Beantwoord

Vragen na omzetting Instap naar Compleet

• 22 januari 2014
  • 7 reacties
  • 2850 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Beste KPN Webcare,

Afgelopen maandag 20/1 is mijn abonnement omgezet van Instap naar Standaard.

Twee weken eerder, toen ik een KPN medewerker aan de lijn had, heb ik twee wensen doorgegeven:

1) Ik ben in bezit van VIP 1963 en wil graag bij het opnemen van programma's gebruik blijven maken van de interne harddisk (opnemen via Opnemen Pakket vind ik nog niet erg betrouwbaar).

2) Het Plus Pakket laten vervallen per 20/1.

Punt 1 was geen probleem, punt 2 was op moment niet mogelijk maar middels een notitie bij opdracht zou het helemaal voor elkaar komen.

Helaas, het Opnemen Pakket werd een week eerder al geactiveerd en het Plus Pakket is nog steeds actief.

- Als ik het Opnemen Pakket via het Decoder Menu deactiveer, kan ik dan direct weer programma's opnemen op de HD van de VIP 1963?

- Als ik het Plus Pakket via het Decoder Menu deactiveer, geldt dat dan per 1/2? (kosten)

Groet

icon

Beste antwoord door Werner 28 januari 2014, 16:31

Beste Erik-Jan, 

Je oude 1963 ontvanger was nog aangemeld en hield daarmee 1 HD stream "bezet". Ik heb hem verwijderd, je zou nu gewoon weer HD moeten kunnen kijken! 

Inderdaad wordt het probleem met de Toon opgelost met de update die op dit moment gefaseerd wordt uitgerold. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste Erik-Jan,

Begrijp ik goed dat het Pluspakket nog niet is beeindigd na jouw verzoek en dat het Opnamepakket zomaar is aangezet? Ik wil dit graag voor je nagaan.

Als je het Pluspakket en Opnamepakket deactiveert dan gaat de verandering altijd per direct in. De facturatie echter, loopt altijd door tot het werkelijk door jou of ons gedeactiveerd is. Zou je me in een privébericht je contractnaam, postcode en huisnummer willen sturen. Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 7
Bij Standaard wordt het Opnemenpakket toch automatisch geactiveerd? En eenmaal geactiveerd betekent toch ook dat de lokale opnamemogelijkheid op de harde schijf definitief is verwijderd? Ik heb al veel forumgebruikers langs zien komen die graag weer terugwilden van het Opnemenpakket naar lokaal opnemen, maar dat was steeds niet mogelijk.

Reputatie 5
Badge +11
Goedemiddag Henk2304,

Dat klopt inderdaad! En dat is ook precies wat in het geval van Erik-Jan is gebeurd. Alvast een fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 7
Raul,

Maar dan is Erik-Jan bij zijn telefonische contact door de betreffende KPN-medewerker verkeerd geïnformeerd (daar heb ik op het forum wel vaker wat over gelezen; ik hoop niet dat dat beleid is bij de telefonische werving). En dat heeft dus voor hem best wel grote gevolgen. Want er is dus geen weg terug meer. Als het goed is kan hij z'n oude lokale opnames nog wel blijven bekijken maar voor nieuwe is hij aangewezen op het Opnemenpakket of helemaal niets (als hij dat pakket heeft laten deactiveren).

Jij ook een prettig weekeinde.

Reputatie 2
Badge
Hallo allemaal,

Alles is netjes opgelost. Er was inderdaad geen weg terug, dus het leek mij wel schappelijk dat mijn VIP1963 vervangen zou worden voor de nieuwe HMB2260. Netjes de volgende dag geleverd. Er is echter iets wat ik niet snap:

Voorheen had ik de Speedtouch 780i i.c.m. de VIP1963 ---> géén HD-Kanalen.

Daarna werd de Speedtouch 780i vervangen door de Experiabox v8  ---> wel HD-Kanalen.

De VIP1963 werd vervangen door de HMB2260 ---> HD-Kanalen weer verdwenen. (optie staat uiteraard aan)

De snelheid van mijn verbinding is 15,8Mb/s wat ruim genoeg zou moeten zijn.

Is dat misschien een bekend probleem met de HMB2260?

Uiteraard ben ik ook niet tevreden met de Experiabox v8 i.v.m. de WIFI-verbinding die sommige apparaten (zoals de Eneco Toon, vervelend als je op afstand de kachel aan wil zetten) steeds verliezen. Maar als ik het goed begrepen heb wordt dit opgelost in januari/februari?

Reputatie 3
Badge +4
Beste Erik-Jan, 

Je oude 1963 ontvanger was nog aangemeld en hield daarmee 1 HD stream "bezet". Ik heb hem verwijderd, je zou nu gewoon weer HD moeten kunnen kijken! 

Inderdaad wordt het probleem met de Toon opgelost met de update die op dit moment gefaseerd wordt uitgerold. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare

Reputatie 2
Badge
Beste Werner,

Ik ben weer helemaal tevreden!

Ik denk alleen wel dat het goed is om dit als standaard controle mee te nemen in het proces nu de oudere ontvangers vervangen gaan worden.

Bedank Raul en Werner!

Reageer