Beantwoord

Waarom moet er een monteur komen voor een 4K-upgrade?

  • 14 January 2020
  • 8 reacties
  • 354 keer bekeken

Nou ik ben ook een bestaande klant van KPN, maar upgraden gaat niet zo gemakkelijk hoor, ik moest een monteur inschakelen, ik weet echt niet waarom hoor, want ik hoef alleen maar de 4K kastjes voor de TV, ik heb namelijk al de V10 modem, en ook glasvezel, ik verwachtte dat ik een pakketje zou krijgen met de twee nieuwe ontvangers, effen ompluggen en de HD ontvangers retour sturen, dat zou je denken IDD,

Echter ik krijg een mail met een uitnodiging om een monteur in te schakelen, wat naar mijn mening totale onzin is, ik kan zelf de HD kastjes verwijderen en de 4K aansluiten zonder dat er een monteur bij nodig is, echter volgens KPN moest er een monteur bij zijn, ik heb daarna maar alles gecancelled en terug gezet zoals het was, heb nu een 4K TV maar zonder 4K kastjes van KPN, puffffffffffffff ik wordt er moedeloos van

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Natasja 24 January 2020, 12:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Het zou zo maar kunnen zijn dat in jouw geval ook de aansluiting moet worden aangepast. En wat is het probleem dat er een monteur langskomt?

Ik denk dat KPN vanuit kostenoogpunt zelf ook liever geen monteur stuurt als het niet hoeft.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @peterc63. Van harte welkom hier. @Hsd's opmerking is heel terecht: als er een afspraak nodig is met een monteur, betekent dit vaak dat er een technische aanpassing van je aansluiting nodig is om 4K te kunnen leveren. Ik wil dat graag voor je nakijken, mits je daar nog behoefte aan hebt. Daar heb ik nog wat aanvullende informatie voor nodig. Kun je je postcode/huisnummer, de naam van de contracthouder en je klantnummer invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @peterc63. Ik zie dat ik geen reactie meer heb gekregen. Ik hoop dat dit betekent dat de situatie inmiddels is opgehelderd. Laat het gerust weten als je nog wel ergens vragen over hebt.

Hallo Peter,

Vreemd dat je hierop geen antwoord krijgt. Zal waarschijnlijk voor veel mensen die 4K willen nemen van KPN een belemering zijn als ze de huidige status van deze thread op Internet lezen. 

De antwoorden die hier gegeven zijn lijken op wat mijn grootvader vertelde als hij een fiets verkocht. “U kunt altijd langskomen als er iets mee is”. 

En als men dan langskwam zei hij “Nee daar kan ik niets aan doen, ik had nooit gedacht dat u er ooit problemen mee zou krijgen.” :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +21

Tja @CorL , welk antwoord had je dan verwacht? Zonder de gegevens van Peter kan @Natasja alleen een algemeen antwoord geven. Ze biedt ook aan om het na te kijken, maar zonder gegevens lukt dat niet.

Nou het is zo: ik wil geen monteur langs laten komen, omdat ik daarvoor een vakantiedag moet inleveren bij mijn baas, en nogmaals die 3 stekkertjes kan ik zelf makkelijk uitvoeren, echter KPN wil daar niet aan meewwerken, dus ik heb alles gecancelled en ga gewoon met mijn HD installatie door en houd de 4K maar voor gezien het echter ook niet veel voordeel op zal leveren

 

Groet en voor mijn part is deze gesloten, (zonder oplossing)

 

Tja @CorL , welk antwoord had je dan verwacht? Zonder de gegevens van Peter kan @Natasja alleen een algemeen antwoord geven. Ze biedt ook aan om het na te kijken, maar zonder gegevens lukt dat niet.

 

Peter wil helemaal geen monteur langs huis hebben. Hij zit daar niet op te wachten. Het is hem niet verteld voor hij de overeenkomst afsloot toen KPN dus alle gegevens beschikbaar had en wil het graag zelf proberen en wil weten of dat kan.

Moet elke bestaande klant zijn profiel eerst in vullen in dit forum als hij op 4K overgaat?

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Wat @RBxx zegt klopt: zonder gegevens kan ik niet controleren wat de reden is dat er een monteur langs moet komen om 4K mogelijk te maken. Zoals ik eerder aangaf, is dat in sommige gevallen nodig, omdat er dan een technische aanpassing moet worden gedaan aan de internetaansluiting. De installatie van de ontvanger zelf staat daar verder los van. Ik begrijp dat je de bestelling nu hebt geannuleerd. Mocht je toch nog willen dat ik ernaar kijk voor je, dan lees ik het graag.

Reageer