Beantwoord

Waar is de teletekst op WDR gebleven?

  • 12 June 2019
  • 16 reacties
  • 1156 keer bekeken

Op mijn tv staat sinds deze week bij de teletekstknop van de WDR "Er is op deze zender geen teletekst beschikbaar". Maar dat is wel zo, mijn zus in Hoofddorp die ook KPN heeft krijgt hem wel en op internet kan je zo naar de tv zender waar wel teletekstpagina's op staan in de bekende zwarte vlakken met witte letters. Hoe kan dat? Ik heb geen glasvezel.
icon

Beste antwoord door PeterG 15 June 2019, 00:20

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Via DVB-T2 (zeg maar Digitenne) heb ik wel teletekst (VIDEOTEXT) op WDR. Het bestaat dus wel.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb net nog gekeken op WDR,IS GEWOON TELETEKST MISSCHIEN DECODER EVEN REZETEN
Ja dat het bestaat schreef ik al want mijn zus heeft hem wel. Die heeft glasvezel. Ik zal de decoder eens uit en aan zetten idd. Bedankt!
Reputatie 7
Hallo @Elsjepelsje, leuk je op het forum te zien. Welkom op de community van KPN. Heb jij de interactieve tv-ontvanger al een reset gegeven? We zijn erg benieuwd of dat heeft geholpen. Laat je het hier weten? 🙂
Heel vreemd allemaal, ik had niks gedaan ( behalve dat ik elke dag de ontvanger, niet de experia box natuurlijk, uitzet, en weer aanzet als ik tv ga kijken), en gisteren was de teletekst ineens terug! Te vroeg gejuicht want vandaag is-ie weer weg..Raadselachtig! Ik zal de KPN zelf wel bellen maandag want die kan ik niet mailen , vreemd genoeg. Bedankt voor het meedenken.
Zet je de ontvanger helemaal uit met de schakelaar of blijft ie op standby? Dat laatste is aan te bevelen.

Kijk je zó vaak op die Teletekst overigens? Voor programma-informatie kijk ik gewoon in de epg. En dat nieuws in het Duits ... Het is bovendien een regionale zender.
Reputatie 3
Badge

Kijk je zó vaak op die Teletekst overigens? Voor programma-informatie kijk ik gewoon in de epg. En dat nieuws in het Duits ... Het is bovendien een regionale zender.


De programma-info op WDR-Teletekst is veel uitgebreider dan de EPG. En dat het nieuws in het Duits is lijkt mij logisch op een Duitse zender en wat is er mis mee dat het een regionale zender is, klinkt een beetje denigrerend. Ze hebben goede informatieve programma's en documentaires, niks mis mee.
Ik bedoelde "regionaal Duits nieuws".

Toch weer wonderlijk dat iemand iets wat niet zo bedoeld is "denigrerend" noemt. 🙃
Reputatie 3
Badge
Ik bedoelde "regionaal Duits nieuws".

Toch weer wonderlijk dat iemand iets wat niet zo bedoeld is "denigrerend" noemt. 🙃

Oké, als het niet zo bedoeld is.
Als bewoner van het grensgebied en regelmatige bezoeker van Nordrhein-Westfalen, het uitzendgebied van de WDR, vind ik ook het Duitse nieuws belangrijk. Geldt niet alleen voor de televisie maar ook voor de radio. Het is echter treurig gesteld met het aanbod van Duitse radiozenders bij KPN. Geen WDR 1 t/m 5.

@ Elsjepelsje
WDR-Teletekst doet het hier gewoon, elke dag weer.
Haha, okee!
Wel tof (ook al heb ik 'm nooit aan): bij KPN is WDR in HD. Dat heeft Ziggo niet eens.

Ik mag toch hopen dat Elsjepelsje niet nog een Motorola heeft. Dat zou e.e.a. kunnen verklaren. Hier werkt WDR TT nooit niet (= altijd dus). TV-ontvanger altijd op standby of aan. Om de paar weken éven max. 5 minuten uit voor restart.
Ach ja...nee Peter, geen Motorola en ik ben geen bejaarde....tuurlijk kijk ik meestal op de laptop, zeker als ik een keer per 3 weken in Duitsland ben. Maar thuis op de tv even kijken of er in Lokalzeit geen stukje over ons gebied zit is wel makkelijk als je toch al tv kijkt. Gemak dient de mens he? Dan heb ik meestal de laptop aan staan voor iets anders. Multitasken he. Dat het in het Duits is, is voor mij geen enkel probleem. kan je trouwens van de meeste Nederlandse toeristen niet zeggen . Die vragen rustig om "Besjuit"bij de Lidl. Op zijn zgn. duits uitgesproken.. En apparaten laat ik niet op stand - by staan , energiebesparing he.Maar het is wel goed zo. Fora ontsporen altijd in dit land, jammer
Elsjepelsje schreef: Maar thuis op de tv even kijken of er in Lokalzeit geen stukje over ons gebied zit is wel makkelijk als je toch al tv kijkt. Gemak dient de mens he?

Helemaal mee eens. Daarom jammer dat veel zenders al gestopt zijn met Teletekst. TV NH is mij als dagelijkse kijker kwijtgeraakt. Heb de tv zender nu hooguit nog 3 X per maand even aan.

Laat 'm toch eens wel op standby staan (indien TT op WDR het dan doet). Ik denk maar zo dat het dan wel blijft werken.

Grappig wel, ik kijk TELETEKST steeds vaker via de laptop. Dit eigenlijk omdat die van KPN ITV geen doorbladermogelijkheid heeft bij meerdere pagina's onder één nummer.
NOS TT: http://nos.nl/teletekst/

Voor WDR is de teletekst er ook via laptop 😃 😉
https://www1.wdr.de/wdrtext/index.html (maar hier sla ik wsl een voor jou bekende weg in)
Reputatie 7
Hey @Elsjepelsje, raar dat je de ene dag wel, en de andere weer geen Teletekst op WDR hebt. Tip van Peter om het apparaat eens op stand-by te houden is niet zo gek. De instellingen van je tv-ontvanger blijven dan staan, of krijgen juist een update (in de nacht) wanneer dat nodig is om de ontvanger goed te laten werken 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Elsjepelsje

Als het goed is, heb je vandaag gebeld met KPN. Nog iets wijzer geworden?

Of doet de teletekst het weer op WDR?

Zelf kan ik trouwens absoluut niet zonder de teletekst van de NPO. Ik denk dat de teletekst-app de meest gebruikte app is op mijn telefoon.

edit: Nadia is ook in de lucht, je krijgt wel aandacht! 😃
Reputatie 7
@Elsjepelsje

Zelf kan ik trouwens absoluut niet zonder de teletekst van de NPO. Ik denk dat de teletekst-app de meest gebruikte app is op mijn telefoon.

edit: Nadia is ook in de lucht, je krijgt wel aandacht! 😃


Ik ben er zeker @Noordzee 😉 Toch bijzonder én leuk om te lezen waar iedereen zijn informatiebronnen raadpleegt. Misschien is dat vanwege andere demografische factoren, maar ik heb ik mijn leven nog nooit (bewust) op Teletekst gedrukt. Ja, vroeger. Als we vluchten vanaf Schiphol moesten controleren, op vertraging of geannuleerde vluchten etc.
Reputatie 7
Hé @Elsjepelsje, heb je de tip van Peter geprobeerd? Benieuwd of je nu wel weer elke dag Teletekst op WDR kunt zien 🙂

Reageer