Beantwoord

Waarom kun je niet buitenshuis op je laptop interactieve tv kijken?

• 31 oktober 2016
  • 15 reacties
  • 1472 keer bekeken

Ik zou graag buitenshuis op mijn laptop toch interactieve tv kunnen kijken,
want dit is dus wel mogelijk op je mobiel en tablet.
doe ik iets fout of komt er wel een optie dat dit ook beschikbaar wordt op een laptop?
Want ik had ook geprobeerd de app te plaatsten maar die wil of niet laden of zegt dat ik moet inloggen maar er is geen mogelijkheid om in te loggen.
Hopelijk krijg ik hier antwoord op!
icon

Beste antwoord door Paul_ 2 november 2016, 14:52

Hoi Dominique, welkom! Buitenshuis tv kijken kan inderdaad alleen op mobiel en tablet (via de app). Je doet dus helemaal niets fout. Het is gewoonweg niet een mogelijkheid. Of het wel gaat komen durf ik je niet te zeggen. Niet op korte termijn in ieder geval.

Henk geeft nog wel een paar goede tips. De vraag van Dominique staat verder los van Windows volgens mij 😉 Op een macbook lukt dit ook niet.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Dag @dominiquebeek, welkom op het forum!

Dit komt omdat de ondersteuning van Windows hiervoor door KPN niet geleverd wordt. Windows is voor KPN blijkbaar minder belangrijk. De gewenste functie wordt alleen voor Android en iOS geleverd. Overigens kun je ook met Windows (8 en hoger) zowel via de website interactievetv.nl (en als dat problemen oplevert ook nog via itvonline.nl) als via de Windows Store app KPN iTVOnline kijken, tegenwoordig ook in HD, maar in beide gevallen dus alleen binnen je eigen netwerk.
Reputatie 7
Dennis, de app op de PC doet het ook niet buitenshuis.

staat verder los van Windows volgens mij 😉 Op een macbook lukt dit ook niet.Feit is dat bij KPN de mogelijkheden voor Windows vér 8er blijven bij die van Android en iOS. Voor Windows Phone/10 Mobile begrijp ik dat, maar de tablet/laptop/desktop-versie van Windows (meer dan een miljard gebruikers wereldwijd, MacBook, hooguit enkele tientallen miljoenen) word zelfs meer gebruikt dan iOS.
Reputatie 7
Windows (of MacOS) heeft bij KPN geen prioriteit. Veruit de meeste klanten hebben ook een (Android of iOS) simfoon en kijken daar buitenshuis wel tv mee. De verw8ing is nog steeds dat de venieuwde website dit hiaat in gaat vullen, ongeveer medio 2018, maar het is afw88 of dat gehaald gaat worden.
Reputatie 7
Tja, Ziggo heeft vorig jaar nog een app gemaakt voor Windows 10 Mobile, terwijl al wel duidelijk was dat dat systeem op sterven na dood was (en inmiddels is), helaas. Dus of dat slim of dom was, zeg 't maar!

Voor Windows 8/10 is er nog steeds een - verouderde - KPN iTV app, die ik eigenlijk nog steeds verkies boven de website. Maar ook die app doet 't niet buiten de deur.

En nu de vernieuwde app voor Android Chromecast ondersteunt is er eigenlijk ook niet zoveel noodzaak meer om nog devices met een grotere schermdiagonaal (zoals laptops) te ondersteunen: je kunt de uitzending van je mobiel naar iedere tv casten die Chromecast ondersteunt of daarvoor een dongel aanschaffen. Dat er desondanks nog gewerkt wordt aan een websiteversie die ook extern gebruikt kan worden (in de hoop dat die ooit het levenslicht zal zien) vind ik alleen maar verheugend.
Reputatie 7
Nee, ook over Wi-Fi moet je binnen je eigen netwerk gewoon tv kunnen kijken via de browser (interactievetv.nl). Hoe de KPN-ontvanger is aangesloten doet daarbij niet terzake. Heb je DSL of glasvezel?
Ik neem aan dat je laptop met Windows is uitgerust (welke versie?). Hoe staat jouw Wi-Fi netwerk in Network and Sharing Center (ik weet zo gauw ff niet de Nl-benaming) ingesteld, Public (openbaar) of Private (particulier)?
Reputatie 7
Dan maar geen KPN tv. Zou heel graag willen, maar als je buitenshuis niet op je PC kunt kijken buitenshuis, is toch niet meer van deze tijd?Och, ik weet 't niet. De meeste mensen hebben tegenwoordig een Android of iOS slimfoon of tablet en daar gaat 't prima mee. Geen PC (je bedoelt laptop denk ik) meer voor nodig.
Zelfs bij Microsoft is Windows recent op een zijspoor gezet: Microsoft "doet" bij voorkeur alles in de cloud en of je daar nu met Android of iOS (en voorlopig nog Windows) naar toe gaat, 't maakt ze niets uit. KPN heeft die ontwikkeling blijkbaar eerder zien aankomen dan Ziggo en al heel snel de ondersteuning van Windows op een laag pitje gezet. 🤔 😇
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Dominique, welkom! Buitenshuis tv kijken kan inderdaad alleen op mobiel en tablet (via de app). Je doet dus helemaal niets fout. Het is gewoonweg niet een mogelijkheid. Of het wel gaat komen durf ik je niet te zeggen. Niet op korte termijn in ieder geval.

Henk geeft nog wel een paar goede tips. De vraag van Dominique staat verder los van Windows volgens mij 😉 Op een macbook lukt dit ook niet.
Reputatie 7
Badge +18
Ik vind het eigenlijk best raar. Want er zijn ook genoeg mensen die een laptop meenemen naar het werk. En dan kunnen ze niet kijken. Ik heb het geluk dat ik de app ook op me PC heb zitten. En anders zou je een VPN aan moeten maken. Dan kunt u ook op uw laptop kijken.
Reputatie 7
Badge +18
Dan maar geen KPN tv. Zou heel graag willen, maar als je buitenshuis niet op je PC kunt kijken buitenshuis, is toch niet meer van deze tijd?Ze zijn er wel mee bezig om dit mogelijk te maken. Ergens in juli geloof ik.
Het zou toch tijd worden dat je nu eens wel op je laptop buitenshuis tv kan kijken?
Ik vind het zot dat KPN deze service niet kan bieden. Een laptop heeft altijd nog een beter en groter beeld dan mijn Samsung smartphone. Het rare is bovendien dat andere providers dit namelijk WEL aanbieden.. Ik dacht altijd dat KPN superieur was aan andere aanbieders, maar dit valt dus tegen.
Ziggo Go biedt dit namelijk wel en dan incl. Uitzending gemist PLUS ook nog eens voor lagere kosten.

KPN: jullie blijven achter. Laat jullie ICT gas geven en regel dit zo snel mogelijk. Zo staan jullie voor aap.

Overigens: dank zij het lenen van het Ziggo account van mijn moeder kan ik buitenshuis en op elk willekeurige wifi netwerk gewoon TV kijken op mijn laptop/notebook.
Beste Henk2304,

Dat zal allemaal best, maar zijn andere providers dan zo slim of juist dom.

Jij hanteert een onjuiste cirkel-redenering, want je bedoelt in feite: "KPN klanten kijken alleen maar TV buitenshuis met hun simfoon of tablet omdat ze niet anders kunnen".

Tja, zo lust ik er nog wel een paar.

Dit komt omdat de ondersteuning van Windows hiervoor door KPN niet geleverd wordt. Windows is voor KPN blijkbaar minder belangrijk. De gewenste functie wordt alleen voor Android en iOS geleverd. Overigens kun je ook met Windows (8 en hoger) zowel via de website interactievetv.nl (en als dat problemen oplevert ook nog via itvonline.nl) als via de Windows Store app KPN iTVOnline kijken, tegenwoordig ook in HD, maar in beide gevallen dus alleen binnen je eigen netwerk.

Hi Henk, je schreef dat je binnen je eigen netwerk moet blijven/zijn.
Nu is mijn KPN tvapparaat bedraad verbonden en mijn laptop via wifi. Denk dat dat de reden is waarom ik niet op mijn laptop kan kijken.
Heb je een tip hoe ik dan toch interactieve tv kan kijken op mijn laptop?
Thanks
paul

Dan maar geen KPN tv. Zou heel graag willen, maar als je buitenshuis niet op je PC kunt kijken buitenshuis, is toch niet meer van deze tijd?

Reageer