Beantwoord

Vraag over NPO Start plus en Videoland via KPN

  • 2 June 2019
  • 3 reacties
  • 1705 keer bekeken

Goedemiddag
ik ben benieuwd wanneer ik NPO start plus en Videoland op eenzelfde wijze als Netflix kan kijken?
Het is toch vreemd dat in deze tijd KPN zulke diensten niet kan aanbieden??

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door PeterG 2 June 2019, 16:37

Bekijk origineel

3 reacties

KPN was de eerste provider waar videoland op geïntegreerd was zo'n 8 jaar geleden. Toen waren app's (in de ontvanger) nog niet mogelijk. De situatie wordt zo gehouden, dat wil RTL (eig. Videoland) zo.

NPO Start Plus wil de NPO niet via de boxen van providers aanbieden. Dus dat gaat 'm ook niet worden.

Netflix is een slimme commerciële keuze van Netflix zelf. Langzaamaan ook achterhaald aangezien nieuwe tv's al een jaar of 2 ook Netflix hebben met een directe keuzeknop op de afst.bed.
Ja wat KPN allemaal in het verleden heeft gedaan heb ik nu weinig aan toch?
Maar goed KPN kan er dus weinig aan doen begrijp ik... persoonlijk vind ik t een gemiste kans!
Het enige aan "gemist" wat NPO en de andere zenders aanbieden via providers is tot een week terugkijken via de gids. Dit is bij alle providers zo.

Helaas komt er steeds meer versnippering in aanbod: elke filmmaatschappij (en omroepen/zenders) begint eigen O.T.T. diensten dus wil je alles zien wat je wilt zien ongeacht de maatschappij dien je in de loop van de komende 12 maanden zo'n 7 abonnementen te hebben..... Gevolg is natuurlijk dat de consument natuurlijk juist steeds minder kan zien. Je bent zo'n € 10 per maand per dienst kwijt. Wil je ze allemaal + tv abonnement dan zul je ca. € 130 per maand kwijt zijn.... geen mens die dat doet, lijkt me.

Film1, van Sony Pictures, ziet genoodzaakt te stoppen omdat ze niet meer films van anderen beschikbaar krijgen. Het is daardoor niet interressant meer.

De maatschappijen willen het alleen aanbieden via Windows (10), iOS en Android. Daar kan KPN toch niets aan doen??

Wat de aanbieder van diensten willen is KPN afhankelijk van. Ook als dat voorkomt uit het verleden.

Bij Ziggo is er wel een app voor Videoland wat werkt met het Videoland-punt-com abonnement. Maar je moet wel een apart (...) abonnement hebben.

Forum KPN | npo start.

Denk je dat al die aanbieders zich iets aantrekken van wat de consument wil of handig voor ons is? (op 1 plek namelijk; via één aanbieder/abonnement)

Reageer