Vraag

waar is de scrollbalk in de gids

  • 20 January 2019
  • 7 reacties
  • 94 keer bekeken

Dag,
tv kijken via de laptop is al jaren iets waarvoor je vele obstakels moet nemen. Zo hebben we al een hele geschiedenis met KPN via apps en browsers die steeds weer ingewisseld moeten worden voor iets anders.
Met een beetje pech moet je bestandjes wissen in allerlei mapjes.
Maar nu hebben we weer wat nieuws; scrollen in de gids.
In Chrome en in Firefox kan ik ongeveer een uurtje vooruit of achteruit scrollen.
Beetje lastig wanneer je wil terugkijken.
Welke actie moet ik ondernemen om te kunnen scrollen?

.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik zet gewoon de aanwijzer in de kolom (zender) die ik wil bekijken en gebruik het scollwieltje. Gebruik je geen muis dan gebruik je de scrollpijltjes bovenaan en onderaan de scrollbalk i.c.m. de toetsen (linker 'muis'knop) onder de touchpad.
Met die scrollbalk (het schuifje) is het inderdaad niet erg werkbaar.
Bedankt voor je tip :)
hmmmm, het probleem is dat er bij mij geen scrollbalk verschijnt.......
Die had ik laatst ook niet (in Edge). Toen heb ik 't gedaan als beschreven.
Heb je wel de nieuwste Firefoxversie: 64.0.2

Kijk anders even in een andere browser. Sowieso handig meerdere browsers erop te hebben. Hier Edge, Firefox, Chrome en Internet Explorer 11.

Ik gebruik trouwens zelden nog de scrollbalk-schuif. Er zijn voldoende alternatieven. Pijltjes toetsenbord, scrollwielje muis, pijltjes boven- en onderaan scrollbalkjes ...

hmmmm, het probleem is dat er bij mij geen scrollbalk verschijnt.......
Kan je een screenshot plaatsen van je gids?
Pijltjes en andere opties; niks werkt.

Ah, ik zie 't. Wat gek. Bij IEDERE zenderkolom hoort een scrollbalkje te staan.
Ik krijg het ook zo, zonder scrollbalkjes, als ik in Chrome interactievetv.nl gebruik. Scrollen met het scrollwieltje v.d. muis gaat in Chrome overigens wel 😃 !

In Firefox, die zie ik ook op je computer staan 😉 , werkt het wel goed.

Volgens mij gaat het in Edge (windows 10) ook goed, vlak voor de jaarwisseling nog mee geprogrammeerd omdat ik niet thuis was. (daar was alleen het schuifje v.d. scrolbalkjes eerst buiten beeld ...)

Via dit topic zal het probleem in Chrome wel doorkomen naar de ITV-website-makers. Via de KPN moderator die hier nog komt.

Gebruik dus vooralsnog Firefox (of Edge). Ook meer privacy dan met Google Chrome denk ik.

P.S. als je thuis bent: de gids van de ontvanger 'werkt' veel sneller ... 😉
Okido, bedankt voor t meedenken.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi itv, welkom! Ik zie hier op Chrome ook geen scrollbalkjes, maar ik kan met het scrollwieltje van mijn muis wel vrijelijk op en neer door de dag. Als ik naar een andere dag wil moet ik dat eerst bovenaan aangeven, waarna het scrollen door de tijd weer gewoon werkt.

Jij geeft aan dat je ongeveer een uurtje voor of achteruit kunt, dit doe je dan met een scrollwieltje? Heb je Firefox kunnen proberen?