Beantwoord

Wanneer HD Glas zenders op 1?

  • 21 May 2019
  • 70 reacties
  • 3786 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8
Ik vraag me af wanneer de uitrol van de HD glas zenders op 1 een keertje gaat beginnen.

De KPN heeft aangegeven dat dit zou plaatsvinden als de de uitrol van de normale HD zenders op 1 was afgerond. Dit is nu al een tijdje afgerond dus het wordt nu wel tijd om de HD Glas zenders ook te gaan verhuizen.

Zodat glasvezelklanten ook een overzichtelijke zenderlijst krijgen.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 22 May 2019, 12:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

70 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede morgen Dreetje ikzelf ben daar helemaal mee eens met deze stelling. Wij hebben nu bijna 5jaar glasvezel maar nodig steeds geen glas zenders op 1 voor de glas klanten 😉🤔maar ikzelf denk dat ze niet de gewone HD kijkers voor hun hoofd willen stootte
Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Begrijpelijke vraag, helaas heb ik hier nog altijd geen antwoord op... Er is geen planning bekend wanneer "HDglas-op-1" zal plaatsvinden. Zodra het zover is zullen we dat hier natuurlijk op het forum bekendmaken, maar voor nu kan ik hier verder niets over melden.
Reputatie 7
Badge +9
Dankje wel paul dan wachten we maar af maar bedankt voor informatie 👍😉cor
Reputatie 6
Badge +8
Erg teleurstellend dat er nog steeds geen planning bekend is. Wel iets aankondigen maar niet weten wanneer het ooit wordt uitgevoerd.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn om dit in de software mogelijk te maken. En om het netwerk hier voor geschikt te maken daar heeft de KPN ook alle tijd voor gehad de laatste jaren. Want je kijkt hoe lang het geduurd heeft voordat HD op 1 afgerond was.

Daarbij komt bij dat het voor glasvezelklanten niet mogelijk is hun opnames terug te kijken op de app als deze op een HD Glas zender zijn opgenomen.

Het wordt eens tijd dat de KPN hier toch eens vaart achter gaat zetten. Zeker nu de komende jaren er steeds meer glasvezel de grond in gaat.
Reputatie 7
@Paul_,
Hoe lang zadelen jullie de glasvezelabonnee nog met dit probleem op.
Overigens hebben jullie die in versie 6.3.1.1 "keurig" opgelost, wil je weten hoe ... door die opnames maar helemaal niet meer te tonen. 😖
Ik weet dat, als je een HD-"Glas" zender opneemt, er ook nu al een opname voor de HD variant en de SD variant wordt vastgelegd. Dit wordt ook keurig weergegeven in de gids.
In het onderstaande screenshot worden de geplande HD-"Glas" opnames keurig bij de HD en SD zender getoond.



Zorg er dan in ieder geval voor dat we in de iTV app die HD en SD variant kunnen terugkijken.
Reputatie 7
Badge +25
Ik zat al op je te wachten @wjb. ☺️

Helaas, ik kan er niets anders van maken...
Reputatie 7
Ik zat al op je te wachten @wjb. ☺️

Helaas, ik kan er niets anders van maken...

Graag zou ik hier eens over van gedachte wisselen met de product-owner van de iTV app of anders met @Nikki Hoogenboom. Ik vind de keuzen die gemaakt worden echt heel vreemd.

Ik zat al op je te wachten @wjb. ☺️


Helaas, ik kan er niets anders van maken...
Graag zou ik hier eens over van gedachte wisselen met de product-owner van de iTV app of anders met @Nikki Hoogenboom. Ik vind de keuzen die gemaakt worden echt heel vreemd.

wjb,

Wil je dan ook vragen om het zo te maken dat je zelf je kanaalaanduiding en volgorde kan maken. (Niet dat wat nu in de software zit, maar niet functioneel is en voor mij alleen er maar in zit om te kunnen zeggen "Het zit er in". Je zit zelf in de ICT dus je weet wel waar ik over spreek. De mogelijkheid zit vaak wel op schotelontvangers, maar bij de satelite receivers en IPTV coax receivers die ik het gebruikt werd dat altijd gereset bij een reset of gelijkwaardige handeling. Dus dat moet niet. Ik reset de set-top box van KPN regelmatig.
Reputatie 7
Ik zat al op je te wachten @wjb. ☺️
Helaas, ik kan er niets anders van maken...

@Paul_,
Toch staat die belofte nu al heel lang op jullie site...


... en ik vind het echt ronduit schandalig dat er nog altijd niets veranderd is.

Bron.
Reputatie 7
Badge +9
Ikzelf zou het ook graag willen. HD glas op 1 maar we moeten maar afwachten .ik hoop dat het ook snel gebeurt 👍
Reputatie 7
Ikzelf zou het ook graag willen. HD glas op 1 maar we moeten maar afwachten .ik hoop dat het ook snel gebeurt 👍
En van ons laten horen zodat die wens niet ergens in een bureaulade verdwijnt en de belofte stilzwijgend niet nagekomen gaat worden.
Reputatie 6
Badge +8
Als je iets aankondigt zoals de KPN doet neem ik aan dat er dan ook een globale planning is.

Maar ik krijg het idee dat het nog helemaal niet op de planning staat. En dat we er nog heel lang op moeten wachten voordat de HD glas kanalen gaan verhuizen .

KPN is nou eenmaal niet zo snel en houden zich vaak bezig met rand zaken.
Iets met pasen en pinksteren op 1 dag.

Deze wens zal wel met een volgende prijsverhoging mischien in vervulling gaan als er voldoende kapitaal is binnengeharkt om de achterliggende systemen op te waarderen zodat deze het extra verbruik aan kunnen. Wat deels los staat van de app.
Reputatie 7
Zorg er in ieder geval voor dat we opnames van HD-"Glas" zenders kunnen terugkijken in de iTV app.
Het niet in de iTV app kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders is voor mijn de voornaamste reden om op topics als deze te reageren.
Zolang het gros van de klanten nog dsl heeft en daarmee geen toegang tot de HD glas kanalen zal deze wens nog weinig prioriteit hebben.
Reputatie 7
Zolang het gros van de klanten nog dsl heeft en daarmee geen toegang tot de HD glas kanalen zal deze wens nog weinig prioriteit hebben.
Dus het feit dat ruim 2,3 miljoen huishoudens een glasvezelaansluiting van KPN netwerkNL in de woning hebben speelt geen rol?
Daarnaast gebruik ik consequent quotes bij het aanduiden van de HD-"Glas" zenders waarmee ik wil aangeven dat deze zenders niet beperkt zouden moeten zijn tot de glasvezelaansluitingen, maar dat ook VDSL aansluitingen ruim snel genoeg zijn voor deze zenders.
Dat er een aansluiting is zegt helemaal niks. Mijn schoonouders hebben ook een aansluiting van voormalig Reggefiber althans de ftu echter hebben deze alles bij Liberty oeps Ziggo. Datzelfde geldt voor mijn moeder daar is wel de vezel naar binnen gebracht ook zij is Ziggo klant.
Hoeveel huishoudens hebben een Ziggo kabel aop en hoeveel daarvan hebben een actief abonnement?

Zolang niet alle aansluitingen daadwerkelijke een actief een FttH abonnement hebben zegt dat getal echt niks. Er loopt niet voor niks een pilot om klanten te verplichten naar FttH over te stappen wat ook voor dsl providers gevolgen heeft.
Reputatie 7
Dat er een aansluiting is zegt helemaal niks. Mijn schoonouders hebben ook een aansluiting van voormalig Regfefiber althans de ftu echter hebben deze alles bij Liberty oeps Ziggo.

Zolang niet alle klanten daadwerkelijke een actief een FttH abonnement hebben zegt dat getal echt niks.
Er loopt niet voor niks een pilot om klanten te verplichten naar FttH over te stappen wat ook voor dsl providers daar gevolgen heeft.

Tja, dat weet ik ook wel dat niet elke glasvezelaansluitingen ook werkelijk in gebruik is, maar ookal zijn dat er maar 1 miljoen, zelfs dan kan je spreken van een significant aantal abonnees dat momenteel tegen deze tekortkoming aan loopt.
En als je dan ook nog bedenkt dat het tevens een middel kan zijn om die VodafoneZiggo buren over de streep te trekken, dan kan je mijns inziens absoluut niet rechtvaardigen dat er een lage prioriteit aan gegeven zou moeten worden.
En als KPN echt wat wil winnen op dat vlak, dan gaat ze die HD-"Glas" zenders ook aanbieden op VPlus aansluitingen (800.000) en "gewone" VDSL aansluitingen (weet ik veel hoeveel).
Dan had KPN het nu afgebouwde glasvezel systeem van Concepts etc moeten aanhouden dat is/was daar veel beter op ingericht niet dit hybride systeem. Ward heeft daar ooit naar verwezen in 1 van de HD op 1 topics.

Je neemt dus aan dat dit miljoen klanten daadwerkelijk de 661 kanalen opnemen dat betwijfel ik mischien een kwart daarvan.

Alsof het zoveel verschil maakt die 10 HD glas kanalen waarvan een aantal comnercieel geef dan alles in die kwaliteit door zeker alle kanalen in het pluspakket.
Reputatie 7
Je neemt dus aan dat dit miljoen klanten daadwerkelijk de 661 kanalen opnemen dat betwijfel ik mischien een kwart daarvan.
Hoeveel glasvezelabonnees denk jij dat KPN heeft?

Je neemt dus aan dat dit miljoen klanten daadwerkelijk de 661 kanalen opnemen dat betwijfel ik mischien een kwart daarvan.Hoeveel glasvezelabonnees denk jij dat KPN heeft?

Laten we dan eerst bepalen of je nu alleen de provider KPN bedoelt of alles op 1 hoop schuift?

Als er 2,3 miljoen huishoudens een FttH KPNnetwerkNL aansluiting hebben en ik de door jouw genoemde 1 miljoen actieve aansluitingen aanhoud dan rekening houd met alle providers dan kan het totaal actieve echte KPN FttH klanten maar een kwart miljoen of minder zijn.

We hebben er niks aan hoeveel we 'denken' dat er zijn we hebben de feitelijke gegevens nodig.
Reputatie 7
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in de exacte cijfertjes, het enige wat ik je probeer duidelijk te maken is jouw uitspraak

Zolang het gros van de klanten nog dsl heeft en daarmee geen toegang tot de HD glas kanalen zal deze wens nog weinig prioriteit hebben.
mijns inziens iets genuanceerd moet worden. Of er nu 250.000, 500.000, 1 of 2 miljoen glasvezelabonnees zijn, feit is dat dat een significante groep is en een groep waarvan KPN beoogt dat deze sterk zal moeten groeien en ook sterk kan groeien omdat de infrastructuur in veel meer huishoudens beschikbaar is/komt. Commercieel gezien kan je dan juist maar beter veel prioriteit aan dergelijke ontwikkelingen aangezien dat de "beleving" sterk zal verbeteren.
Dan zijn de slechthorende een belangrijkere doelgroep als deze ondertiteling willen gebruiken moet dit eerst worden uitgezet om verder te zappen. Dat moet beter en makkelijker.
En betere instellingen voor kinderen dat bepaalde titels van ondemand niet als eerste getoond worden.

Hoezeer ik het je gun dat je de HD glas opnames in de app kan zien is dat in mijn ogen echt een luxe probleem. De feitelijke gebruikers zal voor de ontwikkelaars zeker van belang zijn. Zolang de telefonische klanten service en social media niet ontploft met dit verzoek zal het prio laag blijven.

Verder hoef je mij niks duidelijk te maken doe dat maar aan de ontwikkelaars.
De vaste forum bezoekers kennen je stokpaardjes wel.
Reputatie 7
Hoezeer ik het je gun dat je de HD glas opnames in de app kan zien is dat in mijn ogen echt een luxe probleem.
En wat als ik je nu vertel dat er nauwelijks inspanning geleverd hoeft te worden om dat te realiseren. De HD en SD variant van een opname van een HD-"Glas" zender zijn immers al aanwezig en de app "weet" dat ook zoals ik al aangetoond heb in dit bericht. De implementatie daarvan kan je dus zien als een quick-win en quick-wins moet je commercieel gezien vooral niet links laten liggen. Ik vind het overigens geen luxe probleem, ik heb net zo goed recht op het terug kunnen kijken van mijn opnames. Ik heb het al eerder geroepen, maar zo'n 98% van onze opnames kunnen wij niet terugkijken via de iTV app. Denk je dat ik mijn Ziggo buren, als ze er naar vragen, dan ga vertellen dat IPTV van KPN fantastisch is?
Vertel dat aan Nicky

Het recht van 1 klant is toch van geen belang ik zie over deze situatie weinig bijval.
Je kan opnames kijken van HD kanalen dus dit echt een luxe probleem.

Als dit een reden is om je buren niet voor KPN te laten kiezen weet ik wel betere argumenten.