Beantwoord

vooruitspoelen bij opnames commerciëlen per 1 januari 2020

  • 14 November 2019
  • 34 reacties
  • 4545 keer bekeken

Reputatie 2

Ik krijg vanuit de markt het bericht dat het bij KPN vanaf 1 januari 2020 niet meer mogelijk is opnames van de commerciële zenders vooruit te spoelen, zodat we 'gedwongen' worden naar de reclameblokken te kijken.

Dit zou een van de bepalingen zijn in een nieuwe overeenkomst, die per 1 januari dus ingaat.

 

Klopt dit bericht?

icon

Beste antwoord door Nadia 15 November 2019, 12:10

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7

Wij hebben deze verplichting, net zoals andere providers, opgelegd gekregen.

Wie is "wij" in deze zin?

TriNed zeker?

Bron

Reputatie 2

Mogelijkheid tot lokaal opnemen bestaat niet bij KPN, alleen in de cloud.

Cloud opnames van de commerciëlen kunnen nu vooruitgespoeld worden en bij ingaan van nieuwe overeenkomst niet meer.

En ja, ik zit bij KPN op ouderwets koper, ik heb dus niets met een glasvezelprovider te maken. En ja, als je had gelezen, dan had je geweten dat de quote uit overleg providers/commerciëlen komt. 

Nogmaals, ik weet dat er zeer slecht gelezen wordt op fora, het gaat mij om de transparantie vanuit KPN, niet om het gegeven. KPN moet niet doen, dat dit niet bekend zou zijn.

KPN kan aangeven wanneer dit bij hen wordt geëffectueerd.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me dat je bij KPN gewoon een recorder aan kan sluiten toch? Tussen het kastje en de tv. Alleen ja ... Je kan dan ondertussen niet naar een andere zender kijken. Het is wat dat betreft terug naar het stenen tijdperk, maar het kan wel toch? 

Reputatie 7

Lijkt me dat je bij KPN gewoon een recorder aan kan sluiten toch? Tussen het kastje en de tv. Alleen ja ... Je kan dan ondertussen niet naar een andere zender kijken. Het is wat dat betreft terug naar het stenen tijdperk, maar het kan wel toch? 

Nee, het is met interactieve TV van KPN onmogelijk om opnames lokaal op te slaan, daar zorgt de kopieerbeveiliging wel voor.

Reputatie 7
Badge +24

Ok.

Reputatie 7

KPN moet niet doen, dat dit niet bekend zou zijn.

Toch zet ik mijn vraagtekens bij het feit of dit bekend is of niet. Het zou mij niets verbazen als TriNed een overeenkomst is aangegaan waarbij vooruit spoelen bij opnames niet mogelijk is en zij de schuld van het ontbreken van deze functionaliteit ten onrechte toewijzen het feit dat dit voor alle providers zou gelden. Een "marketing leugentje".

Reputatie 2

Het schijnt een eis te zijn van RTL Talpa aan alle providers. Zodra een nieuwe overeenkomst ingaat kan niet meer worden vooruitgespoeld.

De quote komt uit het overleg. Ik begrijp nu dat Trined dit heeft geaccepteerd, net zoals het relatief nieuwe iptv platform van Canal Digitaal.

 

Reputatie 2

Trouwens als dit wel bekend is bij KPN, wat echt het geval is, dan hebben zij nu een marketingvoordeel door dit feit niet bekend te maken. En daar zie ik KPN ook toe in staat in de huidige markt.

Reputatie 7

De quote komt uit het overleg.

Welk overleg?

 

Trouwens als dit wel bekend is bij KPN, wat echt het geval is, dan hebben zij nu een marketingvoordeel door dit feit niet bekend te maken. En daar zie ik KPN ook toe in staat in de huidige markt.

Ik ook maar als KPN een overeenkomst heeft die bijvoorbeeld nog tot juni 2021 doorloopt dan zie ik ook nog niet een noodzaak om dat nu al te vermelden.

Reageer