Beantwoord

waarom betalen voor 1 tot 6 iptv ontvangers

• 24 april 2015
  • 3 reacties
  • 1128 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
goede dag

ik heb een vraag

je kunt bij kpn tot 6 iptv ontvangers aanschaffen (glasvezel)

1 - gratis

2 - 4 euro per maand extra per ontvanger

mijn vraag waarom ??

een iptv ontvanger kost bandbreete waar je al voor betaald

via tablet telefoon enz. betaal je ook niet ja bandbreete

met een HD iptv kost je 12 mbit van je verbinding

laat kpn gewoon kosten rekenen voor het kastje zelf en geen huur

bv 50/100 euro per kastje wat je bij canaldigitaal ook betaald voor een losse schotel tuner

als kpn 50 euro vraagt koopt iedereen z,n kastje

en heb je dat geklooi met marktplaats kastjes niet

die niet werken (ben ik ook prooi van geworden)

40 euro betalen en ja accound geblokkeerd

KPN gooi alles los en laat klanten gewoon betalen voor een extra iptv tuner

en geen huur vragen het gaat over de zelfde verbinding en kost bandbreete voor het overige internet gebruik

met andere woorden gewoon weer koop ontvangers (dit is kpn met de lease gsm toestellen ook niet goed verlopen)

ik koop een auto en huur/lease geen auto

icon

Beste antwoord door Henk2304 24 april 2015, 12:02

Je vergeet één klein puntje: service: als je een tuner koopt en na de garatietermijn (2 jaar) gaat die stuk dan moet je een nieuwe kopen. Ook als na verloop van een aantal jaren de ontvanger verouderd is zit je er nog steeds mee opgescheept. In die gevallen (zeker bij defect of andere problemen) levert KPN direct een nieuwe, zonder extra kosten.

Overigens heb ik in mijn Standaard abo 2 ontvangers zitten waar ik niet extra voor betaal. en omdat ik geen glasvezel heb is dat voor mij ook meteen het maximum aantal ontvangers.

Tenslotte: mbt. bandbreedte is dat maar voor een aantal abonees waar. Als je bandbreedte nl. hoger is dan de internetsnelhied van je abo (bij Standaard normaal dus 50/5 Mb/s) gaat de TV-stream (net als telefonie) eerst ten "koste" van de overcapaciteit: dat deel van de bandbreedte dat je niet voor internet kunt gebruiken. Bij glasvezel (waar je altijd minstens 100 Mb/s bandbreedte hebt, ook al is je abo "maar"50/5 Mb/s) gaat telefonie en TV dus nooit ten koste van je internet en betaal je daar dus ook niet direct voor. Anderzijds: als je - zoals ik - maar 26/4 Mb/s hebt gaat TV-kijken dus wel direct ten koste van je internetbandbreedte (ook al internet ik niet vaak als ik TV kijk).

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Je vergeet één klein puntje: service: als je een tuner koopt en na de garatietermijn (2 jaar) gaat die stuk dan moet je een nieuwe kopen. Ook als na verloop van een aantal jaren de ontvanger verouderd is zit je er nog steeds mee opgescheept. In die gevallen (zeker bij defect of andere problemen) levert KPN direct een nieuwe, zonder extra kosten.

Overigens heb ik in mijn Standaard abo 2 ontvangers zitten waar ik niet extra voor betaal. en omdat ik geen glasvezel heb is dat voor mij ook meteen het maximum aantal ontvangers.

Tenslotte: mbt. bandbreedte is dat maar voor een aantal abonees waar. Als je bandbreedte nl. hoger is dan de internetsnelhied van je abo (bij Standaard normaal dus 50/5 Mb/s) gaat de TV-stream (net als telefonie) eerst ten "koste" van de overcapaciteit: dat deel van de bandbreedte dat je niet voor internet kunt gebruiken. Bij glasvezel (waar je altijd minstens 100 Mb/s bandbreedte hebt, ook al is je abo "maar"50/5 Mb/s) gaat telefonie en TV dus nooit ten koste van je internet en betaal je daar dus ook niet direct voor. Anderzijds: als je - zoals ik - maar 26/4 Mb/s hebt gaat TV-kijken dus wel direct ten koste van je internetbandbreedte (ook al internet ik niet vaak als ik TV kijk).

Reputatie 6
Badge +9
ja daar heb je wel gelijk in

maar ik vind wel dat de klant het zelf moet bepalen

1- je huurd een ontvanger 4 euro per maand altijd service

2- je koopt een ontvanger bv 50 euro 2 jaar garantie

vergelijkbaar iets

je neemt een telefoon 2 jaar die huur/betaal je dik

je koopt een telefoon (sim only)

ik vind zoiets aan de klant over laten en kunnen kiezen

Reputatie 7
Badge +16
Dat hebben we gehad: in het begin van wat nu Interactieve TV heet was de klant verplicht om een tuner te kopen a 150 euro.

Tsja, na een jaar zou je inderdaad goedkoper uit zijn (50/4=12,5 maanden).

Het kan de ontwikkeling ook tegenhouden indien er kooptuners zouden zijn. Kijk naar wat nu met Digitenne gebeurd: Als KPN destijds alleen maar huurtuners had verstrekt dan was de stap naar DVB-T2 nu een stuk gemakkelijker geweest en was Digitenne nu een volwaardige concurrent geweest met HD tv. Omdat er zoveel kooptuners zijn is het voor KPN moeilijk deze ontwikkeling door te zetten: je verplicht de klant immers een nieuwe tuner te kopen.

Reageer