Beantwoord

Voorstel voor een nieuw abonnements vorm.

  • 22 April 2019
  • 33 reacties
  • 725 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Internet en TV light.

Mijn achterliggend idee is vast of mobiel internet waarbij je voor €2,50 of €5,00 toegang krijgt tot de itv app en site.

De prijs baseer ik deels op het huidige aanbod en funtionaliteit van de app en terugrekenend van het basistv pakket minus €5,00 voor de fysieke ontvanger.

Zover ik weet heb je nu zonder TV in het pakket geen toegang tot de app met dit idee wil ik dat doorbreken. Het idee is mede geboren door de introductie van de App voor smarttv's met de gedachte wat zou dit mij waard zijn als ik alleen vast internet zou afnemen.

Op dit moment wat aanbod en funtionaliteit betreft lijkt € 2,50 een mooie pilot prijs
Ik zou er zelf niet veel meer dan €5,00 voor over hebben boven het huidige tarief voor alleen internet.

Verder denkend mag het Opnemen en Videoland toegang dan beperkt blijven tot de klanten die wel Internet en TV afnemen als dan wel de tot 7 dagen Terugkijk optie beschikbaar is.
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 April 2019, 15:41

Bekijk origineel

33 reacties

Zoiets (dergelijks ?) had ik me ook al eens afgevraagd :

zenderpakket, niet meer nodig met huidige technische mogelijkheden ?
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zenderpakket-niet-meer-nodig-met-huidige-technische-mogelijkheden-457345Als je denkt dat TV à la carte goedkoper is dan een zenderpakket, dan wil ik je graag uit die illusie helpen. Geloof me, TV à la carte zal televisie kijken alleen maar duurder maken of het aanbod sterk doen verschralen.
Zie ook, voor wat je het waard vindt, dit bericht.

Dat komt mede door Den haag de verplichting van het aantal kanalen moet er af of vrijere keuze.
Uit het huidige totaal aantal er 25 kiezen naast de NPO zenders en de voor de provincie waarin je woont beschikbare regionalen.

Hmm de quotes gingen niet goed zie ik nu.

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

Als we ervoor gaan betalen dan moet uiteraard wel deze limitering er af.
Reputatie 7

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

Als we ervoor gaan betalen dan moet uiteraard wel deze limitering er af.

In mijn voorstel is die limitering er ook niet immers dan contracteer je gewoon een paar extra simultane streams. 😉
Ik kan me voorstellen dat de provider toch een limiet wil handhaven met tv ontvangers ligt deze op 5 voor dsl tegenwoordig ook las ik. Kortom stel het eventueel omhoog bij naar 5. Dat is 1 meer dan de simultane streams in het duurste Netflix pakket.
Reputatie 7
Ik kan me voorstellen dat de provider toch een limiet wil handhaven met tv ontvangers ligt deze op 5 voor dsl tegenwoordig ook las ik. Kortom stel het eventueel omhoog bij naar 5. Dat is 1 meer dan de simultane streams in het duurste Netflix pakket.
Ook ik kan me best voorstellen dat de provider een limiet wil hanteren maar het is niet echt nodig aangezien in mijn voorstel elke simultane stream apart gecontracteerd wordt en de kosten van het geheel dus blijven stijgen naarmate er meer simultane streams gecontracteerd worden. Het zal zichzelf dus wel reguleren, wie wil er nu te meer betalen dan strikt noodzakelijk.
Van de provider uit zal het om de bandbreedte gaan om bij simultaan gebruik een goede werking te kunnen garanderen.

Het zal de provider bot gezegd een zorg zijn al neem je 10 streams af. Kom bij een 20Mb verbinding via wifi dan niet klagen, om dat te voorkomen zal een limiet practisch juist noodzaak zijn.
Reputatie 7
Van de provider uit zal het om de bandbreedte gaan om bij simultaan gebruik een goede werking te kunnen garanderen.

Het zal de provider bot gezegd een zorg zijn al neem je 10 streams af. Kom bij een 20Mb verbinding via wifi dan niet klagen, om dat te voorkomen zal een limiet practisch juist noodzaak zijn.

Maar daar moet je het totaal aantal simultane streams natuurlijk niet op limiteren immers mijn kinderen gebruiken die streams op hun eigen locatie (studentenkamer) en ook ik gebruik de iTV app voornamelijk als ik elders (op zakenreis) ben. Er zijn er natuurlijk ook genoeg die via 4G op hun telefoon of tablet televisie willen kijken.
Het cruciale is inderdaad dat je bij de app/streams niet van het thuis netwerk uit moet gaan.

Reageer