Beantwoord

Volume zenders 4k

  • 29 July 2019
  • 13 reacties
  • 410 keer bekeken

Badge
Sinds vier dagen is het volume van NPO 1/2/3 beduidend lager dan de andere zenders. Tv opnieuw ingesteld, soundbar idem. Dat had geen effect, volume automatisch aanpassen tussen bronnen stond altijd al aan. Iemand bekend met dit probleem.

Tv Samsung UE43RU7170S
Soundbar Samsung HW-R550/XN
Kpn 4K ZXV8001
Experia V10

Groet!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 August 2019, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Helaas heb ik dat ook, die geluidssterkte verschil heb ik ook. Ben bang dat deze probleem ook zal blijven bestaan.
En ik kan me echt niet vinden in "beduidend lager" dan de ander tv zenders. Ik heb zelf helemaal geen behoefte om het volume bij te stellen.
Doe het geluid via m'n versterker op 4 kanalen gelijk niveau (en de center doet ook nog beetje mee). Geen Dolby weergave maar Extended Stereo.

Hier Arris ontvanger, Dennis de 4K. En ik zie dat jij ook de 4K hebt. Dus het lijkt me het zoveelste issue met de 4K ontvanger.
Badge
En ik kan me echt niet vinden in "beduidend lager" dan de ander tv zenders. Ik heb zelf helemaal geen behoefte om het volume bij te stellen.
Doe het geluid via m'n versterker op 4 kanalen gelijk niveau (en de center doet ook nog beetje mee). Geen Dolby weergave maar Extended Stereo.

Hier Arris ontvanger, Dennis de 4K. En ik zie dat jij ook de 4K hebt. Dus het lijkt me het zoveelste issue met de 4K ontvanger.

Tot voor vier dagen geleden had ik ook hetzelfde volume op alle zenders en bronnen. Het viel me ook pas op toen ik bij die zenders ineens doof dacht te zijn .
Ik wist niet dat er issues zijn met de 4k ontvanger. Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Ik heb nog een ander Tv- plek met een Arris, net geprobeerd en inderdaad...geen volume-malaise.
Nu weet ik in ieder geval in welke richting ik moet kijken..dank.
Hoi @Robski . Heb je de 4k ontvanger nog steeds aangesloten? En blijft het issue? Heb je het trouwens ook als je de soundbar niet gebruikt?
Badge
Problemen zijn er zonder Soundbar ook, ook lijkt het wat minder De 4K ontvanger heeft steeds aangestaan.
Een andere unit Arris en soundbar levert geen problemen op.

Groet!
Helder! Is er nog wel een merkbaar verschil in volume nu? Kun je tevens aangeven of je de tuner op stereo of dolby hebt staan?
Badge
Helder! Is er nog wel een merkbaar verschil in volume nu? Kun je tevens aangeven of je de tuner op stereo of dolby hebt staan?
Surround. Het verschil in volume is er nog.
Wij hebben hier ook een 4k tuner voor testdoeleinden en ik heb zojuist de geluidsinstellingen op dolby gezet. Er zit dan ook nog een extra instelling onder waar je het geluid van stereo uitzendingen in db's kan corrigeren. Die staat bij mij op 0. Is dat bij jou ook het geval? Voor de goede orde, dit is allemaal zonder soundbar. Onze tuner is direct met een tv verbonden via HDMI. Ik ervaar hierbij geen volumeverschil.
Heb jij de mogelijkheid om het ook op die manier te testen? Voordat je de hele boel overhoop haalt is het misschien nog nuttig om de tuner eerst een reset te geven ( mocht je dit nog niet gedaan hebben. ) Dat gaat als volgt -> https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm ( optie 2 )
Ik lees grraag je bevindingen! 🙂
Badge
Wij hebben hier ook een 4k tuner voor testdoeleinden en ik heb zojuist de geluidsinstellingen op dolby gezet. Er zit dan ook nog een extra instelling onder waar je het geluid van stereo uitzendingen in db's kan corrigeren. Die staat bij mij op 0. Is dat bij jou ook het geval? Voor de goede orde, dit is allemaal zonder soundbar. Onze tuner is direct met een tv verbonden via HDMI. Ik ervaar hierbij geen volumeverschil.
Heb jij de mogelijkheid om het ook op die manier te testen? Voordat je de hele boel overhoop haalt is het misschien nog nuttig om de tuner eerst een reset te geven ( mocht je dit nog niet gedaan hebben. ) Dat gaat als volgt -> https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm ( optie 2 )
Ik lees grraag je bevindingen! :-)


Ik heb dezelfde instellingen op de 4k tuner. Ook heb ik een rechtstreekse HDMI naar de TV.
Met of zonder soundbar blijft er een volume-verschil.
Ik zal de reset nog uitvoeren.
Top!
Heeft het het gewenste effect gehad, @Robski ?
Badge
Heeft het het gewenste effect gehad, @Robski ?
Hoi Erwin, sorry voor mijn late reactie maar ik wilde een tijdje werken met de (nieuwe?) instellingen.
Probleem is opgelost. Fijn geluid. Bedankt voor de service en het meedenken.
Dat is fijn om te lezen! Blijkbaar zat er iets even niet lekker in de 4k tuner. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden! 🙂