Beantwoord

Waar vind ik mijn abonnementsnummer?

  • 15 May 2019
  • 20 reacties
  • 66985 keer bekeken

Waar vind ik mijn abbonementsnummer?

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door PeterG 19 April 2020, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Je klantnummer vind je:

  1. in Mijn KPN
  2. op je maandelijkse factuur
  3. in de omschrijving van de afboeking op je bankrekening
Reputatie 7
Badge +21
Het abonnementsnummer iTV vindt je ook in MIjn KPN

Kies Producten >> Thuis >> Informatie & Instellingen

Daarna zie je in de linker kolom de iTV gegevens
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Donja13. Welkom op het forum! Is het gelukt om jouw abonnementsnummer en pincode te achterhalen? Mocht het nog niet gelukt zijn dan horen we dat graag van je!
Hoi Vikash
ik heb het gevonden hoor.
dank je wel.
Reputatie 7
Badge +30

Per 20 februari 2020 kan je de itv abonnementsnummer en pincode opvragen via de pincode reset op onze website. Deze is te bereiken als je verbonden bent met je eigen wifi. Er wordt gevraagd om de laatste drie cijfers van je rekeningnummer. Daarna kan je een nieuwe pincode instellen en vervolgens zie je ook je abonnementsnummer. 

Reputatie 2
Badge

Hoi Marcia,

Maar wat als je de pincode niet wilt veranderen? En wel het abonnementsnummer moet hebben om in te loggen ?

Reputatie 7
Badge +21

In dat geval kunnen wij het abonnementsnummer per e-mail naar jouw versturen. Je ontvangt binnen 3 uur een e-mail met daarin jouw abonnementsnummer. 

Hoi Marcia,

Maar wat als je de pincode niet wilt veranderen? En wel het abonnementsnummer moet hebben om in te loggen ?

@IngridB73 
Als je je pincode wel weet kun je je ITV abonneenummer gewoon opzoeken in de decoder! Ga naar instellingen en 1 X op gele knop drukken. Dat rijtje staat ie bij! :smiley:

Verder: Je kunt de nieuwe pincode altijd weer terug veranderen naar de gewenste, zelf te kiezen, code via de tv-ontvanger.

Aan de andere kant; het zijn 4 cijfers. Welke dat zijn en in welke volgorde maakt toch niet uit? Een telefoonnummer kun je ook niet zelf helemaal bepalen.

Reputatie 2
Badge

Hoi Marcia, 

Dat is mij veel te veel gedoe.

Wat Peter schreef is veel makkelijker! Ik had inmiddels ergens ook iets gelezen dus gewoon t.v. aan en decoder aan. Dan naar menu en instellingen en daar gevonden. Volgende keer dus de gele knop uitproberen. Nog sneller. 

Bedankt!

Reputatie 2
Badge

Waar vind ik mijn abbonementsnummer?

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Ik was van plan een cynische reply te geven maar dit is toch wel ernstig. Dat kan veel beter jongens. Maak het a.u.b. beter toegankelijk voor iedereen. Het is maar een nummertje.

Het abonnementsnummer iTV vindt je ook in MIjn KPN

Kies Producten >> Thuis >> Informatie & Instellingen

Daarna zie je in de linker kolom de iTV gegevens

Helaas nu niet meer na de laatste update (mei 2020)

Reputatie 7
Badge +21

Het abonnementsnummer iTV vindt je ook in MIjn KPN

Kies Producten >> Thuis >> Informatie & Instellingen

Daarna zie je in de linker kolom de iTV gegevens

Helaas nu niet meer na de laatste update (mei 2020)

 

Dat klopt @Andreade_Gra. Marcia heeft onder het bericht van RBxx aangegeven dat het sinds 20 februari niet meer mogelijk is en op welke manier je het nu wel kan aanvragen. Laat je mij weten of het is gelukt? 

 

Per 20 februari 2020 kan je de itv abonnementsnummer en pincode opvragen via de pincode reset op onze website. Deze is te bereiken als je verbonden bent met je eigen wifi. Er wordt gevraagd om de laatste drie cijfers van je rekeningnummer. Daarna kan je een nieuwe pincode instellen en vervolgens zie je ook je abonnementsnummer. 

 

 

Reputatie 1

Pfff.  Ik heb zojuist een nieuwe 4K ontvanger opgestuurd gekregen (als vervanging voor oude HD ontvanger) en moest bij opstarten ook daar mijn abonnementsnummer invoeren.

Ik heb een half uur zitten zoeken waar ik deze vandaan kon halen. Steeds kwam ik op oude informatie uit (staat in de factuur → Niet waar,  Staat in de ITV app → Vroeger wel kan ik me herinneren, nu niet meer,  Staat in de welkomsbrief → Dat is meer dan 10 jaar geleden, die heb ik niet meer, Staat in Mijn KPN → Nergens te vinden, blijkt nu ik deze post lees ook niet meer het geval).

 

Maar eindelijk!! Na het wijzigen van de pincode (die ik helemaal niet wilde wijzigen, die wist ik namelijk nog gewoon) krijg je het abonnementsnummer te zien.

En dan vul ik hem uiteindelijk in, krijg ik de melding dat de naam 'WOONKAMER’ al in gebruik is (ja zo heette de vorige inderdaad), en mag je het 14-cijferige nummer opnieuw in gaan voeren.

Wat ben ik blij dat ik dit maar 1x hoef te doen, gebruiksvriendelijk is anders :(

 

 

Hoi Marcia,

Maar wat als je de pincode niet wilt veranderen? En wel het abonnementsnummer moet hebben om in te loggen ?

 

Het tv abonnementsnummer kan je gewoon vinden in de ontvanger onder
Instellingen - Informatie.

En in MijnKPN is ie ook zo te lezen. Onder
Producten - Thuis - Abonnementsgegevens: informatie & instellingen.

Dat heb ik gewoon al in mijn reactie van april 2020 hierboven staan.😉😎

CC @RietPiet , @sverzijl .

Reputatie 1

En in MijnKPN is ie ook zo te lezen. Onder
Producten - Thuis - Abonnementsgegevens: informatie & instellingen.

Dat heb ik gewoon al in mijn reactie van april 2020 hierboven staan.😉😎

CC @RietPiet , @sverzijl .

Grapjas;) Er staat ook dat dit vanaf mei 2020 niet meer werkte (en waar ik destijds dan ook tegenaan liep).  Inmiddels is het abo nummer weer WEL te zien in mijn KPN, dus er is sindsdien weer een verbetering doorgevoerd waardoor gebruikers niet meer hun pincode hoeven te veranderen om alleen maar het abo nummer te kunnen zien.

Tja, ook antwoorden kunnen verouderen. Even verder lezen is altijd handig. Mijn reactie is van latere datum dan het '’antwoord'’. Antwoord feb. '20. Mijn reactie april '20.

Ik loop er ook wel eens tegenaan bij het terugzoeken op het forum. Ik lees dan altijd even verder. Maar ja, werk al 20 jaar met fora. Zelfs ooit jarenlang eentje geleid samen met nog een persoon.

Reputatie 1

Tja, ook antwoorden kunnen verouderen. Even verder lezen is altijd handig. Mijn reactie is van latere datum dan het '’antwoord'’. Antwoord feb. '20. Mijn reactie april '20.

Ik loop er ook wel eens tegenaan bij het terugzoeken op het forum. Ik lees dan altijd even verder. Maar ja, werk al 20 jaar met fora. Zelfs ooit jarenlang eentje geleid samen met nog een persoon.

 

Lees je zelf wel vraag ik me af ?

Ja jouw antwoord was van april, terwijl het abonummer in MEI 2020 is verdwenen uit mijn KPN. Na mei 2020 klopte het dus niet meer dan het nummer in mijn KPN terug te vinden was. In een later stadium is dat wel weer toegevoegd.  Dat het in de decoder terug te vinden is, prima, maar daar reageerde ik niet op.

En zomaar een tip van iemand met nog langere ervaring met fora dan slechts 20 jaar, laat je betuttelende reacties voortaan achterwege. 

Succes!

 

Ja, ik lees prima, @sverzijl .

Alleen klopt het groene antwoord niet.

Het itv abonnementsnummer is per februari 2019 (!) verdwenen uit MijnKPN, per februari 2020 in de tool toegevoegd en per april 2020 weer toegevoegd in MijnKPN. Kort daarop heb ik mijn antwoord er in gezet omdat dat toen, weer, de actuale stand van zaken betreft/betrof.

Kennis van zaken heet dat voordat je een antwoord geeft.

En wat lezen betreft: zelfs al was het in februari (maand 2) 2020 verdwenen, dan had het dus ook in april (maand 4) 2020 weer terug kunnen zijn.

Ik vergeef het je.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het aangepast naar je 2e antwoord ;)