Beantwoord

Waarom worden in de iTV app de HD zenders nog altijd apart getoond?

  • 24 May 2019
  • 4 reacties
  • 573 keer bekeken

Reputatie 7
De uitrol van HD op 1 is al geruime tijd afgerond en toch wordt er in de iTV app nog altijd onderscheid gemaakt tussen de "SD" en HD zenders.
Dit is vreemd en mijns inziens commercieel niet echt handig.
En dan te bedenken dat er binnen de iTV app nul comma nul onderscheid is tussen de "SD" en HD variant immers in beide gevallen kijk je naar de HD variant van de zender.
Ook metingen t.a.v. de benodigde bandbreedte laten zien dat deze exact hetzelfde is voor beide varianten.
Ook wordt, indien aanwezig, het HD logo ook gewoon getoond bij de "SD" variant.
Goed voorbeeld is de zender Animal Planet. Of je nu "Animal Planet" kiest of "Animal Planet HD", in beide gevallen kijk je naar de HD variant. Het logo is in beide gavallen het HD logo terwijl de SD variant op de TV ontvanger geen HD logo heeft.


icon

Beste antwoord door Marina_ 4 June 2019, 10:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wjb, Ik zie nu pas dat ik geen reactie heb geplaatst onder jouw bericht.Ik verwacht wel dat dit wordt aangepast, maar hoe, wat, waarom(nog niet) en wanneer weet ik niet. De vraag heb ik uitstaan en verwacht deze week antwoord te krijgen. 🙂
Reputatie 7
Ik wacht met spanning op het antwoord.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wjb het zit zo: Het laten zien van zowel SD als HD heeft te maken met opnames. Als je op de ontvanger een opname inplant dan maakt het systeem achter de schermen zowel een SD als een HD opname zodat je zowel in de app als op de ontvanger je opname kunt terugkijken.

Echter, opnemen in de app werkt niet op die manier. Als je in de app opneemt vanaf het HD kanaal, dan is deze opname terug te zien via de ontvanger, maar niet via de app. Als je dan ook via de app wilt opnemen en die opname later terugkijken, zul je moeten opnemen via het SD kanaal. Daarom hebben we op dit moment nog zowel SD als HD beschikbaar in de app.

Dit is wel iets dat we willen aanpassen, maar wanneer dit dan gedaan zal worden is nog niet bekend.

Voor het kijken is er inderdaad geen verschil, waar mogelijk hebben we op de SD kanalen de HD stream gezet.
Reputatie 7
@Marina_,
Dank je voor jouw antwoord.
Ik hoop oprecht dat KPN enige prioriteit zal geven aan dit issue.
Het is natuurlijk best vervelend dat al die zenders er twee keer staan terwijl je bij beide varianten gewoon naar dezelfde stream kijkt.
Gooi dan de HD zender er af, bij de SD variant kijk je immers toch naar de stream van de HD zender. Dan kan de gebruiker ook niet per ongeluk de fout maken dat hij een HD zender opneemt.
Nog belangrijker is natuurlijk een volledige integratie van HD op 1 en HD-"Glas" op 1 waarbij dus ook vanuit de app voor alle varianten (SD, HD en HD-"Glas") een opname vastgelegd wordt als je deze via de app inplant.

Reageer