Komt op mij bijzonder vreemd over.

TV al eens 5 minuten helemaal van de stroom gehad? Die staan nooit helemaal uit want ze staan aan of standby. Er kan dan een glitch in de software komen natuurlijk.
Reputatie 7
Hallo @Wout404, welkom op het KPN forum. Goeie vraag! Fijn dat Jan-D en PeterG jou hier al goed op weg helpen. Heb je de laatste post van Peter al gelezen? De originele afstandsbediening zou volledig moeten werken op je tv. Tip om de tv eens voor een aantal minuten van de stroom te halen, kan wel eens helpen. Benieuwd of dat uitkomst biedt, laat je het ons weten? 🙂
Ik heb de tv de hele nacht van de stroom af gehad, maar het probleem is er helaas nog steeds. Zo te lezen ligt het dus niet aan KPN of de KPN afstandsbediening, maar aan de tv zelf? Dan zullen we maar eens contact opnemen met Samsung om dit uit te zoeken.

Bedankt voor de suggesties!
Ik ging al direct uit van de tv, ook wat betreft mijn vragen. Ik dacht jij ook.

Dit kan niet aan de KPN settopbox liggen, die heeft geen volume. Dan zou er helemaal geen geluid zijn, want die heeft maar één stand: hij levert geluid (technische term: op lijnniveau).

HEB JE AL een reset van je tv geprobeerd? Dat kan "ergens" in het menu, vast instellingen.
Reputatie 7
Goeie Peter! @Wout404, heb je al een reset van de tv geprobeerd? We horen het graag 🙂
Reputatie 7
Hé @Wout404, we hebben nog geen reactie van je gehad. Is het gelukt? Heb je de tip van Peter opgevolgd? We horen graag van je 🙂
Een reset van de tv lukt niet aangezien de originele afstandsbediening het helemaal niet doet (alleen de aan en uit knop), dus daarmee komen we niet in een tv-menu van waaruit we zouden moeten resetten. We hebben telefonisch contact gehad met KPN, nieuwe afstandsbediening werkt zoals verwacht niet, maar we krijgen nu een nieuwe HD-ontvanger omdat die ook kuren lijkt te hebben opeens (zappen gaat bv heel traag). Eerst maar even afwachten wat dat doet en anders alsnog contact met Samsung opnemen.
Reputatie 7
Hallo @Wout404, heb je een extra tv-ontvanger besteld? Of een vervanger voor de huidige? Want een nieuwe tv-ontvanger zal het probleem van het volume helaas niet oplossen. Het geluidsvolume wordt namelijk geregeld met de afstandsbediening die communiceert met jouw tv.
Het volume heeft KPN niets mee van doen. Dat wordt ook niet v.u. de box geregeld. De KPN afst.bed. geeft alleen de commado's "harder" en "zachter" aan je tv.
Dat probleem zal niet getackeld worden met een nieuwe box. Uit je tekst haal ik ook dat je dat niet verwacht.

Bestel evt. een nieuwe afst.bed. voor je televisie via https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/.
Klopt, ik verwacht ook niet dat de nieuwe tv-ontvanger het volume probleem zal oplossen. Echter heeft deze nu ook andere kuren (reageert erg traag) wat denk ik wel wordt opgelost met een vervangend apparaat. Overigens is dit allemaal via de servicelijn van KPN gegaan, zij stelde dit voor, dus vandaar dat we dat eerst maar eens afwachten.
Bedankt voor de link, het bestellen van een nieuwe Samsung afstandsbediening zal denk ik de volgende stap zijn.
Heb je het trouwens al eens geprobeerd met de volumeknoppen op het toestel zelf? Gaat het dan ook niet lager dan 13 en niet hoger dan 17?
Er zitten helaas geen knoppen op de tv. Heel modern allemaal.. Inmiddels hebben we nieuwe HD-ontvanger gekregen en geïnstalleerd. Helaas is alles nog hetzelfde, ook het trage zappen.
We gaan toch maar eens contact opnemen met Samsung.
Er zitten helaas geen knoppen op de tv. Heel modern allemaal..
Ook niet aan de onderkant???? Net op dat schuine stukje. Kijk desnoods even met een spiegeltje.

We gaan toch maar eens contact opnemen met Samsung.
Zij zullen adviseren om het toestel te resetten. Daar is wel een bijbehorende a.b. voor nodig...
Heb je die al besteld? Kost ongeveer 4 tientjes.


Inmiddels hebben we nieuwe HD-ontvanger gekregen en geïnstalleerd. Helaas is alles nog hetzelfde, ook het trage zappen.
Wat raar dat het zappen nog traag gaat. Ik neem aan dat je nu een Arris of Arcadyan ontvanger hebt. Bij mij (Arris) is met zappen het tussendoor één seconde zwart.
Reputatie 7
Badge +11
Probeer eens de HD tv‑ontvanger van KPN, even op een andere HDMI poort aansluiten?
Reputatie 7
Badge +11

How to Control a Samsung TV without a Remote https://www.samsung.com/au/support/tv-audio-video/control-tv-without-remote/

Ah, de sensor is kennelijk ook een knop! Had al overal op de tv gezocht.
Daarmee kan ik het volume nog steeds niet verder aanpassen dan tussen 13 en 17. En een reset lukt helaas niet met deze knop.
Andere HDMI-poort hebben we al geprobeerd en inmiddels ook een andere HDMI-kabel, maakt allemaal niet uit.
We hebben nu inderdaad een Arris, maar die hadden we ook al. Het zappen duurt steeds ongeveer 5 seconden, dit was tot voor kort een stuk sneller, ik denk inderdaad ongeveer 1 seconde.

Ik denk zelf dat het probleem in het tussenkastje (met alle HDMI aansluitingen) tussen HD-ontvanger en tv zit of in de kabel tussen dit kastje en de tv. De kabel van de tv is helaas niet rechtstreeks aan te sluiten aan de HD-ontvanger dus dat kan ik niet uitproberen.

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om de tv aan een laptop aan te sluiten, maar dat ga ik na m'n vakantie eens uitzoeken en anders inderdaad die afstandsbediening bestellen.

Reageer