Vraag

Vrije zenderkeuze. KPN loopt voorop?

• 13 juli 2016
  • 10 reacties
  • 486 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Naar aanleiding van dit bericht: http://www.telegraaf.nl/binnenland/26200718/__Baas_over_eigen_buis__.html

Wat mij betreft morgen invoeren!

Vroeg ik mij af wat KPN hiermee gaat doen...

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen @Pikkepoelie12,

Interessant artikel! Er valt veel voor zo'n constructie te zeggen natuurlijk. In de reacties onder het artikel staan ook wel goede discussies of het bijvoorbeeld daardoor daadwerkelijk goedkoper wordt of niet... Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
Reputatie 7
Voorlopig bewijst T-mobile met Knippr dat het alleen maar duurder wordt als je losse zenders afneemt.
Met die constructie wordt het al gauw een Euro per maand per zender. Ik zou dan met de zenders die ik wil toch echt enkele Euro's duurder uit zijn per maand dan nu met pakketten.

Er zou dan (toch) een klein basispakket moeten zijn om kosten te dekken. Dat zullen zo'n 15 zenders zijn, denk ik dan. Ned. (comm.) zenders + Discovery, TLC, Één, Canvas en Eurosport.
Wil je dan BBC One, Two en Four... hoppa 3 Euro per maand. Oh ja, Eurosport 2, national geographic, Disney, 24Kitchen, weer 4 €.
En ga zo maar door. Nee. Pakketten moeten blijven. Evt. wel losse zenders voor diegenen die écht maar een paar (extra) zenders willen.
Reputatie 7
Badge +30
Voorlopig bewijst T-mobile met Knippr dat het alleen maar duurder wordt als je losse zenders afneemt.
Met die constructie wordt het al gauw een Euro per maand per zender. Ik zou dan met de zenders die ik wil toch echt enkele Euro's duurder uit zijn per maand dan nu met pakketten.

Er zou dan (toch) een klein basispakket moeten zijn om kosten te dekken. Dat zullen zo'n 15 zenders zijn, denk ik dan. Ned. (comm.) zenders + Discovery, TLC en Eurosport.
Wil je dan BBC One, Two en Four... hoppa 3 Euro per maand. Oh ja, Eurosport 2, national geographic, Disney, 24Kitchen, weer 4 €. Ach, ik vergeet Één en Canvas: 2 €
En ga zo maar door. Nee. Pakketten moeten blijven. Evt. wel losse zenders voor diegenen die écht maar een paar (extra) zenders willen.

Ik denk dat het een goede ontwikkeling is maar de prijzen inderdaad te duur zijn. Maar als je nu kijkt dat ik ~20€ betaal voor bijna 70 zenders waarbij ik meer dan de helft nooit kijk. Een paar incidenteel en maar heel weinig regelmatig (NPO 1, 2, 3 e.d.)

Ik hoop dat ik tenminste 30/40 zenders kan laten vallen en half zo duur uit kan zijn, maar ik ben bang dat ik straks heel veel zenders moet missen om maar een paar euro goedkoper uit te zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Persoonlijk zou ik het zeer interessant vinden als een dienst als NLziet gecombineerd zou kunnen worden met Play van KPN (of Knippr) in één app. Dat wil zeggen dat je live tv kunt kijken naar enkel de zenders waarvoor je wil betalen, en alle programma's van NPO / SBS / RTL tot 365 terug kunt kijken. Ik weet dat NLziet op dit moment bezig is aan het integreren van live TV in hun dienst (NPO 1 , 2, 3 / RTL 4, 5, 7, 8, Z / SBS6, Veronica, NET5). Zou zeker een idee zijn.

Hierdoor zou er enkel nog een internetabonnement nodig zijn en kan 'cutting the cord' een optie zijn.
Reputatie 7
Badge +30

Hierdoor zou er enkel nog een internetabonnement nodig zijn en kan 'cutting the cord' een optie zijn.

Dit zou bij mij pas echt goed werken als ik zelf die streams kan openen (eventueel met inloggen, om je abonnement te verifieren). Op deze manier kan je zelf een TV Ontvanger bouwen, en zou kan ik mijn NAS automatisch laten opnemen e.d.
Reputatie 7
Naar aanleiding van dit bericht: http://www.telegraaf.nl/binnenland/26200718/__Baas_over_eigen_buis__.html

Wat mij betreft morgen invoeren!

Vroeg ik mij af wat KPN hiermee gaat doen...
Wat mij betreft een onzalig idee. Let op mijn woorden, het wordt er alleen maar duurder op. Maar goed, dat heb ik al eerder geroepen.
Reputatie 2
Badge
Daarom mijn vraag: wat gaat KPN hier mee doen....
En of het inderdaad duurder gaat worden? ik weet het niet...
Neem een collega aanbieder als voorbeeld KNIPPR, daar betaal je 10,99 voor de 13 basiszenders (overigens zijn dit de populaire TV zenders waar 80% van de kijkers naar kijkt)
Bij KPN betaal ik €25 p. mnd, weliswaar meer zenders, maar het meerendeel van die zenders bekijk ik nooit (turks, arabisch, italie, en andere exotische zenders).....
Dus ik neem een internet verbinding van € 25,,- i.c.m. KNIPPR en dat kost mij dan totaal € 35,99 p mnd ipv € 62,50. Mocht ik toch nog zenders missen heb ik nog € 26,51 ruimte....gebruik ik die ruimte niet dan bespaar ik 12x26,51 p jr oftewel ruim 318,-
.
Reputatie 7
Badge +24
Nu zijn de bedrijven wettelijk verplicht om een standaardpakket met 30 zenders te leveren. Minder kan niet en als een consument andere zenders wil dan in het standaardpakket zitten, moet diegene bijbetalen.

Dekker wil die wettelijke plicht schrappen. Hij wil het mogelijk maken dat consumenten er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen dat zij geen RTL of SBS afnemen, maar wel een andere themazender. Zo kan iedereen een eigen pakket samenstellen.

Daar is nog niets over bekend aangezien het op dit moment ook nog niet mag/kan. Kan ik dus nog niets over zeggen.
Ik heb bij knippr gekeken ik mis toch wel een paar zenders die hier gekeken worden, en allemaal in het plus pakket. Wat ik bij hun jammer vind en ergens toch vreemd dat de Nederlandse commerciële omroepen ook in het basispakket zitten. Maar dat zal met bepaalde nederlandse regeltjes te maken hebben en de andere kant zal zo de basis prijs laag kunnen neem ik aan.
Ga ik even rekenen zouden wij waar het tv betreft goedkoper uit zijn.
Reputatie 7
Er zal inderdaad altijd een basispakket aangeboden (moeten) worden. I.v.m. de basisprijs ook. Het lijkt me logisch dat een aanbieder dan i.i.g. de Nederlandse zenders (publiek en commercieel) daarin aanbiedt.
Een pakket met zenders is over het algemeen goedkoper dan zenders per stuk. Dit heeft met inkoop van een zender te maken. Een aanbieder kan dat zeggen "dat pakket waar jullie inkomen wordt al door x aantal kijkers afgenomen" en dan kan daar al een prijs voor de inkoop van de zender op gebaseerd worden.
Als zo'n zender per stuk aan de klant wordt (zou worden) aangeboden is natuurlijk niet te zeggen hoeveel mensen die gaan nemen. Dan zal de prijs om in te kopen hoger worden per klant.

Reageer