Beantwoord

vooruitspoelen bij opnames commerciëlen per 1 januari 2020

  • 14 November 2019
  • 34 reacties
  • 4545 keer bekeken

Reputatie 2

Ik krijg vanuit de markt het bericht dat het bij KPN vanaf 1 januari 2020 niet meer mogelijk is opnames van de commerciële zenders vooruit te spoelen, zodat we 'gedwongen' worden naar de reclameblokken te kijken.

Dit zou een van de bepalingen zijn in een nieuwe overeenkomst, die per 1 januari dus ingaat.

 

Klopt dit bericht?

icon

Beste antwoord door Nadia 15 November 2019, 12:10

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +22

@Guus4881wg 

Bij de commerciële zenders kan al een paar jaar niet meer vooruit gespoeld worden. Van welke media heb je dit? 🤔

Reputatie 2

Opnames kan ik nu vooruit spoelen. Replay niet. Het bericht komt niet uit de media maar van 'ingewijden'.

Opnames zijn en blijven vooruitspoelbaar. Ik ben nog nergens andere berichten tegen gekomen. En ik volg redelijk wat sites uit de business. Inclusief die van mezelf :wink: .
Mocht het ooit wel ingevoerd worden verwijder ik direct de commerciële zenders uit mijn lijst.

Via de gids (Terugkijken/Replay) is dat en blijft dat geblokkeerd. Ook bij Ziggo.

Het is toch wel heel jammer dat je zo ruim “in de markt” blijft. Klinkt zo als losse flodder waar zelfs geen kruit in zit (ofwel er ontbreekt een bronlink; zelfs namen van “ingewijden” ontbreken).

Badge +19

ik mag toch hopen dat het bericht niet waar is!!!!

Reputatie 2

Okay, ter verduidelijking. Ik wil niet dat 'de bron' problemen krijgt vanwege deze informatie, vandaar dat ik die niet noem.

Maar dit is de informatie die ik hen gekregen.

Per 1 januari 2020 lopen de huidige overeenkomsten KPN en commerciëlen af. In de nieuwe overeenkomsten is bedongen door de commerciëlen dat ook bij opnames niet meer vooruitgespoeld kan worden. Dit is nu b.v. ook al de situatie bij het relatief nieuwe tv platform van Canaal Digitaal (iptv). Daar kunnen ook de cloud opnames niet doorgespoeld worden van de commerciëlen. Het argument dat gebruikt wordt door de commerciëlen is : het is onze bron van inkomsten, waarmee ze een punt hebben.

Echter, wat mij irriteert is de stilte van KPN over deze nieuwe overeenkomst, dus het os tijd voor wat transparantie over wat ons te wachten staat.

Guus

 

Reputatie 7
Badge +22

Die mediabazen moeten nou eens ophouden met hun gezeik! Ze willen alleen maar meer geld! Het is nooit genoeg! Als dat gebeurd gaat bij mijn de  KPN interactieve TV eruit! 🤬

Reputatie 2

Als het bevestigd wordt, dan is het moeilijk inschatten of KPN hier ook voordeel aan heeft, wellicht via lagere kosten (afdracht). Commerciëlen willen reclame uitzenden, maar of de kijkers daar nog meer van willen zien...... Het is blijkbaar iets wat alle providers voor hun kiezen krijgen bij nieuwe overeenkomsten, maar of je daaraan moet toegeven.....

Reputatie 7
Badge +28

Het is mij een wonder dat er nog steeds hele volksstammen zijn die willen betalen voor die reclamezenders. 

Dat soort zenders zouden gratis beschikbaar moeten zijn. Hun inkomsten genereren ze maar uit die reclames. 

Reputatie 2

Reclames genereren geld als er naar gekeken wordt...

Reputatie 7
Badge +28

Reclames genereren geld als er naar gekeken wordt...

Dus dan gratis aanbieden. 

Reputatie 2

Ja ben ik het eigenlijk wel mee eens. Als ze zich niet kunnen bedruipen vanuit de reclame opbrengst, dan moeten ze maar iets anders gaan doen.

Reputatie 7

Hey @Guus4881wg, welkom terug op het KPN forum. Ik heb dit nog niet eerder gehoord en voor zover ik weet is hier geen sprake van. Een zoektocht op het internet wordt alleen naar dit topic geleid. Je brengt hier met dit bericht behoorlijk wat opschudding teweeg. Ik zie graag van je een bronvermelding. Uit de markt gehoord is nogal vaag. Hoor van je :) 

Reputatie 2

Tja, met klokkenluiders cq klokkenluidsters loopt het meestal niet goed af, dus dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Vandaar dat ik het hier heb geplaatst.Ongetwijfeld  kan iemand binnen KPN met autoriteit dit bericht bevestigen of ontkennen. Als het waar is, ik heb geen reden te twijfelen aan mijn informant(e),dan ligt dat marketingtechnisch niet lekker. Dus het lijkt me handig als een KPN bobo zich uitspreekt.

Ook ik hoop dat het niet waar is, de bal ligt voor mij bij de KPN.

Het is mij een wonder dat er nog steeds hele volksstammen zijn die willen betalen voor die reclamezenders. 

Dat soort zenders zouden gratis beschikbaar moeten zijn. Hun inkomsten genereren ze maar uit die reclames. 

Helemaal mee eens!

Reclames genereren geld als er naar gekeken wordt...

Zelfs als ze niet overgeslagen/doorgespoeld kunnen worden kijk ik alsnog niet naar die reclame. Doe dan gewoon enkele minuten wat anders. Bijv. dit forum :wink: .
Maar dan is er wel minder kijkplezier...

 

Reputatie 7

Ik snap dat je graag wilt weten hoe het zit. Ik ken collega's die in dit soort processen en wijzigingen werken. Maar, zo werkt het niet @Guus4881wg. Klokkenluider lijkt me overigens een erg overtrokken term. Het is niet zo dat er hier een groot misstand publiek wordt gemaakt. Wijzigingen die we uitvoeren hebben voor- en nadelen voor de gebruiker. Dit is meteen duidelijk zichtbaar. Het is niet zo dat we iets onder het tapijt kunnen vegen en net doen alsof het er niet is. Deze bewering is nu niets anders dan een gerucht. 

Reputatie 2

Beste Nadia,

Er is natuurlijk een achterliggende reden waarom mijn bron doet, zoals hij/zij doet. Dat is angst voor haar/zijn baantje. Je mag het van mij gerust als een gerucht beschouwen, maar waar rook is, daar is vuur.

Een kleine moeite voor KPN om te ontkennen als het bericht niet waar is.

Overigens als deze wijziging erdoor komt, dan zijn er geen voordelen voor de klanten van KPN, alleen nadelen. Hetzelfde nadeel toen vooruitspoelen bij replay werd afgeschaft. Waar we het hierover hebben is maar een kleine stap verder. En zelfs een logische stap.

En leg mij maar eens uit, waarom 'het zo niet zou werken’. Volgens mij werkt het meer dan prima. Noem het een gerucht, maar in dit geval, als het niet ontkend wordt, is het voor mij helaas waar.

Vaak ligt de waarheid verscholen in datgene wat niet verteld wordt.

 

 

 

Reputatie 7

Intern navraag gedaan, daaruit wordt jouw beeld niet bevestigd. Mochten er wijzigingen aankomen, dan zullen we iedereen zoals gewoonlijk tijdig op de hoogte stellen, @Guus4881wg  

Reputatie 2

Okay, wat nadere informatie uit de gesprekken tussen de commerciëlen en de providers.

Officiële onderbouwing: *Het is sinds kort niet meer mogelijk om door te spoelen bij opnames en begin gemist items van de RTL- en Talpa-zenders. Wij hebben deze verplichting, net zoals andere providers, opgelegd gekregen. Afhankelijk van wanneer de overeenkomst met RTL- en Talpa wordt verlengd is de datum waarbij deze optie moet worden geblokkeerd bij elke provider anders. De motivering welke wij ontvangen van deze partijen is dat de inhoud van de programma's welke ze uitzenden grotendeels betaald worden door de reclame-inkomsten. Op het moment dat de reclame's niet meer bekeken worden vallen deze inkomsten ook weg en kunnen zij de programma's welke ze uitzenden ook niet produceren.

Key in dit verhaal is de datum waarop overeenkomst vernieuwd wordt. Stel dat dat niet 1 januari is, dan gebeurt het op vernieuwingsdatum van de overeenkomst.

Let wel: Ook KPN is hiervan op de hoogte.

Er is een verschil tussen opname voor “gemist”, dus replay bij Ziggo en Terugkijken bij KPN, en opnamen voor eigen gebruik via de ontvanger (cloud of harddisc maakt dan niet uit). Het valt beiden onder de noemer opname.

Op kijken van een opname via Replay (Ziggo), Gemist (T-Mobile) of Gids (KPN) is vooruitspoelen niet meer mogelijk.

Via een persoonlijke opname blijft het mogelijk.

Reputatie 2

De discussie hier gaat over opnames in de cloud, niet de opnames die lokaal gemaakt kunnen worden. Replay, begin gemist is al niet vooruitspoelbaar en geblokkeerd. De volgende blokkade is op vooruitspoelen van opnames in de cloud.

Zucht…

the end

Reputatie 2

Fijn  dat je het begrijpt.

Reputatie 6
Badge +8

Als ik dit lees ben ik blij dat ik al een poos geen TV abonnement meer heb. Ik snap echt niet dat mensen naar al die meuk met zogenaamde “bekende Nederlanders” afgewisseld met reclame willen kijken. En er dan nog voor betalen ook. 😉

 

 

Badge +19

We hebben je een jaar niet gezien hier. Blijkbaar had je niets te melden. Prima! En nu vind je het ineens nodig om onrust te zaaien met een één of ander vaag bericht. Beetje interessant doen zeg maar. Wat wil je er eigenlijk mee bereiken? Als dat de deal wordt tussen KPN en de zenders dan zullen we het er gewoon mee moeten doen. En de andere providers zullen dan wel volgen.

Reputatie 7
Badge +21

bericht maar verwijderd
Het sop is de kool niet waard.

Reageer