Beantwoord

Waarom juist mijn Ziggo buurman altijd 10 tot 15 seconden eerder

  • 1 June 2019
  • 15 reacties
  • 1087 keer bekeken

Al weer twee jaar glasvezel bij kpn een ik erger me mateloos dat mijn ziggo buurman steevast eerder kan juichen bij voetbal wedstrijden dan ik. Het scheelt tussen de 15 en 20 seconden. Ik moet je vertellen het verpest aardig mijn kijkplezier. Uitermate ontevreden hierover. Ik verwacht geen verschil tussen de centrale en diverse huizen met een glasvezel aansluiting. Dus KPN gaan we er nog wat aan doen? of moet ik ervoor gaan zorgen dat ik ook op tijd kan juigen voor een doelpunt. Oh ja maar dan gaan alle mobiele aansluitingen in mijn gezin natuurlijk ook mee naar de concurrent.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 June 2019, 12:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Peter,

Dat is zeer relatief. Er zijn nogal wat wetten hier omtrent, maar als je naar een goksite gaat heb je de meeste kans op een snelle uitslag. Mijn vrouw zit om me te plagen ook vaak met Darts te vertellen wat de uitslag is via FlashScore, als de speler nog moet gooien op mijn beeld.

En dan denk ik maar, nog geen 150 jaar geleden duurde het een halfjaar voor je antwoord kreeg op een brief naar Indie. 🤣

Maar geen enkel beeld is real time. Het moet altijd worden geconverteerd. De keus moet dan worden gemaakt rond de kwaliteit van het beeld en geluid. Dus mogelijk zien zij het eerder maar jij weet niet wat ze zien.
Reputatie 7
Badge +21
Ach ja, ik woon niet ver van het voetbalveld af, als er een doelpunt gemaakt wordt hoor ik ze al juichen voordat het op TV verschijnt.
'Vind het wel grappig.
Hoi allemáál en @PeterPowder

Zou het niet leuk zijn om op dit forum een groep te starten met de naam.

"Ik vertrek, en ik neem mee"*

Het dreigen met vertrekken , ik begin daar zo moe van te worden.

Blijf of vertrek, het maakt helemaal niet uit @PeterPowder
Mensen komen en gaan.
Soms heel snel, en anderen blijven jaren hangen
En op het eind vertrekt iedereen.

Als je uitgeschreven bent bij de KPN , houden ze echt geen wake bij de koffieautomaat.
Hebben ze geen tijd voor.

Er moet namelijk ook weer ingeschreven worden.

Heb het fijn met jou gezin @PeterPowder en met jullie mobiele abonnementen.

Doe de concurrentie de groetjes.
En zeg meteen dat ze op mij niet hoeven te rekenen.
Blijf bij KPN. En juich met de buurman (ook KPN) mee.

O ja, heb een fijn leven.
Reputatie 6
Badge +7
Heel mooi verwoord!

Stelletje jankdreigementen van ** mensjes.

Admin: taalgebruik aangepast i.v.m. huisregels
Het lijkt wel of je hier niks negatiefs over KPN mag zeggen. Betaal goed geld voor abonnementen en dan mag je daar wat voor terug verwachten. Als iedereen maar als makke honden deze slechte prestaties accepteert dan veranderd er nooit wat. Heb er al spijt van dat ik een topic heb geplaatst op dit forum met dat stelletje azijnzijkers hier.
Hoi @PeterPowder ,

Nog nooit geen problemen tegen gekomen die niet opgelost zijn door KPN. Over mijn situatie spreek ik dan.

Je spreekt over technologie.
En ook jij weet dat perfect niet bestaat in het leven.
Als je perfectie zoekt in technologieën kan ik jou vertellen dat het niet bestaat.

Ook niet bij degene waar jij alle abonnementen wil onderbrengen.

En dat heeft niets met azijn te maken, maar met attitude.

HIer stoppen mijn bijdragen aan dit topic.
"Het sop is de kool niet waard"
Het lijkt wel of je hier niks negatiefs over KPN mag zeggen. Betaal goed geld voor abonnementen en dan mag je daar wat voor terug verwachten. Als iedereen maar als makke honden deze slechte prestaties accepteert dan veranderd er nooit wat. Heb er al spijt van dat ik een topic heb geplaatst op dit forum met dat stelletje azijnzijkers hier.

Genetic schijnt een soort generieke bot van KPN te zijn, die altijd verteld hoe goed KPN het doet, Dus trek je daar niets van aan.

Weet je zeker dat het 15 seconden is. In ons gevoel is bij dit soort zaken 7 seconden al lang.

https://en.wikipedia.org/wiki/Broadcast_delay

Ik kan dit bericht van jou echter niet waarderen waarbij je iedereen over een kam scheert.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Peter, welkom op het forum! Je mag hier natuurlijk alles over KPN zeggen wat je wilt (mits voldaan wordt aan de huisregels), of dat nu positief of negatief is. En dat geldt ook voor de andere gebruikers, die diezelfde vrijheid hebben om een reactie te geven op je bericht.

Ik begrijp dat je ontevreden bent over het feit dat de buren de doelpunten eerder zien. Cor wijst daar al op de juiste oorzaak. Afhankelijk van wat en hoe men kijkt komt het beeld bij de een eerder binnen dan bij de andere. Specifieke data daarover is niet echt te geven. Vanuit ons broadcastcentrum worden de verschillende kwaliteitsniveaus uitgezonden. Hoe hoger de kwaliteit, hoe hoger de bandbreedte. Hoe hoger de bandbreedte, hoe hoger ook de vertraging. Dit is in de praktijk over het algemeen fracties van seconden. Daarnaast is ook belangrijk hoe jouw internetverbinding is. Zowel naar je huis toe, als binnenshuis. Als jouw bandbreedte aan de lage kant is, en je kijkt wel naar een HD signaal, dan zal het over het algemeen net iets langzamer binnenkomen versus iemand die een glasvezelverbinding heeft. En, als jij in huis je tv ontvanger op de Experia Box hebt aangesloten met iets ertussen (switch, extra router, draadloze verbindingsset) dan kan dat ook iets meer vertraging geven.

Kortom, er zijn veel factoren van invloed op wie het eerste juicht.
Ervaring hier (KPN DSL).

NPO HD via Ziggo 3 seconden eerder dan via KPN.
De radio is ws (nog steeds ?) het snelst.
Er schijnen mensen te zijn die het radiocommentaar aanzetten bij het beeld op tv.
Dat wordt met de vertraging dan wel lastig(er dan vrougah).

(dit alles geheel ter zijde)
Hoi,

Niets persoonlijk hoor @CorL maar de generieke bot van KPN heeft een leuke dag.
Binnen KPN zelf zit er ook een behoorlijk verschil start hetzelfde programma maar op via de tv ontvanger, de app en de website die zijn ook niet parralel.

De uitleg van Erik lezend, blijkt daar bijna toch de superioriteit van tv via de ether of kabel uit.
Al die vertragende factoren.
Reputatie 7
Badge +30
Dit is ook een interessant artikel: Wie juicht het eerst om de doelpunten? - Engineersonline.nl

Let op, het stamt wel uit 2012, dus de ontwikkelingen hebben in de tussentijd niet stil gestaan. Plus, het blijft een momentopname. Maar, het geeft wel even een beeld van wat het verschil kan zijn en waar het vandaan komt.
Noot.

Hoe live je het ook kijkt, thuis zie je het altijd ca. 10 sec. (of later) na de werkelijkheid. De eersten die juigen zitten in het stadion 😉

Alleen in de oude geheel analoge tijd was het écht live.
Het kan idd goed zijn dat de buurman van de vraagsteller (nog) analoog zi**o keek.

Iets anders, nu met de digitale kastjes hebben we weer dezelfde opstart tijd ( of langer ) zoals met de buizen radio's cq tv's.
Maar eenmaal aan de gang hadden de buizen geen vertraging.