Vraag

waarom alles op 1080p bij de ontvanger?

  • 29 January 2020
  • 10 reacties
  • 2072 keer bekeken

Reputatie 2

Er zit een fout in de ontvanger.

De huidige TV,s kunnen beter upscalen dan de de ontvangers, dus we willen het liefste dat de ontvangers de resolutie doorgeeft zoals hij oorspronkelijk is.

Dus TV in 1080i en Netflix en Prime Video in 1080p

Maar als ik de ontvanger op automatisch zet maakt hij van alles 1080p

Dus van 1080i (TV) en 720p(Duitse zenders) maakt hij 1080p.

Dus er komt een extra omzetting die overbodig is.

 

Waarom geeft hij in de automatische stand niet gewoon de gegeven resolutie door?

Daar is deze stand juist voor bedoeld.

 

gr


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reactie verwijderd i.v.m. betere reactie @wjb 

 

Reputatie 7

zet de KPN-decoder op HD en AUTOMATISCH, dan wordt het signaal van de decoder doorgegeven aan de tv zoals deze ontvangen wordt van de betreffende zender.

Nee, dat is niet juist.

Als je de TV ontvanger op "automatisch" zet dan betekent dat dat de hoogst mogelijke instelling gekozen wordt die zowel door de TV ontvanger als door de televisie zelf ondersteund wordt. Dit heeft niets met het door de zender aangeleverde signaal te maken.

 

Zelf heb ik een Sony UHD, de decoder op auto en mijn tv geeft ook altijd 1080P weer, perfect beeld.

Ook ik heb een Sony UHD en als ik mijn ZTE ZXV8001 op automatisch instel dan krijg ik toch echt 2160p, ook bij gewone HD kanalen.

Hallo @wjb , ik heb een standaard Arris HD-decoder van Telfort, dus kom echt niet hoger dan 1080P.

Advies voor verbetering is altijd welkom, ik heb de HDMI-kabel in de speciale HDMI-poort voor 4K van de TV gestoken.

 

 

Reputatie 7

Hallo @wjb , ik heb een standaard Arris HD-decoder van Telfort, dus kom echt niet hoger dan 1080P.

Klopt want dat is de hoogst mogelijke instelling die door de Arris 2952 ondersteund wordt.

Had jij een Arris 5202 gebruikt dan was 2160p gekozen.

Waar het om gaat is dat de TV ontvangers de instelling niet baseren om het binnenkomende signaal, maar op de mogelijkheden van de televisie.

Oke, duidelijk @wjb , weer wat geleerd.

 

Reputatie 2

Maar de ontvanger hoort het upscalen van het 1080i naar 1080p of 4k  aan de TV over te laten niet zelf te doen, want de TV is daar veeeel beter in. Nu krijgt de TV een verkracht beeld binnen van de matige ontvangers.

Vind het trouwens vreemd dat de Nederlandse zenders nog steeds in 1080i uitzenden en de Duitse in 720p.

Reputatie 7

Maar de ontvanger hoort het upscalen van het 1080i naar 1080p of 4k  aan de TV over te laten niet zelf te doen, want de TV is daar veeeel beter in.

Ook ik zou graag zien dat de TV ontvanger ingesteld kan worden om automatisch te schakelen naar het formaat van het inkomende signaal.

Dit is ook al meerdere keren gevraagd echter KPN denkt daar helaas nog altijd anders over.

Reputatie 2

Voor de hoogste kwaliteit moet ik bij TV kijken de ontvanger op 1080i zetten en bij Netflix en Prime video op 1080p

Voor de hoogste kwaliteit moet ik bij TV kijken de ontvanger op 1080i zetten en bij Netflix en Prime video op 1080p

Als je zo'n goede tv hebt heeft deze die apps aanboord dan gebruik je de ontvanger toch niet?

Vind het trouwens vreemd dat de Nederlandse zenders nog steeds in 1080i uitzenden en de Duitse in 720p.

Vind ik niet zo vreemd. Dan moeten eerst hun leveranciers met UHD materiaal gaan werken. Zolang dat niet gebeurd kan er niks doorgegeven worden, plus wees blij dat kan het netwerk niet aan. HD vanaf 1 heeft al jaren op zich laten wachten we hebben nog niet eens "echt" HD op die kanalen dat voorrecht hebben de glasvezel klanten vanaf 661.

Reputatie 2

Toch vreemd dat je alle resoluties kan kiezen op de ontvanger waaronder ook 1080p terwijl hij bij automatisch alles 1080p maakt!

Dus een fout in het systeem.