Beantwoord

Waarom geen BBC in het buitenland kijken

  • 18 August 2019
  • 4 reacties
  • 223 keer bekeken

in het buitenland zou je dezelfde zenders kunnen bekijken, aldus KPN. Voor BBC1 en BBB2 geldt dit blijkbaar niet. Waarom kan dat met een Ziggo abonnement dan wel....?

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van deze
icon

Beste antwoord door wjb 18 August 2019, 12:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
in het buitenland zou je dezelfde zenders kunnen bekijken, aldus KPN. Voor BBC1 en BBB2 geldt dit blijkbaar niet. Waarom kan dat met een Ziggo abonnement dan wel....?
Rechten ofwel centen kwestie.
Blijkbaar is Ziggo wel bereid geld uit te geven van het verkrijgen van de uitzendrechten voor distributie buiten Nederland via Internet.
Dat heeft vast en zeker te maken met het feit dat Ziggo als dochter van het Engelse Liberty Global betere (lees goedkopere) deals weet af te sluiten.
Thanks.
Ik begrijp inmiddels dat er veel gedoe is over BBC, kosten, Brexit, etc. Het zou echter prettig zijn als KPN over ' iTV gebruik in het buitenland' openheid zou geven over de beperking dat BBC 1 en BBC 2 niet te ontvangen zijn.
Reputatie 7
Maar het is toch algemeen bekend en door KPN gepubliceerd dat "publieke" zenders uit onze buurlanden niet buitenshuis te bekijken zijn.
Dat heeft niets met het buitenland te maken, maar alles met buitenshuis.

Zie ook deze pagina.
Reputatie 7
Badge +25
Welkom @JPri. Ik zie dat wjb je al goed heeft geholpen.. Volgens mij zijn we ook gewoon 'open' over het feit dat die zenders buitenshuis beschikbaar zijn. Zie daarvoor de bovenstaande link. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.