Beantwoord

Waarom kunnen wij nooit Itv kijken? De app is bagger

  • 10 februari 2019
  • 36 reacties
  • 421 keer bekeken

Dit is 9 van de10 keer wat er gebeurd. Je betaald voor je abbo met daar bijbehorende services en wanneer je geen gebruik kunt maken van dit! Wie weet raad? Btw de app is bagger dus geen optie. Kpn doe hier iets aan


icon

Beste antwoord door Paul_ 13 februari 2019, 11:00

Laten we ons nu weer even focussen op @Oopsie en de problemen die zij ervaart. Als jullie graag app/web willen vergelijken, en andere meningen etc., dan kunnen jullie een eigen topic starten, of verder gaan in die van de verbeterpunten iTV app (van wjb).

@Oopsie: mocht je toch nog eens de app willen proberen, dan graag. Zo niet, dan is het lastig om je daarbij te helpen om eerlijk te zijn.

Wat betreft de iTV website: je gebruikt de verkeerde. Het is dus belangrijk dat je https://www.interactievetv.nl/ gebruikt, en niet die met portal in de naam.
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Dan kan je dus net zo goed de app gebruiken, die biedt 100% dezelfde functionaliteit. 😎
Eigenlijk kun je dan zelfs beter de app gebruiken zodat je gewoon door de gids kunt swipen en andere optimalisaties zoals automatisch roteren bij full-screen TV kijken zult ervaren.
Reputatie 7
Maar zo te zien gebruik je niet de app, maar ga je met de browser naar de website en ook nog eens de oude.

Installeer vanuit de Play store de KPN iTV app.

Laptop: welke browser gebruik je? Mijn advies: download Google Chrome (indien je die nog niet gebruikt), ...
Dat is niet nodig, met Edge werkt het net zo goed en de browser Edge is beduidend sneller dan Chrome.
Reputatie 7
Welk ding krijg je in beeld?
Reputatie 7
Dat komt omdat je naar de oude site gaat i.p.v. de nieuwe.
Haal het woordje portal weg.
Overigens moet je op de telefoon de app gebroken.
Reputatie 7
Verwijder die app eens van je Samsung en installeer hem opnieuw.
Is het probleem daarmee verholpen?
Reputatie 7
Er bestaat geen Samsung 8 telefoon, dus wat is het nu, een S8, A8, J8 of note 8?
Kan je ook eens een screenshot plaatsen van wat je te zien krijgt bij het gebruik van de KPN iTV app.
Voorbeeld:

Reputatie 7
Dan wil ik je toch vragen om de KPN iTV app opnieuw te installeren en te gebruiken.
Zoals eerder genoemd is de website htttps://portal.itvonline.nl niet ontworpen voor gebruik op een telefoon of tablet. Dat die (nog) werkt op Android is puur toeval.
Voor telefoon of tablet is de KPN iTV app gemaakt en die hoort gewoon prima te werken op jouw S8.

Maar nu de ham vraag; waarom steeds dat ding in beeld!!!!
Omdat je, zoals nu al een paar keer gezegd is, die oude website niet meer moet gebruiken.
Op jouw telefoon moet je de KPN iTV app gebruiken.
Op een PC ga je naar https://itvonline.nl of https://interactievetv.nl en niet naar https://portal.itvonline.nl
Reputatie 7
@wjb raar dat dit de enige manier was dat ik tv kon kijken. De app zet ik er echt niet meer op omdat deze elke leer hetzelfde probleem geeft. Frustratie alom.
Maar wat toont die app jou nu toch, daar ben ik ondertussen zo benieuwd naar.
Die app hoort gewoon goed te werken en het is de enige methode om op jouw S8 televisie te kijken. Dat https://portal.itvonline.nl werkt(e) op Android was een toevalligheid, die site is daar niet voor ontworpen en die site zal ook gestopt worden zodra de nieuwe itvonline sites alle mainstream browsers ondersteunen. Dat zal niet lang meer duren.

Ik wil je toch nogmaals vragen om die app te installeren en een screenshot te plaatsen van het probleem waar je dan tegenaanloopt.
Nogmaals, de KPN iTV app is de enig juiste manier om via KPN televisie te kijken op jouw mobiele telefoon.
Reputatie 7
Een telefoon is wellicht anders voor een tablet kan je prima de genoemde https://interactievetv.nl/ gebruiken. Toeval of niet de nieuwe site is geschikt gemaakt voor de chrome browser dus die zal in elke chrome browser moeten werken ongeacht het platform.
Nee, ook op een tablet kan je https://interactievetv.nl niet gebruiken, dat zal immers tot de onderstaande melding leiden.


Juist vanwege het hebben van de videotheek is de oude versie uitgebreider, dat heeft verder niks met browser voorkeur te maken maar die missende functionaliteit van de nieuwe app en webpagina.

De app heeft ook een "videotheek" waarmee het on-demand aanbod van bijvoorbeeld het pluspakket bekeken kan worden.
In één van de komende updates van de app zal het on-demand stuk weer verder verbeterd zijn zodat ook bijvoorbeeld videoland daar in opgenomen zal zijn.
Reputatie 7
Dat klopt mits je een ios versie hebt die niet meer wordt ondersteund door de app dan zal je wel moeten uitwijken of moeten investeren.
Moet het woordje "mits" wellicht vervangen worden door "tenzij". 🤔

Ik verwacht overigens niet dat de oorzaak in de wifi gezocht moet worden immers dan zou @Oopsie waarschijnlijk met veel meer dingen problemen ervaren. Zij zou dan ook niet telkens op dezelfde plek tegen een probleem aanlopen.

Edit: Overigens wel interessant voor de iOS 9 gebruiker om eens te kijken of met een desktopweergave je via de site toch nog TV kunt kijken.
Reputatie 7
Een andere reden om de site te gebruiken is opslag ruimte nu is 155Mb niet zo heel veel maar heeft een toestel geen externe opslag mogelijkheid kies ik liever voor 1 app een browser in dit geval waar ik hetzelfde mee kan dan nog weer een app die geen extra functionaliteit bied.
155MB ... hoezo ...


En dat is natuurlijk twee keer niets bij de opslagcapaciteit van de gemiddelde telefoon anno 2019.
De app heeft, zoals eerder gezegd, een aantal features die je niet op de site zult terugvinden terwijl die het gebruiksgemak en de beleving mijns inziens toch wel positief beïnvloeden.
Reputatie 7
Met alle respect, maar als ik de werking van de app vergelijk met de werking van de site, dan is er geen haar op mijn hoofd die er ook maar een seconde over hoeft na te denken welke van de twee ik zal blijven gebruiken, dat is de app dus.

Ik hoop dan ook dat @Oopsie toch nog eens die app wil installeren en een screenshot wil plaatsen van het probleem dat zij ervaart. Die app die hoort zonder problemen op haar S8 te kunnen draaien en als dat niet zo is, dan zal KPN aan de bak moeten.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Oopsie, heel irritant dat je geen tv kan kijken. Om je te helpen heb ik wel wat meer info nodig.

Gaat dit om een tablet of mobiel? Zo ja, welk merk + type is het? En welke versie van Android staat daarop?

Voor een tablet/mobiel raden we sowieso de app aan, maar dan moet ie wel werken inderdaad. Je geeft aan dat ie "bagger" is. Wat gebeurt er precies zodra je 'm probeert te gebruiken?
Reputatie 7
Badge +24
Mobiel: de Samsung S8 neem ik aan? Of A8? In beide gevallen zou de app overigens gewoon moeten werken natuurlijk, dat zijn prima toestellen. Welke Android versie? En ervaar je dit op WiFi, of op 4G? Zou je het eens willen testen op beide? Sorry voor de vele vragen maar ik heb het gevoel dat het 'gewoon' moet kunnen gaan werken.

Laptop: welke browser gebruik je? Mijn advies: download Google Chrome (indien je die nog niet gebruikt), en ga naar https://www.interactievetv.nl/ (en niet itvonline.nl). Op die manier moet het werken. Wil je dat eens proberen?
Reputatie 7
Badge +24
Om even samen te vatten:

Op de laptop gebruik je via de browser (Chrome/Edge/Firefox maakt niet uit) en ga je naar https://www.interactievetv.nl/ en niet https://portal.itvonline.nl/

Op de mobiel kan je de iTV app gebruiken, en niet https://portal.itvonline.nl/
Indien je problemen ervaart met de iTV app op jouw Samsung, dan ben ik benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen die in m'n vorige bericht staan.
Reputatie 7
Badge +24
Juist omdat nog niet in elke browser de vernieuwde site werkt kan je dan beter de oude versie gebruiken en omdat de vernieuwde app niet op elk model telefoon meer werkt zal je toch moeten uitwijken.
Je kan het beste gewoon de nieuwe site gebruiken indien je toch al Chrome/FF/Edge gebruikt... Als je echt verliefd bent op IE/Safari dan kan de oude ook natuurlijk, maar is niet van toepassing in dit geval.

En de app moet wel gewoon werken op de Samsung S8 (of A8, dat is me nog niet duidelijk), dus zou uitwijken niet nodig hoeven zijn.

De app blijft alleen maar laden en laden en laden. Ik kan er niets mee
Oké, ik ben benieuwd naar de antwoorden op de eerder gestelde vragen.
Reputatie 7
Badge +24
Laten we ons nu weer even focussen op @Oopsie en de problemen die zij ervaart. Als jullie graag app/web willen vergelijken, en andere meningen etc., dan kunnen jullie een eigen topic starten, of verder gaan in die van de verbeterpunten iTV app (van wjb).

@Oopsie: mocht je toch nog eens de app willen proberen, dan graag. Zo niet, dan is het lastig om je daarbij te helpen om eerlijk te zijn.

Wat betreft de iTV website: je gebruikt de verkeerde. Het is dus belangrijk dat je https://www.interactievetv.nl/ gebruikt, en niet die met portal in de naam.
Reputatie 3
Badge +3
Mensen die hier reageren hartstikke fijn hoor. Maar lees even goed wat er al geschreven is.

En ik ben geen hij maar een zij

Waar is dat dan te lezen ?
Op mijn Huawei telefoon werkt de portal site prima, net als op de tablet van Samsung.
Ik kan nu nog niet inloggen maar de site geeft geen fout meldingen.

Juist omdat nog niet in elke browser de vernieuwde site werkt kan je dan beter de oude versie gebruiken en omdat de vernieuwde app niet op elk model telefoon meer werkt zal je toch moeten uitwijken.

@Oopsie
Wil je gewoon live kijken wil je via de gids terugkijken, met andere woorden wanneer na welke actie komt die melding via de gebruikte pagina in beeld?
@Oopsie zou je wel de vragen van Paul willen beantwoorden zodat hij gerichter antwoord kan geven.
Dus de S8 of de A8 en welke Android versie en ondervind je dat laad probleem via wifi of 4G. Zelf zou ik indien via wifi dat willen aanvullen met de vraag of je wel een stabiele wifi verbinding hebt.
Een telefoon is wellicht anders voor een tablet kan je prima de genoemde https://interactievetv.nl/
gebruiken. Toeval of niet de nieuwe site is geschikt gemaakt voor de chrome browser dus die zal in elke chrome browser moeten werken ongeacht het platform. Datzelfde geld voor de oude site het zit meer in de browser of een website wel of niet werkt en soms of eigenlijk vaak bepaalde functionaliteit mist.

Ditzelfde geld voor het forum via een laptop en tablet heb je andere functionaliteit dan via een smartphone.

Juist vanwege het hebben van de videotheek is de oude versie uitgebreider, dat heeft verder niks met browser voorkeur te maken maar die missende functionaliteit van de nieuwe app en webpagina.

Of een bepaalde methode gewenst of juist is laat ik verder in het midden.

Wat voor snelheid wordt er via wifi gemeten, en bedraad? Welk model modem/router?


@Oopsie ik heb die melding met die oude site op een tablet kunnen reproduceren ik kan alleen niet achterhalen wat oorzaak was het is mogelijke in verband met wat WJB noemt of bepaalde kanalen die verdwenen zijn. En ook hier kan de wifi verbinding een rol spelen.
Klopt echter kies de optie desktop site weegeven en presto.
Kortom een wezenlijk verschil tussen de gewenste aanbevolen methode die gewoon moet werken mee eens en tussen de bewering dat het niet mogelijk is. Ja in mijn screenshot de Telfort versie de KPN site krijg ik zo ook werkbaar.
Ik doelde inderdaad specifiek op het Videoland deel die via de videotheek tab bij de oude site benaderbaar is.

Dat de app bij Oopsie niet wil zit naar alle waarschijnlijkheid in de wifi verbinding afgaande op de reacties.

Dat klopt mits je een ios versie hebt die niet meer wordt ondersteund door de app dan zal je wel moeten uitwijken of moeten investeren. Mij gaat het er om dat het werkt de stelling dat het niet werkt is tot op zekere hoogte onjuist.

Anyway probleem hier zal de wifi connectie zijn dan zal niks het doen.
Dus het woord is weer aan oopsie met een speedtest uitslag wat hopelijk iets kan verhelderen.

Dat klopt mits je een ios versie hebt die niet meer wordt ondersteund door de app dan zal je wel moeten uitwijken of moeten investeren.Edit: Overigens wel interessant voor de iOS 9 gebruiker om eens te kijken of met een desktopweergave je via de site toch nog TV kunt kijken.

Klein beetje deels of topic gaan dan

Dat zal afhankelijk van het scherm werken de melding die je krijgt zegt letterlijk, we zien dat je scherm klein is. Zowel mijn mobiel als tablet zijn in pixels niks te klein en klopt of de tekst niet of mag ik de melding niet eens zien, dat laat ik in het midden. Als het om de fysiek afmeting gaat is heel iets anders. Dat geld dan ook voor de app het fysieke scherm wordt echt niet groter.

Een andere reden om de site te gebruiken is opslag ruimte nu is 155Mb niet zo heel veel maar heeft een toestel geen externe opslag mogelijkheid kies ik liever voor 1 app een browser in dit geval waar ik hetzelfde mee kan dan nog weer een app die geen extra functionaliteit bied. Neem de Mijn omgeving de site heeft meer opties en inzage opties dan de app dus ook daar heeft de site mijn voorkeur.

Terug naar de vraag, de app kan geinstalleerd worden dus dat is geen probleem, de vraag is nu waar gaat het fout als er zoals in een paar reacties terug telezen staat dat de app blijft laden en laden en laden, denk ik meteen aan de verbinding, uiteraard kan ik dit helemaal mis hebben, het werkgeheugen kan vol zitten met apps op de achtergrond noem maar op.

Als er al een paar keer aangegeven wordt dat er met wifi problemen zijn moeten we dat kunnen uitsluiten.
De beste manier die ik dan weet is een snelheids test. Ik ben het er namelijk volledig mee eens dat die app gewoon moet kunnen werken op dat model toestel.
Mijn getallen is inclusief buffer op dat moment. Genoeg gebruikers die geen toestel anno 2018/19 hebben mischien nog 'maar' 8 GB interne opslag. Wat de functionaliteit betreft dan is KPN blijkbaar verder met de app dan Telfort bij mij zijn ze in functionaliteit op dit moment identiek inclusief pluspakket aanbod. Hoewel ik echt benieuwd ben welke features kunnen we dit beter in een ander topic voortzetten want het dient nergens toe om het probleem op te lossen.

Reageer