Waarom Alle NPO Extra kanalen niet in basispakket KPN?

• 27 maart 2018
  • 3 reacties
  • 10961 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8
Beste KPN,

Zojuist las ik een artikel bij Totaaltv.nl dat kabelmaatschappij Ziggo alle NPO Extra kanalen in SD kwaliteit in het basispakket heeft gestopt. In datzelfde artikel staat dat KPN Webcare heeft bevestigd dat alleen NPO Extra 1 in het basispakket zit en de overige blijven in het pluspakket.

Mijn vraag aan de mede forumgebruikers, wat vinden jullie hiervan? Mij lijkt het juist handig dat de NPO (extra) kanalen gewoon in het basispakket komen te zitten. Kan KPN aangeven waarom de zenders niet in het basispakket worden gezet? kan KPN tevens aangeven waarom de kanalen niet worden verplaatst? ze staan nu namelijk letterlijk door elkaar heen i.p.v. op volgorde.

3 reacties

Reputatie 7
Op zich . . . kunnen ze natuurlijk in het basispakket. Echter: de inhoud/opzet van de kanalen wijzigt niet, alleen de naamgeving. Dus is er qua "verleden" natuurlijk geen reden deze te verplaatsen naar basis.

Wat de nummering betreft. Ik heb hiervoor 30 januari een voorstel ingediend. Om de posities 101, 102 en 103 dan hiervoor te gebruiken.
Reactie toen: i.v.m. vindbaarheid wordt er vooralsnog niets verplaatst. Ook niet van plus- naar basispakket.

Bij Ziggo zijn ze dan wel nu alle 3 basis maar qua nummering . . .
resp. 311, 222, 128

Persoonlijk vindt ik dat álle NPO themakanalen in basis zouden moeten:
NPO Politiek dus ook.

Hier dan dus nog maar even overzichtje
Zender KPN
NPO 1 extra/Zapp Xtra 58 311
NPO 2 extra 88 (pluspakket)
NPO 3 extra 76 (pluspakket)

En omdat de inhoud niet wijzigt:
NPO Best wordt NPO 1 extra (bij de TV providers is NPO Zapp en Best een deelkanaal)
NPO Cultura wordt NPO 2 extra
NPO 101 wordt NPO 3 extra (vooral jongerenprogrammering)
Reputatie 2
Waarom.....
had ik dan de drie bedoelde kanalen afgelopen weekeind wel in mijn basispakket?????
Reputatie 7
Waarom.....
had ik dan de drie bedoelde kanalen afgelopen weekeind wel in mijn basispakket?????
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/npo-1-extra-npo2-exta-en-npo3-extra-449078 (je vraag in los topic)

Reageer