Beantwoord

Waarom kunnen wij nooit Itv kijken? De app is bagger

  • 10 February 2019
  • 36 reacties
  • 601 keer bekeken

Dit is 9 van de10 keer wat er gebeurd. Je betaald voor je abbo met daar bijbehorende services en wanneer je geen gebruik kunt maken van dit! Wie weet raad? Btw de app is bagger dus geen optie. Kpn doe hier iets aan


icon

Beste antwoord door Paul van KPN 13 February 2019, 11:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Een telefoon is wellicht anders voor een tablet kan je prima de genoemde https://interactievetv.nl/ gebruiken. Toeval of niet de nieuwe site is geschikt gemaakt voor de chrome browser dus die zal in elke chrome browser moeten werken ongeacht het platform.
Nee, ook op een tablet kan je https://interactievetv.nl niet gebruiken, dat zal immers tot de onderstaande melding leiden.


Juist vanwege het hebben van de videotheek is de oude versie uitgebreider, dat heeft verder niks met browser voorkeur te maken maar die missende functionaliteit van de nieuwe app en webpagina.

De app heeft ook een "videotheek" waarmee het on-demand aanbod van bijvoorbeeld het pluspakket bekeken kan worden.
In één van de komende updates van de app zal het on-demand stuk weer verder verbeterd zijn zodat ook bijvoorbeeld videoland daar in opgenomen zal zijn.
Klopt echter kies de optie desktop site weegeven en presto.
Kortom een wezenlijk verschil tussen de gewenste aanbevolen methode die gewoon moet werken mee eens en tussen de bewering dat het niet mogelijk is. Ja in mijn screenshot de Telfort versie de KPN site krijg ik zo ook werkbaar.
Ik doelde inderdaad specifiek op het Videoland deel die via de videotheek tab bij de oude site benaderbaar is.

Dat de app bij Oopsie niet wil zit naar alle waarschijnlijkheid in de wifi verbinding afgaande op de reacties.

Reputatie 7
Dan kan je dus net zo goed de app gebruiken, die biedt 100% dezelfde functionaliteit. 😎
Eigenlijk kun je dan zelfs beter de app gebruiken zodat je gewoon door de gids kunt swipen en andere optimalisaties zoals automatisch roteren bij full-screen TV kijken zult ervaren.
Dat klopt mits je een ios versie hebt die niet meer wordt ondersteund door de app dan zal je wel moeten uitwijken of moeten investeren. Mij gaat het er om dat het werkt de stelling dat het niet werkt is tot op zekere hoogte onjuist.

Anyway probleem hier zal de wifi connectie zijn dan zal niks het doen.
Dus het woord is weer aan oopsie met een speedtest uitslag wat hopelijk iets kan verhelderen.
Reputatie 7
Dat klopt mits je een ios versie hebt die niet meer wordt ondersteund door de app dan zal je wel moeten uitwijken of moeten investeren.
Moet het woordje "mits" wellicht vervangen worden door "tenzij". 🤔

Ik verwacht overigens niet dat de oorzaak in de wifi gezocht moet worden immers dan zou @Oopsie waarschijnlijk met veel meer dingen problemen ervaren. Zij zou dan ook niet telkens op dezelfde plek tegen een probleem aanlopen.

Edit: Overigens wel interessant voor de iOS 9 gebruiker om eens te kijken of met een desktopweergave je via de site toch nog TV kunt kijken.

Dat klopt mits je een ios versie hebt die niet meer wordt ondersteund door de app dan zal je wel moeten uitwijken of moeten investeren.Edit: Overigens wel interessant voor de iOS 9 gebruiker om eens te kijken of met een desktopweergave je via de site toch nog TV kunt kijken.

Klein beetje deels of topic gaan dan

Dat zal afhankelijk van het scherm werken de melding die je krijgt zegt letterlijk, we zien dat je scherm klein is. Zowel mijn mobiel als tablet zijn in pixels niks te klein en klopt of de tekst niet of mag ik de melding niet eens zien, dat laat ik in het midden. Als het om de fysiek afmeting gaat is heel iets anders. Dat geld dan ook voor de app het fysieke scherm wordt echt niet groter.

Een andere reden om de site te gebruiken is opslag ruimte nu is 155Mb niet zo heel veel maar heeft een toestel geen externe opslag mogelijkheid kies ik liever voor 1 app een browser in dit geval waar ik hetzelfde mee kan dan nog weer een app die geen extra functionaliteit bied. Neem de Mijn omgeving de site heeft meer opties en inzage opties dan de app dus ook daar heeft de site mijn voorkeur.

Terug naar de vraag, de app kan geinstalleerd worden dus dat is geen probleem, de vraag is nu waar gaat het fout als er zoals in een paar reacties terug telezen staat dat de app blijft laden en laden en laden, denk ik meteen aan de verbinding, uiteraard kan ik dit helemaal mis hebben, het werkgeheugen kan vol zitten met apps op de achtergrond noem maar op.

Als er al een paar keer aangegeven wordt dat er met wifi problemen zijn moeten we dat kunnen uitsluiten.
De beste manier die ik dan weet is een snelheids test. Ik ben het er namelijk volledig mee eens dat die app gewoon moet kunnen werken op dat model toestel.
Reputatie 4
Badge +4
Mensen die hier reageren hartstikke fijn hoor. Maar lees even goed wat er al geschreven is.

En ik ben geen hij maar een zij

Waar is dat dan te lezen ?
Reputatie 7
Een andere reden om de site te gebruiken is opslag ruimte nu is 155Mb niet zo heel veel maar heeft een toestel geen externe opslag mogelijkheid kies ik liever voor 1 app een browser in dit geval waar ik hetzelfde mee kan dan nog weer een app die geen extra functionaliteit bied.
155MB ... hoezo ...


En dat is natuurlijk twee keer niets bij de opslagcapaciteit van de gemiddelde telefoon anno 2019.
De app heeft, zoals eerder gezegd, een aantal features die je niet op de site zult terugvinden terwijl die het gebruiksgemak en de beleving mijns inziens toch wel positief beïnvloeden.
Mijn getallen is inclusief buffer op dat moment. Genoeg gebruikers die geen toestel anno 2018/19 hebben mischien nog 'maar' 8 GB interne opslag. Wat de functionaliteit betreft dan is KPN blijkbaar verder met de app dan Telfort bij mij zijn ze in functionaliteit op dit moment identiek inclusief pluspakket aanbod. Hoewel ik echt benieuwd ben welke features kunnen we dit beter in een ander topic voortzetten want het dient nergens toe om het probleem op te lossen.
Reputatie 7
Met alle respect, maar als ik de werking van de app vergelijk met de werking van de site, dan is er geen haar op mijn hoofd die er ook maar een seconde over hoeft na te denken welke van de twee ik zal blijven gebruiken, dat is de app dus.

Ik hoop dan ook dat @Oopsie toch nog eens die app wil installeren en een screenshot wil plaatsen van het probleem dat zij ervaart. Die app die hoort zonder problemen op haar S8 te kunnen draaien en als dat niet zo is, dan zal KPN aan de bak moeten.
Reputatie 7
Badge +25
Laten we ons nu weer even focussen op @Oopsie en de problemen die zij ervaart. Als jullie graag app/web willen vergelijken, en andere meningen etc., dan kunnen jullie een eigen topic starten, of verder gaan in die van de verbeterpunten iTV app (van wjb).

@Oopsie: mocht je toch nog eens de app willen proberen, dan graag. Zo niet, dan is het lastig om je daarbij te helpen om eerlijk te zijn.

Wat betreft de iTV website: je gebruikt de verkeerde. Het is dus belangrijk dat je https://www.interactievetv.nl/ gebruikt, en niet die met portal in de naam.