Beantwoord

Wanneer HD glas vanaf 1? en wanneer meer HD glas zenders?

  • 25 May 2019
  • 17 reacties
  • 2340 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20
HD- (de gecompirmeerde HD) is al meer dan een jaar vanaf 1.
Maar HD glas helaas nog steeds niet.
Voor mijn tv maakt het niet uit, ze staan als symbool op mijn Logitech.

En wanneer meer HD glas kanalen?
Uit eindelijk krijgt KPN ze zo binnen en hoeven er dus niets voor te doen.
Met de komst van de 4K zenders maakt het ook minder uit (lijkt mij)
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 27 May 2019, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Behalve via bericht, geen reactie.

Ik hoop dat KPN meer kan zeggen, we zijn nu al weer meer dan een jaar verder.

En wel op beide vragen KPN.
Alvast mijn hartelijke dank.

Want beste beeldkwaliteit vanaf 1 klopt helaas nog steeds niet.
HD glas is namelijk de originele stream en tevens de beste beeldkwaliteit.
Reputatie 7
Badge +25
Behalve via bericht, geen reactie.
Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoelt?

Wat betreft "HDglas-op-1" een recent topic: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/wanneer-hd-glas-zenders-op-1-473612

Er zijn voor zover ik weet op dit moment geen plannen om het aantal HD-glaszenders uit te breiden.
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor de link.
Alleen is het antwoord niet compleet.
Ik heb dit ook niet als beste antwoord gekozen, vreemd dat het wel zo is gemerkt.

Ik hoop toch dat dit snel wordt geregeld, HD glas vanaf 1, dan kan je ook de opname via de app maken. Nu kan dat helaas niet.
En 1 t/m 10 heb ik onderdrukt op de tv, omdat wij alleen 661 - 670 kijken.

En zoals ik al had vermeld is dit de stream die KPN binnenkrijgt, daarom verbaast het mij dat er nog steeds niet meer HD glas kanalen zijn.
Ze zijn echt veel mooier.
Reputatie 7
Badge +20
Wat ik bedoelde was, ik heb de link via een bericht ontvangen.
Ook daar aangegeven, dat het antwoord via die link niet compleet is.
Zie boven.
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor de link.
Alleen is het antwoord niet compleet.
Ik heb dit ook niet als beste antwoord gekozen, vreemd dat het wel zo is gemerkt.

Ik heb dit als antwoord gekozen omdat je een tijdje niks van je had laten horen. Ook is dit op dit moment niet meer over te vertellen helaas...
Reputatie 7
Badge +20
Sorry, ik was met vakantie.

Weet je wel of er beweging is?
HD glas vanaf 1 is toegezegd?

Meer HD glas kanalen worden op prijs gesteld.
En wees eerlijk, KPN hoeft daar niet voor te doen, dat is het originele kanaal zoals KPN ze binnen krijgt.

Verder ben ik dik tevreden over KPN.
Reputatie 7
Badge +25
Geen beweging waar te nemen wat dat betreft helaas.

Meer HD glas kanalen worden op prijs gesteld.
En wees eerlijk, KPN hoeft daar niet voor te doen, dat is het originele kanaal zoals KPN ze binnen krijgt.

Ik probeer altijd eerlijk te zijn, en KPN zou daar zeker wel wat voor moeten doen. Het achterliggende netwerk en de bijbehorende systemen zijn een stuk ingewikkelder dan je wellicht zou denken. Het is niet zomaar een kwestie van doorsturen "omdat we het kanaal zo binnenkrijgen".
Reputatie 7
Badge +20

Is alweer een oude topic.

Ik las in een andere topic dat ze waarschijnlijk er nu mee bezig zijn.

Ik hoor graag of dat klopt en in welk tijdbestek het moet zijn afgerond.

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

Reputatie 7
Badge +25

Is alweer een oude topic.

Ik las in een andere topic dat ze waarschijnlijk er nu mee bezig zijn.

Ik hoor graag of dat klopt en in welk tijdbestek het moet zijn afgerond.

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

Waar lees je dat?

Reputatie 7
Badge +20

Beste Paul, Sorry ik weet niet meer in welk topic ik het zag.

Maar kan je wel vertellen wanneer HD glas ook vanaf 1 is?

Was  destijds wel toegezegd.

Ik heb dat ook gelezen en dat was gewoon een klant. Geen officiëel statement van uit KPN. Die was z'n kanalen van 661 t/m 670 kwijt en concludeerde dat toen. Geheel onjuist, helaas voor de glasvezelkijkers.

Reputatie 3
Badge +2

Viel me recentelijk ook op dat ziggo met hun next box nu kpn echt voorbij is gestreefd kwa beeld. Word echt tijd dat kpn voor iedereen de hdglas beschikbaar stelt op1. (Ex de super trage connecties die er schijnbaar ook nog zijn).

 

Reputatie 7
Badge +8

Viel me recentelijk ook op dat ziggo met hun next box nu kpn echt voorbij is gestreefd kwa beeld. Word echt tijd dat kpn voor iedereen de hdglas beschikbaar stelt op1. (Ex de super trage connecties die er schijnbaar ook nog zijn).

 

Ik heb de next box naast de arris vip5202 gehad op met TV en moet je zeggen Ziggo wint het echt niet ook niet met de HD kanalen heb dit getest met verschillende zenders.

De arris vip5202 is vele malen scherper dan Ziggo mijn buren en andere mensen die inmiddels over zijn van Ziggo naar KPN bevestigen dit allemaal. (ondertiteling bij KPN is vele malen scherper en beter te lezen)

En dan de Glas kanalen zijn nog vele malen beter met beeld

 

Bij me schoonzus die dan de oude ontvanger heeft is het beeld wel minder dan de next box inderdaad maar met de nieuwe arris vip5202 in ieder geval niet.

Reputatie 3
Badge +2

Viel me recentelijk ook op dat ziggo met hun next box nu kpn echt voorbij is gestreefd kwa beeld. Word echt tijd dat kpn voor iedereen de hdglas beschikbaar stelt op1. (Ex de super trage connecties die er schijnbaar ook nog zijn).

 

Ik heb de next box naast de arris vip5202 gehad op met TV en moet je zeggen Ziggo wint het echt niet ook niet met de HD kanalen heb dit getest met verschillende zenders.

De arris vip5202 is vele malen scherper dan Ziggo mijn buren en andere mensen die inmiddels over zijn van Ziggo naar KPN bevestigen dit allemaal. (ondertiteling bij KPN is vele malen scherper en beter te lezen)

En dan de Glas kanalen zijn nog vele malen beter met beeld

 

Bij me schoonzus die dan de oude ontvanger heeft is het beeld wel minder dan de next box inderdaad maar met de nieuwe arris vip5202 in ieder geval niet.

Misschien scheelt dat bij ziggo per gebied of de firmware is sterk verbeterd, maar dit is dus recent en niet maanden geleden want hiervoor was ik het met je eens. Ik heb geen glas en geen 4k box. De upscaling van een box kan veel invloed op het beeld hebben. Box ziggo en box kpn op dezelfde hd beeld zetten is beter voor vergelijking. Enige manier om het definitief te vergelijken is 2 identieke correct gecalibreerde tvs met beide boxen zonder upscalen aan te zetten. Dit heb ik ook niet kunnen doen en dan blijft alleen met zekerheid over dat het ziggo minder (micro) blokkerig is, want dat is compressietechniek en bitrate waar je tv of box minder iets wat aan kan doen. Vandaar dat ik graag zsm de glaszenders ook wil hebben en op 1

Reputatie 7
Badge +8

Viel me recentelijk ook op dat ziggo met hun next box nu kpn echt voorbij is gestreefd kwa beeld. Word echt tijd dat kpn voor iedereen de hdglas beschikbaar stelt op1. (Ex de super trage connecties die er schijnbaar ook nog zijn).

 

Ik heb de next box naast de arris vip5202 gehad op met TV en moet je zeggen Ziggo wint het echt niet ook niet met de HD kanalen heb dit getest met verschillende zenders.

De arris vip5202 is vele malen scherper dan Ziggo mijn buren en andere mensen die inmiddels over zijn van Ziggo naar KPN bevestigen dit allemaal. (ondertiteling bij KPN is vele malen scherper en beter te lezen)

En dan de Glas kanalen zijn nog vele malen beter met beeld

 

Bij me schoonzus die dan de oude ontvanger heeft is het beeld wel minder dan de next box inderdaad maar met de nieuwe arris vip5202 in ieder geval niet.

Misschien scheelt dat bij ziggo per gebied of de firmware is sterk verbeterd, maar dit is dus recent en niet maanden geleden want hiervoor was ik het met je eens. Ik heb geen glas en geen 4k box. De upscaling van een box kan veel invloed op het beeld hebben. Box ziggo en box kpn op dezelfde hd beeld zetten is beter voor vergelijking. Enige manier om het definitief te vergelijken is 2 identieke correct gecalibreerde tvs met beide boxen zonder upscalen aan te zetten. Dit heb ik ook niet kunnen doen en dan blijft alleen met zekerheid over dat het ziggo minder (micro) blokkerig is, want dat is compressietechniek en bitrate waar je tv of box minder iets wat aan kan doen. Vandaar dat ik graag zsm de glaszenders ook wil hebben en op 1

ik heb het ook niet over maanden geleden maar over 2 weken geleden aangezien ik ook nog ziggo heb welke er volgende week uit gaat.

Ik blijf er bij dat KPN minder blokkerig beeld heeft het is een stuk scherper als ziggo.

Het zal niet veel schelen maar je zit het verschil wel helemaal als het beeld even naar zwart gaat vloeide dit bij ziggo en bij KPN niet is meteen zoals het hoort.

De arris vip5202 is dan ook echt wel een verbetering met de ander box die ze hadden daar was het beel echt blokkerig me schoonvader heeft dezelfde tv als ik heb en daar heb ik het ook mee vergeleken.

Reputatie 7
Badge +25

Beste Paul, Sorry ik weet niet meer in welk topic ik het zag.

Maar kan je wel vertellen wanneer HD glas ook vanaf 1 is?

Was  destijds wel toegezegd.

Nee, dat kan ik niet. Ik weet het namelijk niet. En ik weet het niet, omdat er nog geen concrete plannen voor zijn.

Ik heb dat ook gelezen en dat was gewoon een klant. Geen officiëel statement van uit KPN. Die was z'n kanalen van 661 t/m 670 kwijt en concludeerde dat toen. Geheel onjuist, helaas voor de glasvezelkijkers.

Ik dacht al. Zoiets zou ik niet snel missen denk ik.

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier, hier had ik  het gelezen.

Maar het bleek dat zijn instellingen niet goed stonden.

Dus helaas HD glas nog steeds vanaf 661 - 670 en nog steeds maar 10 kanalen.Â