Beantwoord

Voorstellen opgenomen programma’s KPN Televisie

  • 24 November 2019
  • 14 reacties
  • 407 keer bekeken

Wanneer kun je nu eens de programma’s die opgenomen zijn, niet alleen op datum, maar ook op (alfabetische) programmanaam rangschikken?

Ook zou het prettig zijn, als bij de kanaalnaam ook het desbetreffende kanaalnummer zou staan. 

En waarom wordt een programma er naar één jaar afgehaald? Geef desnoods een voorstel aan ons om het te wissen, maar laat ons zelf uiteindelijk beslissen wanneer en of een programma gewist kan worden. 

 

Ook de op te nemen programmatijd zou ik graag zelf willen “bijstellen”. Soms wordt een programma altijd op het tijdstip zelf echt afgerond. Waarom kunnen we de opnametijd niet zelf “bijstellen”?
 

Of bijvoorbeeld meerdere programma’s die achter elkaar staan, in één “batch” opnemen? 

 

Ook is het irritant dat, als je een programma seriematig opneemt, zo’n seriematig programma soms pas bij de herhaling opneemt of zelfs het programma meerdere keren (bij elke herhaling) opneemt. Of dan wel en dan weer niet opneemt. Erg irritant. Je moet iedere keer weer controleren of het programma wel opgenomen gaat worden. 
 

Overigens al vaker voorgesteld aan KPN: maar nooit iets mee gedaan. 
 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 25 November 2019, 08:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Bij kpn werkt het nou eenmaal zo. En als je daar niet blij van wordt kan je natuurlijk gewoon naar iets anders gaan. Die vrijheid heb je gelukkig.

Hi Jandhaenens,

Leuk dat je jouw wensen opschrijft en niet meteen wegloopt. Anders dan die personen die bij het minste geringste opzeggen en naar een ander gaan zonder de moeite te doen om een ander iets te laten verbeteren. 

 

Ik dacht dat Erik een half jaar geleden in dit forum verteld had dat bij KPN ook wel ontdekt was dat er aan het opnemen iets mankeerde en dat dit ter hand zou worden genomen. 

Ik ben ook best benieuwd hoe het daarmee staat. 

 

Wat je vragen betreft:
Één jaar blijft, dat zal niet veranderd worden.
Opnametijden kan ook niet veranderd, die markeringen liggen vast in de opnameserver.
Serie-matig opnemen wordt voortdurend naar gekeken en zo mogelijk herstelt. Dit moet gebeuren in overleg met de epg leverancier. Die moet (voor ons onzichtbare) info toevoegen en dat gaat niet altijd goed. Met de NPO, RTL en Talpa zenders hier overigens nooit problemen daarmee. 

Bij kpn werkt het nou eenmaal zo. En als je daar niet blij van wordt kan je natuurlijk gewoon naar iets anders gaan. Die vrijheid heb je gelukkig.

Die vrijheid wordt wel steeds minder.
De nieuwe ontvanger van Ziggo werkt ook ‘in the cloud’. Ook daar is het max. één jaar. En ook niet zelf instellen van begin- en eindtijd.
T-mobile gaat ook switchen van harddisc naar in the cloud.
Alleen bij Canaldigitaal zal het via schotelontvangst mogelijk blijven op HDD op te nemen. Maar dan is de bewaartijd natuurlijk ook afhankelijk van je ruimte en totdat de ontvanger bezwijkt. (4-12 Totaaltv, CD gaat ook in the cloud opnemen leveren)
Via het OTT abonnement heeft CD alleen binnen een week terugkijken.

Alles wordt centraal opgeslagen. Één jaar voor ‘uitgesteld kijken’ (want zo zie ik het als je opneemt) is voldoende. Als ik een film in de kast wil hebben (eeuwige kastvulling) dan koop ik 'm. Op Bluray, maar via download schijnt tegenwoordig ook te kunnen.

Ik heb geen problemen met serie-opnemen. Altijd de eerste en nooit de herhaling bijvoorbeeld. Kun je aangeven bij welke programma's en op welke zenders je dat ervaart?

Bij kpn werkt het nou eenmaal zo. En als je daar niet blij van wordt kan je natuurlijk gewoon naar iets anders gaan. Die vrijheid heb je gelukkig.

Waarom zou ik weggaan?  Er bevalt veel wel. Ik geef alleen wat suggesties en storingen waar ik mij aan erger. Weglopen is te makkelijk. En wellicht is er een aantal mensen dat ook deze zaken signaleert, waardoor men er iets mee wil/gaat doen. 

Wat je vragen betreft:
Één jaar blijft, dat zal niet veranderd worden.
Opnametijden kan ook niet veranderd, die markeringen liggen vast in de opnameserver.
Serie-matig opnemen wordt voortdurend naar gekeken en zo mogelijk herstelt. Dit moet gebeuren in overleg met de epg leverancier. Die moet (voor ons onzichtbare) info toevoegen en dat gaat niet altijd goed. Met de NPO, RTL en Talpa zenders hier overigens nooit problemen daarmee. 

Bij kpn werkt het nou eenmaal zo. En als je daar niet blij van wordt kan je natuurlijk gewoon naar iets anders gaan. Die vrijheid heb je gelukkig.

Die vrijheid wordt wel steeds minder.
De nieuwe ontvanger van Ziggo werkt ook ‘in the cloud’. Ook daar is het max. één jaar. En ook niet zelf instellen van begin- en eindtijd.
T-mobile gaat ook switchen van harddisc naar in the cloud.
Alleen bij Canaldigitaal zal het via schotelontvangst mogelijk blijven op HDD op te nemen. Maar dan is de bewaartijd natuurlijk ook afhankelijk van je ruimte en totdat de ontvanger bezwijkt.
Via het OTT abonnement heeft CD alleen binnen een week terugkijken.

Alles wordt centraal opgeslagen. Één jaar voor ‘uitgesteld kijken’ (want zo zie ik het als je opneemt) is voldoende. Als ik een film in de kast wil hebben (eeuwige kastvulling) dan koop ik 'm. Op Bluray, maar via download schijnt tegenwoordig ook te kunnen.

Ik heb geen problemen met serie-opnemen. Altijd de eerste en nooit de herhaling bijvoorbeeld. Kun je aangeven bij welke programma's en op welke zenders je dat ervaart?

Niet iedereen kan zich permitteren om steeds films te kopen: en niet elke film is te downloaden (helaas). Wel vind ik het zo netjes om mensen de ruimte en vrijheid te geven de termijn van één jaar naar eigen dunken in te vullen. Misschien nu nog niet, maar ik kan mij voorstellen dat, als er steeds meer mensen gebruik van wensen te maken, jullie daar ook iets mee (kunnen gaan) doen. 
 

Het seriematig opnemen zal ik in de gaten houden en melden. Kan dat middels dit forum? Of is via een andere weg beter/prettiger?
 

De vraag over het rangschikken op naam is overigens (nog) niet beantwoord. Wellicht nu? 


Met vriendelijke groeten,
 

Jan Dhaenens. 

 

 

Oh, dat rangschikken op naam (alfabet) kan al.

Als je de lijst open hebt staan klik je op de blauwe knop. Selecteer vervolgens op Sorteer op A-Z en OK-knop.

Het komt dan op alfabet. Gebruik het hier regelmatig om per aflevering opgenomen series makkelijk te vinden in in volgorde af te spelen.

Steeds als je de lijst opnames opent staat ie op datum, dat wel.

Een film heb je binnen een jaar van uitzending toch wel gekeken?

Reputatie 7
Badge +15

@jandhaenens Welkom op het forum. En bedankt voor alle goeie suggesties. Ik zie dat @PeterG al veel van je vragen heeft beantwoord. Mooi om te zien dat dit zo gaat. Het doorgeven van informatie over het seriematig opnemen kan inderdaad via deze weg. Is het ook gelukt om je opnames te rangschikken op alfabet?

Oh, dat rangschikken op naam (alfabet) kan al.

Als je de lijst open hebt staan klik je op de blauwe knop. Selecteer vervolgens op Sorteer op A-Z en OK-knop.

Het komt dan op alfabet. Gebruik het hier regelmatig om per aflevering opgenomen series makkelijk te vinden in in volgorde af te spelen.

Steeds als je de lijst opnames opent staat ie op datum, dat wel.

Een film heb je binnen een jaar van uitzending toch wel gekeken?

Ik kan een film zeker kijken binnen een jaar, maar aangezien ik geen geld heb om steeds maar films te kopen, zou het fijn zijn als de films die ik opgenomen heb, gewoon “ter beschikking” blijft. Niet iedereen kan zich overigens permitteren, almaar films te kopen. Dat moeten jullie je toch ook wel kunnen beseffen? Dan is dit een fijne optie, maar dan langer dan 1 jaar. 
 

 

@jandhaenens Welkom op het forum. En bedankt voor alle goeie suggesties. Ik zie dat @PeterG al veel van je vragen heeft beantwoord. Mooi om te zien dat dit zo gaat. Het doorgeven van informatie over het seriematig opnemen kan inderdaad via deze weg. Is het ook gelukt om je opnames te rangschikken op alfabet?

De opnames rangschikken is gelukt: echter is het storend dat, als je dan gekeken hebt, je weer automatisch op “datum” staat en het dus niet op A-Z. Wellicht een aandachtspunt??
 

Ook is het storend dat, als je een opname aan het kijken bent en, als je dan vanuit dat programma weer terug naar de opgenomen opnames gaat, je niet “op dat programma” terecht kunt komen, als je op het zelfde moment ook nog programma’s aan het opnemen bent. Je bent programma “A” aan het kijken en als je er dan uit komt, zit je groene lijn op programma “C”. Als je dan denkt het programma te hervatten, kom je bedrogen uit. 
 

Ik ben iemand die, door omstandigheden, niet van alles en nog wat kan doen en daardoor veel televisie kijkt. Dan valt je dus veel op. 
 

Ik heb verschillende malen dat soort aandachtspunten doorgegeven, maar sinds iemand van KPN mij gezegd heeft, dat dat vergeefse moeite is, en het mij eigenlijk kwalijk nam, met dit soort informatie KPN te komen en hen eigenlijk hiermee “te storen”, ben ik gestopt met het aangeven van aandachtspunten. Helaas. 

Ik kan jouw (jandhaenens) gedachten wel volgen, je loopt tegen onhandigheden aan, dat ken ik wel, bij welk apparaat dan ook :-)
Ik beschouw de itv van kpn als een gemakkelijk maar eenvoudig product.
In mijn omgeving ken ik meerdere gebruikers die er erg tevreden mee zijn, maar toch veelal de wat minder "technische" gebruiker, of hoe noem je dat zonder teveel in hokjes te denken cq te plaatsen.

Wij hadden zelf eerst digitenne, vanaf de start tot het blokkeren van het opnemen, dat werkte voor mij / ons uitstekend.
Nu "noodgedwongen" over naar een lokale glasvezel kabel en nu na enige tijd stoeien met een Vu+ ultimo.
Dat is een ietwat "ouder" model maar nog steeds een toverdoos.
Nu ik daar eindelijk eens tijd aan heb besteed kom ik er meer en meer achter dat het echt een perfect apparaat is, als je iets kan verzinnen dan is het mogelijk met dat ding.
Maarrr, dan is dit van toepassing :
"het voordeel is dat alles kan, het nadeel is dat alles kan".
Maw, niet voor een ieder weggelegd, om die reden heb ik er een basale ontvanger bij staan voor het geval dat er iemand een "verkeerd" knopje indrukt.
En dan kom ik weer op mijn idee dat ieder apparaat een knop zou moeten hebben om een bepaalde basale basis positie op te kunnen roepen.
Voor de minder handige computergebruiker heb ik daar iets voor in linux laten maken maar dat ter zijde.

Stukje tekst uit een recente mp advertentie :
"
VU+ Duo 1TB HD (sat + kabel tuner)
Een van de beste die er is, bijna niet vergelijkbaar ! Vrouw en kinderen vinden de vu ingewikkeld, ik vind hem geweldig. Heb er…  "

Reputatie 7
Badge +15

@jandhaenens Het is goed dat je suggesties doorgeeft, dit wordt ook zeer gewaardeerd. Ik zou dan ook zeker willen adviseren deze suggesties te blijven doorgeven. We zullen niet met iedere suggestie iets kunnen doen, maar als het niet gemeld wordt weet Kpn er ook niet van. De hierboven genoemde suggesties zal ik dan ook doorgeven bij mijn collega’s. 

Hoe kan ik die suggesties dan het beste doorgeven?? Het zijn er aardig wat. 
 

Jan Dhaenens.  

Reputatie 7

Hoe kan ik die suggesties dan het beste doorgeven?? Het zijn er aardig wat. 

Door ze gewoon hier te plaatsen. De KPN moderators pakken ze vanzelf op.

 

Reputatie 7
Badge +15

@jandhaenens Wat @wjb zegt klopt helemaal. Op het moment dat je zaken hebt die samenhang met elkaar hebben kun je daarvoor een topic starten. Mochten de suggesties geen samenhang met elkaar hebben dan kunnen daarvoor het beste losse topics geopend worden.