Beantwoord

Vooruitspoelen bij terugkijken NPO programma's lukt niet

  • 30 June 2019
  • 23 reacties
  • 10138 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Vooruitspoelen bij terugkijken NPO programma's lukt niet meer (met uitzondering van de eerste paar minuten). Dat was al langer het geval bij commerciële zenders (reclames) maar bij niet commerciële programma's lukt het nu ook niet meer. Er komt ook geen popup dat het niet is toegestaan; het werkt gewoon niet.
Zeer vervelend, hoop dat het opgelost wordt.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 July 2019, 10:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hoi @albertvanderiet . Dat is vreemd en het lijkt me ook zeer vervelend.
Ik heb net een testje gedaan met één NPO programma ( herdenking slavernij op NPO1 ). Toen ik dit programma ging terugkijken kon ik nog onbeperkt vooruitspoelen. Of dit voor alle programma's geld kan ik nog niet garanderen. Welke programma's ervaar jij dit mee? Want dan ga ik het hier direct controleren.
Reputatie 1
Badge
Bij mij gaat het om NOS veteranendag van zaterdag.
Inmiddels kom ik wel wat verder, maar nog steeds maar tot 19 minuten.
Slavernijverleden gaat bij mij ook goed!
Wellicht eenmalig probleem?
Ik test het even. Kom er zo terug!
Je hebt gelijk. Ik kom ook maar tot 7 minuten vooruitspoelen. Ik vermoed jij iets verder omdat je al een tijdje aan het kijken bent. De buffer komt bij initieel afspelen niet verder dan 7 minuten. Ik zal met onze technische dienst mailen om te kijken of we dit kunnen verhelpen!
Reputatie 1
Badge
Gisteren was het 7 minuten inderdaad, vandaag kom ik tot 19 minuten vooruitspoelen.

Bedankt voor het oppakken!
Ik heb een 4K abonnement. Bij gebruik van de groene knop kunnen veel programma ook niet lang doorgespoeld worden. Het gekke is dat we een 3e ontvanger hebben zonder 4K en daar kan het wel. Resetten helpt niet.
Dank voor je update @KarlI . Ik heb @albertvanderiet z'n lijn doorgemeten en zo te zien heb jij ook een 4K ontvanger. Dan lijkt het er op dat het probleem breder is dan alleen maar die ene uitzending. Kun je voor mij eens testen of een ander NPO programma ook maar tot 7 minuten komt, Albert? Ik stuur in ieder geval deze gegevens naar @Vikash en ik stel voor dat we dit topic volgen om te kijken wat voor oplossing onze technische dienst gaat bieden!
Reputatie 1
Badge
Ik heb inderdaad 4K. Zal wat gaan testen en laat het weten.
Reputatie 1
Badge
Zojuist geprobeerd:

EenVandaag 04-07 geen probleem
Spangas Marathon 04-07 geen probleem

Beste Vrienden Quiz 04-07 -> maar 7 minuten
Nederland Waterland 04-07 -> maar 7 minuten
Door het hart van China 02-07 -> maar 7 minuten
First Dates 02-07 -> maar 7 minuten
EenVandaag 01-07 -> maar 7 minuten

Kortom lijkt toch een breder probleem inderdaad...
Ontvanger op 1080i zetten helpt niet.
Dank voor het uitgebreide testen, @albertvanderiet ! Ik zie dat je @Vikash al op de hoogte hebt gesteld :-)
Ik hoop dat onze techneuten snel die nieuwe software uitrollen! Tot die tijd is het helaas even behelpen.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Erwin_, @Vikash en @albertvanderiet ik hebt dit ook bij de tour de france, 7 min en daarna kan het niet meer. Op de app lukt het weer wel. Ik weet dat er een laatste update is geweest voor TV ontvangers over de beveiliging. Dat heeft @Joran verteld. Maar die 7 min geldt voor de commerciële zenders! Maar niet voor de NPO! 🤔 Dus ergens gaat het fout bij kpn.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb nu maar een tijdelijke oplossing genomen. Ik ben het nu maar aan het casten van mij Mac naar de tv:


En daar heb ik wel kunnen spoelen tot waar ik gebleven was. 😊 Maar dit moet ook gewoon via de tv ontvanger kunnen. (Eerlijk gezegd is het beeld prima en scherp beeld!)
Ik heb even een paar v.d. genoemde uitzendingen geprobeerd op de Arris en daar kan doorspoelen langer dan 7 minuten...
Het lijkt dus inderdaad een issue m.b.t. de 4K settopbox te zijn.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb even een paar v.d. genoemde uitzendingen geprobeerd op de Arris en daar kan doorspoelen langer dan 7 minuten...
Het lijkt dus inderdaad een issue m.b.t. de 4K settopbox te zijn.

Lijkt wel of dat vooruitspoelen op de publieke zenders ook is geblokkeerd, i.p.v. alleen de commerciële zenders, deze issue moet snel opgelost worden. Want de tour de France is bezig, en ik kan er niet elke dag live kijken, en dan wil ik hem terughalen, en vooruitspoelen waar ik gebleven ben.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb even een paar v.d. genoemde uitzendingen geprobeerd op de Arris en daar kan doorspoelen langer dan 7 minuten...
Heb je de Tour de France van 11:45 uur (geloof ik) ook teruggehaald @PeterG?
@Dennis Schreve
Van 11:55 u.

Net even gedaan (gij verzoekt en wij volgen 😉 ).
Doorgespoeld tot 40 minuten in de uitzending is geen probleem. Verder ook niet denk ik zo.
Reputatie 7
Badge +22
@Dennis Schreve
Van 11:55 u.

Net even gedaan (gij verzoekt en wij volgen 😉 ).
Doorgespoeld tot 40 minuten in de uitzending is geen probleem. Verder ook niet denk ik zo.

Blijft apart, maar ik kijk het maar terug via NPO Start Plus. De rest ga ik maar opnemen, zolang deze bug niet is opgelost. Laat kpn hier maar eens serieus naar kijken. Want @albertvanderiet kan ook niet vooruitspoelen.
Reputatie 1
Badge
Tour de France van 11:55 uur spoelt prima door, maar
WK Voetbal van 16:50 kan maar weer 7 minuten

Raar dat het niet alle programma's betreft.
Hoop dat KPN het snel oplost.
Reputatie 7
Badge +22
@Erwin_ het gebeurd zelfs met Ziggo Sport, kan ik ook niet vooruit spoelen. En dit kan normaal wel. En ik heb het 4K abonnement. Wanneer wordt er weer een update verwacht voor de tv ontvangers? Want dit zou iedere maand zijn, maar dat laat ook de wensen over. Wanneer wordt het weer gewoon per maand?

uitzending: Ziggo Sport: Formule 1 Café
tijd: 22:30 uur

(P.S. Ik heb het ook in deze topic gemeld.)
Duidelijk een issue met de 4K-decoders.
Dan maar even opnemen, Dennis? Neem aan dat doorspoelen dan wel gaat.
Reputatie 7
Badge +22
Duidelijk een issue met de 4K-decoders.
Dan maar even opnemen, Dennis? Neem aan dat doorspoelen dan wel gaat.

Ja als ik het heb opgenomen werkt het wel. 😉
Reputatie 7
Badge +22
Op vrijdag 12 juli om: 22:30 uur weer gekeken op Ziggo Sport Formule 1 Café, (teruggehaald via begin gemist) en weer was deze niet vooruit te spoelen tijdens de reclame. Ik heb het gevoel dat het vooruitspoelen bij de 4K ontvangers op alle zenders zijn geblokkeerd. Terwijl dat alleen bij de commerciële zenders moet zijn. 😉 Hoop dat die update snel komt. Want dit is irritant! 😣
Het issue is gemeld, Dennis. Ik hoop dat we deze maand een update hebben waardoor het allemaal weer werkt!