Beantwoord

Waarom kunnen wij nooit Itv kijken? De app is bagger

  • 10 februari 2019
  • 36 reacties
  • 421 keer bekeken

Dit is 9 van de10 keer wat er gebeurd. Je betaald voor je abbo met daar bijbehorende services en wanneer je geen gebruik kunt maken van dit! Wie weet raad? Btw de app is bagger dus geen optie. Kpn doe hier iets aan


icon

Beste antwoord door Paul_ 13 februari 2019, 11:00

Laten we ons nu weer even focussen op @Oopsie en de problemen die zij ervaart. Als jullie graag app/web willen vergelijken, en andere meningen etc., dan kunnen jullie een eigen topic starten, of verder gaan in die van de verbeterpunten iTV app (van wjb).

@Oopsie: mocht je toch nog eens de app willen proberen, dan graag. Zo niet, dan is het lastig om je daarbij te helpen om eerlijk te zijn.

Wat betreft de iTV website: je gebruikt de verkeerde. Het is dus belangrijk dat je https://www.interactievetv.nl/ gebruikt, en niet die met portal in de naam.
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Oopsie, heel irritant dat je geen tv kan kijken. Om je te helpen heb ik wel wat meer info nodig.

Gaat dit om een tablet of mobiel? Zo ja, welk merk + type is het? En welke versie van Android staat daarop?

Voor een tablet/mobiel raden we sowieso de app aan, maar dan moet ie wel werken inderdaad. Je geeft aan dat ie "bagger" is. Wat gebeurt er precies zodra je 'm probeert te gebruiken?
Hallo Paul het gaat om een samsung 8 telefoon. Maar het gebeurd ook op de laptop.

De app laad laad laad, meer niet.
Reputatie 7
Badge +24
Mobiel: de Samsung S8 neem ik aan? Of A8? In beide gevallen zou de app overigens gewoon moeten werken natuurlijk, dat zijn prima toestellen. Welke Android versie? En ervaar je dit op WiFi, of op 4G? Zou je het eens willen testen op beide? Sorry voor de vele vragen maar ik heb het gevoel dat het 'gewoon' moet kunnen gaan werken.

Laptop: welke browser gebruik je? Mijn advies: download Google Chrome (indien je die nog niet gebruikt), en ga naar https://www.interactievetv.nl/ (en niet itvonline.nl). Op die manier moet het werken. Wil je dat eens proberen?
Reputatie 7
Maar zo te zien gebruik je niet de app, maar ga je met de browser naar de website en ook nog eens de oude.

Installeer vanuit de Play store de KPN iTV app.

Laptop: welke browser gebruik je? Mijn advies: download Google Chrome (indien je die nog niet gebruikt), ...
Dat is niet nodig, met Edge werkt het net zo goed en de browser Edge is beduidend sneller dan Chrome.
Ik doe het nu via chrome. Via dat andere werkt het helemaal niet. Maar waarom krijg ik steeds dat ding in beeld? 9 van de 10 keer loopt ie dan niet.

Ik begin dit nogal ellendig te vinden. Ik heb een abbo en ga er vanuit dat dit het ook gewoon doet..
Reputatie 7
Welk ding krijg je in beeld?
Zie mijn foto

Reputatie 7
Dat komt omdat je naar de oude site gaat i.p.v. de nieuwe.
Haal het woordje portal weg.
Overigens moet je op de telefoon de app gebroken.
Reputatie 7
Aangezien hij blijkbaar de app bagger vind, vraag ik me juist af wat daar op mis gaat?
Mensen die hier reageren hartstikke fijn hoor. Maar lees even goed wat er al geschreven is.

En ik ben geen hij maar een zij
Reputatie 7
Badge +24
Om even samen te vatten:

Op de laptop gebruik je via de browser (Chrome/Edge/Firefox maakt niet uit) en ga je naar https://www.interactievetv.nl/ en niet https://portal.itvonline.nl/

Op de mobiel kan je de iTV app gebruiken, en niet https://portal.itvonline.nl/
Indien je problemen ervaart met de iTV app op jouw Samsung, dan ben ik benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen die in m'n vorige bericht staan.
De app blijft alleen maar laden en laden en laden. Ik kan er niets mee
Op mijn Huawei telefoon werkt de portal site prima, net als op de tablet van Samsung.
Ik kan nu nog niet inloggen maar de site geeft geen fout meldingen.

Juist omdat nog niet in elke browser de vernieuwde site werkt kan je dan beter de oude versie gebruiken en omdat de vernieuwde app niet op elk model telefoon meer werkt zal je toch moeten uitwijken.

@Oopsie
Wil je gewoon live kijken wil je via de gids terugkijken, met andere woorden wanneer na welke actie komt die melding via de gebruikte pagina in beeld?
Reputatie 7
Badge +24
Juist omdat nog niet in elke browser de vernieuwde site werkt kan je dan beter de oude versie gebruiken en omdat de vernieuwde app niet op elk model telefoon meer werkt zal je toch moeten uitwijken.
Je kan het beste gewoon de nieuwe site gebruiken indien je toch al Chrome/FF/Edge gebruikt... Als je echt verliefd bent op IE/Safari dan kan de oude ook natuurlijk, maar is niet van toepassing in dit geval.

En de app moet wel gewoon werken op de Samsung S8 (of A8, dat is me nog niet duidelijk), dus zou uitwijken niet nodig hoeven zijn.

De app blijft alleen maar laden en laden en laden. Ik kan er niets mee
Oké, ik ben benieuwd naar de antwoorden op de eerder gestelde vragen.
Reputatie 7
Verwijder die app eens van je Samsung en installeer hem opnieuw.
Is het probleem daarmee verholpen?
@Galdor68 zo uit het niets krijg ik deze melding. Dit is pas sinds een maand. Ik kijk via chrome omdat de app echt vreselijk is.

@wjb heb ik al meerdere keren gedaan maar heeft totaal geen zin.
@Oopsie zou je wel de vragen van Paul willen beantwoorden zodat hij gerichter antwoord kan geven.
Dus de S8 of de A8 en welke Android versie en ondervind je dat laad probleem via wifi of 4G. Zelf zou ik indien via wifi dat willen aanvullen met de vraag of je wel een stabiele wifi verbinding hebt.
@Paul_ ik heb de nieuwe samsung 8. Geen a8.

Ik gebruik chrome. Ik kan alleen op i tv me t wifi. Het klopt zeker dat de wifi hier niet altijd stabiel is. Pas geleden heeft kpn hier nog wat aan gedaan (zeggen zij) maar niets helpt
Reputatie 7
Er bestaat geen Samsung 8 telefoon, dus wat is het nu, een S8, A8, J8 of note 8?
Kan je ook eens een screenshot plaatsen van wat je te zien krijgt bij het gebruik van de KPN iTV app.
Voorbeeld:

@wjb Omdat ik de app definitief verwijderd heb omdat dit gewoon niets deed, kan ik er ook geen screenshot van maken.

En ja ik heb een S8. Ik gebruik chrome om i tv te kijken en jaaaa mijn wifi is niet altijd stabiel. Hier heeft kpn zogezegd al iets aan gedaan.

Maar nu de ham vraag; waarom steeds dat ding in beeld!!!!
Reputatie 7
Dan wil ik je toch vragen om de KPN iTV app opnieuw te installeren en te gebruiken.
Zoals eerder genoemd is de website htttps://portal.itvonline.nl niet ontworpen voor gebruik op een telefoon of tablet. Dat die (nog) werkt op Android is puur toeval.
Voor telefoon of tablet is de KPN iTV app gemaakt en die hoort gewoon prima te werken op jouw S8.

Maar nu de ham vraag; waarom steeds dat ding in beeld!!!!
Omdat je, zoals nu al een paar keer gezegd is, die oude website niet meer moet gebruiken.
Op jouw telefoon moet je de KPN iTV app gebruiken.
Op een PC ga je naar https://itvonline.nl of https://interactievetv.nl en niet naar https://portal.itvonline.nl
@wjb raar dat dit de enige manier was dat ik tv kon kijken. De app zet ik er echt niet meer op omdat deze elke leer hetzelfde probleem geeft. Frustratie alom.
Reputatie 7
@wjb raar dat dit de enige manier was dat ik tv kon kijken. De app zet ik er echt niet meer op omdat deze elke leer hetzelfde probleem geeft. Frustratie alom.
Maar wat toont die app jou nu toch, daar ben ik ondertussen zo benieuwd naar.
Die app hoort gewoon goed te werken en het is de enige methode om op jouw S8 televisie te kijken. Dat https://portal.itvonline.nl werkt(e) op Android was een toevalligheid, die site is daar niet voor ontworpen en die site zal ook gestopt worden zodra de nieuwe itvonline sites alle mainstream browsers ondersteunen. Dat zal niet lang meer duren.

Ik wil je toch nogmaals vragen om die app te installeren en een screenshot te plaatsen van het probleem waar je dan tegenaanloopt.
Nogmaals, de KPN iTV app is de enig juiste manier om via KPN televisie te kijken op jouw mobiele telefoon.
Een telefoon is wellicht anders voor een tablet kan je prima de genoemde https://interactievetv.nl/
gebruiken. Toeval of niet de nieuwe site is geschikt gemaakt voor de chrome browser dus die zal in elke chrome browser moeten werken ongeacht het platform. Datzelfde geld voor de oude site het zit meer in de browser of een website wel of niet werkt en soms of eigenlijk vaak bepaalde functionaliteit mist.

Ditzelfde geld voor het forum via een laptop en tablet heb je andere functionaliteit dan via een smartphone.

Juist vanwege het hebben van de videotheek is de oude versie uitgebreider, dat heeft verder niks met browser voorkeur te maken maar die missende functionaliteit van de nieuwe app en webpagina.

Of een bepaalde methode gewenst of juist is laat ik verder in het midden.

Wat voor snelheid wordt er via wifi gemeten, en bedraad? Welk model modem/router?


@Oopsie ik heb die melding met die oude site op een tablet kunnen reproduceren ik kan alleen niet achterhalen wat oorzaak was het is mogelijke in verband met wat WJB noemt of bepaalde kanalen die verdwenen zijn. En ook hier kan de wifi verbinding een rol spelen.

Reageer