Beantwoord

Wanneer HD Glas zenders op 1?

  • 21 May 2019
  • 70 reacties
  • 3790 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8
Ik vraag me af wanneer de uitrol van de HD glas zenders op 1 een keertje gaat beginnen.

De KPN heeft aangegeven dat dit zou plaatsvinden als de de uitrol van de normale HD zenders op 1 was afgerond. Dit is nu al een tijdje afgerond dus het wordt nu wel tijd om de HD Glas zenders ook te gaan verhuizen.

Zodat glasvezelklanten ook een overzichtelijke zenderlijst krijgen.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 22 May 2019, 12:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

70 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede middag alle laat we daar alsjeblieft geen ruzie over maken over glasvezel HD op 1 we wachten maar af je kunt ook prima HD beeld kijken en als je HD glas wil zien dan gaat je zo als ikzelf ook kan maar naar kanaal 661en verder. Ikzelf zou het ook leuk vinden HD glas op 1.dus afwachten maar. 😉😎
Reputatie 7
Je kan opnames kijken van HD kanalen dus dit echt een luxe probleem.
Nee, dat kan ik niet.
Je denkt toch niet dat ik kanaal 1 t/m 10 in mijn zenderlijst ga opnemen, puur en alleen om opnames in te plannen. Zender 1 t/m 10 zijn uiteraard verborgen zolang HD-"Glas" op 1 niet gerealiseerd is.

Ik neem aan dat @Nikki Hoogenboom en @KPN Webcare hun stinkende best blijven doen om deze problematiek binnen de organisatie aan te blijven kaarten.
Ik verwacht overigens ook dat het niet lang meer zal duren totdat HD-"Glas" op 1 uitgerold zal gaan worden.

Dat jij deze problematiek blijkbaar niet interessant vindt laat ik graag aan jou. Voor ons is dit echt een groot gemis. Ik heb een dochter die in St. Lucia (Zuid Afrika) woont en een dochter die in Gent (België) woont. Beiden gebruiken ze de iTV app regelmatig om opnames terug te kijken. Om te zorgen dat zij opnames ook werkelijk terug kunnen kijken moeten ze die zelf ook via de iTV app inplannen. Het komt dan ook regelmatig voor dat zowel de HD-"Glas" zender als de HD zender apart opgenomen worden.
Goede middag alle laat we daar alsjeblieft geen ruzie over maken over glasvezel HD op 1 we wachten maar af je kunt ook prima HD beeld kijken en als je HD glas wil zien dan gaat je zo als ikzelf ook kan maar naar kanaal 661en verder. Ikzelf zou het ook leuk vinden HD glas op 1.dus afwachten maar. 😉😎
Sorry Cornelis dat ik me zo liet mee slepen. Gewoon geduld hebben is het beste, en gebruik maken van de mogelijkheden die er wel zijn.
Reputatie 6
Badge +8

Zo… Inmiddels zijn we zo'n 8 maanden verder. Ik heb net mijn UHD ontvanger ontvangen en ik zie dat de HD Glas zenders nog steeds in de 661+ regionen zitten. Dit is toch niet meer van deze tijd? Dit had inmiddels toch wel te realiseren moeten zijn?

Reputatie 7

Dat zou je inderdaad wel mogen verwachten en al helemaal omdat KPN de belofte gedaan heeft dit te gaan implementeren nadat de uitrol van HD op 1 afgerond was.

Het is en blijft een groot gemis dat dit nog altijd niet gerealiseerd is. Niet zozeer vanwege het kanaalnummertje, maar omdat daardoor opnames van HD-"Glas" zenders niet terug te kijken zijn via tv.kpn.com, de smart-TV app en de iTV app voor iOS en Android.

Reputatie 2
Badge

Zojuist de nieuwe update van het TV menu ontvangen en werd hierdoor even weer op dit onderwerp getriggered. Een simpele mapping aan de gebruikerskant was ook wel een (tijdelijke) oplossing geweest.

Het “Zenderlijsten” settings scherm is nu wat prominenter aanwezig en daar had deze aanpassing prima bij kunnen zitten.

Echt jaren geleden deed ik dat volgens mij ook bij de Ziggo box. M'n 15 jaar oude Windows Media Center interface vond het ook allemaal prima :-)

Reputatie 7

Dit is nu echt iets dat centraal geregeld moet worden en niet aan klantzijde.

Het gaat mij daarbij overigens niet om dat zendernummertje, maar om de achterliggende functionaliteit die er voor zorgt dat opnames in de drie varianten (SD, HD en HD-"Glas") beschikbaar zijn waardoor de opnames van HD-"Glas" zenders in HD formaat teruggekeken kunnen worden via de iTV app. Meer dan 90% van onze opnames zijn van HD-"Glas" zenders en dus is de "opname" functionaliteit in de iTV app zo goed als onbruikbaar omdat alleen de andere 10% teruggekeken kan worden.

Reputatie 2
Badge

Inderdaad dat klinkt ook als een veel betere oplossing/aanpak.

Ik dacht dat we met een 15 jaar oud makkelijk zouthouderrje nog een beetje tevreden gehouden konden worden :grinning: , maar het zou juist ook tot verder uitstel van echt oplossing kunnen leiden.

In ieder geval staat het draadje even weer bovenaan, ruim een jaar later

 

Reputatie 7

Inderdaad dat klinkt ook als een veel betere oplossing/aanpak.

Ik dacht dat we met een 15 jaar oud makkelijk zouthouderrje nog een beetje tevreden gehouden konden worden :grinning: , maar het zou juist ook tot verder uitstel van echt oplossing kunnen leiden.

In ieder geval staat het draadje even weer bovenaan, ruim een jaar later

Reken maar het issue HD-"Glas" op 1 bijna wekelijks wel weer ergens op het bordje van een moderator komt te liggen. Ik grijp elke gelegenheid aan om het issue van de in de iTV app ontbrekende opnames weer onder de aandacht te brengen want dit is, mijns inziens, veruit de grootste tekortkoming in de iTV functionaliteit. Ik snap dan ook absoluut niet dat dit issue niet al lang opgepakt is.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de in gebruikname van het nieuwe iTV platform die wellicht de mogelijkheid zal bieden aan KPN om de onderstaande belofte van nu alweer ruim een jaar terug eindelijk eens gestalte te geven.

 

Reputatie 7
Badge +8

Inderdaad dat klinkt ook als een veel betere oplossing/aanpak.

Ik dacht dat we met een 15 jaar oud makkelijk zouthouderrje nog een beetje tevreden gehouden konden worden :grinning: , maar het zou juist ook tot verder uitstel van echt oplossing kunnen leiden.

In ieder geval staat het draadje even weer bovenaan, ruim een jaar later

Reken maar het issue HD-"Glas" op 1 bijna wekelijks wel weer ergens op het bordje van een moderator komt te liggen. Ik grijp elke gelegenheid aan om het issue van de in de iTV app ontbrekende opnames weer onder de aandacht te brengen want dit is, mijns inziens, veruit de grootste tekortkoming in de iTV functionaliteit. Ik snap dan ook absoluut niet dat dit issue niet al lang opgepakt is.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de in gebruikname van het nieuwe iTV platform die wellicht de mogelijkheid zal bieden aan KPN om de onderstaande belofte van nu alweer ruim een jaar terug eindelijk eens gestalte te geven.

 

@wjb Kan je ze ook niet gewoon zelf naar voren verplaatsen? zodat ze eerst komen kon bij Ziggo wel maar zou beste zijn als KPN dit gewoon doet ze weten immers wie er een glas aansluiting heeft

Reputatie 7

@wjb Kan je ze ook niet gewoon zelf naar voren verplaatsen? zodat ze eerst komen kon bij Ziggo wel maar zou beste zijn als KPN dit gewoon doet ze weten immers wie er een glas aansluiting heeft

Nee, dat gaat helaas niet bij KPN.

Overigens is dat ook niet mijn primaire doel met het hameren op HD-"Glas" op 1, waar het mij primair om gaat is dat ik nu eindelijk eens HD-"Glas" opnames via de app kan gaan terugkijken en dat ik via de app ook opnames kan gaan inplannen voor de HD-"Glas" zenders.

Bijzonder te lezen dat, na 2 jaar geen KPN klant geweest te zijn, dit nog steeds niet gerealiseerd is. 😥

Reputatie 6
Badge +8

Ik wil dit topic toch maar weer eens onder de aandacht brengen.

De KPN is laatste tijd bezig om steeds meer glasvezelaansluitingen te realiseren en dat zijn ook de plannen voor de komende jaren. Dan wordt het ook eens de hoogste tijd dat de belofte uit het verleden nu eindelijk eens wordt waargemaakt. Zodat de mensen met een glasaansluiting ook gewoon de zenders met de beste kwaliteit vooraan in hun zenderlijst kunnen terugvinden.

Of maak het gewoon mogelijk om zelf de zendervolgorde te kunnen bepalen. Bij de andere providers is dat ook mogelijk zoals bij Ziggo & T-mobile. Dus dat moet toch ook mogelijk zijn bij KPN.

Reputatie 7

Zodat de mensen met een glasaansluiting ook gewoon de zenders met de beste kwaliteit vooraan in hun zenderlijst kunnen terugvinden.

En, mijns inziens nog veel belangrijker, dat opnames van HD-"Glas" zenders ook gewoon via de iTV app teruggekeken kunnen worden. Het is natuurlijk van de zotte dat wij al jaren meer dan 90% van onze opnames niet terug kunnen kijken via de iTV app

Ik snap oprecht niet hoe KPN al die glasabonnees zo in de kou kan laten staan.

@Nikki Hoogenboom zal wel nooit meer reageren t.a.v. dit issue en dat is zeer betreurenswaardig.  Ik hoop wel dat een moderator van KPN dit opnieuw onder de aandacht zal brengen van de verantwoordelijke afdelingen.

Reputatie 7
Badge +9

goedemorgen beste glasvezel kijkers .misschien eind volgende jaar. 😉😂 ikzelf wacht hier ook op?

Reputatie 4
Badge +3

Ik vind het ook wel heel erg bijzonder dat dit na 3+ jaar nog steeds niet opgelost is. :fearful:

Reputatie 6
Badge +8

Ik blijf dit balletje zo af en toe maar opgooien totdat KPN de glaszenders ook op 1 gaat plaatsen. Zodat de KPN de glasvezel klanten ook echt serieus gaat nemen. En dat wij ook een logische zenderlijst hebben. Zeker nu dat er alleen nog maar glas de grond in gaat.

Dus wanneer kunnen wij de Glaszenders op 1 verwachten?????

Reputatie 3
Badge

Ook hier gaat binnenkort de schop in de grond om een groot gedeelte in Oost Groningen (veel onrendabele klanten) werkelijk aan te sluiten! Hulde aan @glasdraad.

 

Ben benieuwd wanneer we de HD glas op 1 zullen krijgen.

Reputatie 3

Lachwekkend natuurlijk dat KPN in 2021 (!) nog niet in staat is om de zenders met de beste beeldkwaliteit (HD Glas) vooraan (dus vanaf kanaal 1) in de zenderlijst te zetten. Hoe moeilijk kan het zijn?!

Bij werkelijk elke zichzelf respecterende provider staan de HD-zenders al een decennium vooraan. KPN slaagde daar pas enkele jaren geleden in. En nu is het alweer jaren wachten totdat KPN erin slaagt om ook HD Glas vooraan te krijgen.

Lachwekkend en bizar dat een bedrijf daar in 2021 nog mee wegkomt. Het is toch logisch dat je als klant de zenders met de beste beeldkwaliteit vooraan in de lijst wilt hebben?!

Zorg er gewoon voor dat alle klanten die beschikken over HD Glas die zenders ook daadwerkelijk vooraan in de lijst krijgen. Er werken enorm veel knappe koppen bij KPN. Die zijn er ongetwijfeld toe in staat om dit voor elkaar te krijgen. Onbegrijpelijk dat zoiets vanzelfsprekends diep in de 21e eeuw nog steeds niet geregeld is.

Reputatie 3

Lachwekkend natuurlijk dat KPN in 2021 (!) nog niet in staat is om de zenders met de beste beeldkwaliteit (HD Glas) vooraan (dus vanaf kanaal 1) in de zenderlijst te zetten. Hoe moeilijk kan het zijn?!

Bij werkelijk elke zichzelf respecterende provider staan de HD-zenders al een decennium vooraan. KPN slaagde daar pas enkele jaren geleden in. En nu is het alweer jaren wachten totdat KPN erin slaagt om ook HD Glas vooraan te krijgen.

Lachwekkend en bizar dat een bedrijf daar in 2021 nog mee wegkomt. Het is toch logisch dat je als klant de zenders met de beste beeldkwaliteit vooraan in de lijst wilt hebben?!

Zorg er gewoon voor dat alle klanten die beschikken over HD Glas die zenders ook daadwerkelijk vooraan in de lijst krijgen. Er werken enorm veel knappe koppen bij KPN. Die zijn er ongetwijfeld toe in staat om dit voor elkaar te krijgen. Onbegrijpelijk dat zoiets vanzelfsprekends diep in de 21e eeuw nog steeds niet geregeld is.

 

Helemaal mee eens. 

Bij Ziggo kan je ook normaal je eigen zenderlijst op volgorde zetten, alleen bij KN is dit niet mogelijk. 

Waar ik mij het meest aan stoor is dat KPN iets beloofd er gewoon niet meer op terug komt!

Ik vind dit echt erg frustrerend.  

Kom op KPN werk gewoon aan de optie om je eigen zenderlijst te creëren en deze zelf in een bepaalde volgorde te zetten. Zoals eerder genoemd het is 2021!!!!! 

Reputatie 6
Badge +8

Wanneer gaat er iemand van KPN hier op reageren en dit oppakken zodat de belofte uit het verleden nu eindelijk eens gerealiseerd gaat worden.

Of gaat vertellen waarom de KPN deze zenders nog steeds niet vooraan de lijst plaatst. Want zo moeilijk kan het toch niet zijn. En of het überhaupt nog wel op de planning staat om dit te realiseren. 

Ik vind echt dat de KPN de glasvezelklanten op dit gebied in de kou laat staan. En het ook echt niet meer van deze tijd. 

Reputatie 7

Waarom zou HD-"glas"-op-1 een hoge prioriteit moeten krijgen van KPN.

1) Het is jaren geleden beloofd en belofte maakt schuld.

2) Het aantal abonnees met een glasvezelaansluiting stijgt in rap tempo.

3) Glasvezelabonnees kunnen geen opnames terugkijken en inplannen via de iTV app.

4) Glasvezelabonnees zijn zo ongeveer verplicht om een eigen zenderlijst te maken waar een aantal zenders voorafgaand aan kanaal 661 niet in opgenomen zijn om zo niet elke keer in de gids geconfronteerd te worden met titels uit het "adult genre". :confounded:

5) Sinds de radiozenders samen met de televisiezenders in één gids getoond worden ( :confounded: ) is het rampzalig om van kanaal 661 (NPO 1) naar bijvoorbeeld kanaal 18 (National Geographic) te bladeren. Hiervoor moet door meerdere pagina gescrolled worden.

6) Omdat een provider mijns inziens hoort te luisteren naar haar klanten en aangedragen verbeterpunten serieus moet nemen. 

Reputatie 6
Badge +8

Ik blijf dit topic onder de aandacht brengen totdat het eindelijk de belofte van een paar geleden eindelijk eens waar wordt gemaakt.

Zijn er inmiddels al plannen op de HD Glaszenders op 1 te gaan plaatsen. Dit heeft jaren geleden op de planning gestaan maar is door onbekende redenen nooit doorgegaan en helemaal uit beeld verdwenen.

Het wordt nu toch weleens de hoogste tijd dat dit nu eens boven op de agenda komt te staan om dit nu werkelijk te realiseren.

Zeker nu er alleen nog maar glas de grond ingaat op het moment en wat ook doorgaat in de komende jaren. En dan is het niet te verkopen dat de zenders met de beste kwaliteit ergens helemaal achterin de zenderlijst verstopt zitten.

Het bied ook geen oplossing om zelf een zenderlijst aan te maken omdat het ook nog steeds niet mogelijk is om zelf de volgorde van de zenders te bepalen.

Ik zou graag een reactie zien van een KPN moderator van de status hiervan is. En of dit enige prioriteit heeft voor de KPN. Want ik ben van mening dat dit heel hoog op de prioriteitenlijst moet staan.

Zeker als je de slag van Ziggo wilt gaan winnen. Want ik denk dat er in de komende maanden heel veel nieuwe potentiele voor de KPN erin kunnen zitten met het stoppen van de formule 1 bij Ziggo.

Dan zou het toch zonde zijn dat mensen misschien niet de overstap maken omdat de zenders met de beste kwaliteit achterin in de lijst weggestopt zitten.

 

Reputatie 7
Badge +25

Ik zou graag een reactie zien van een KPN moderator van de status hiervan is. En of dit enige prioriteit heeft voor de KPN.

Ik wil met alle liefde reageren natuurlijk, maar je zal niet blij worden van het antwoord. Ik heb namelijk geen nieuwe informatie over HDglas-op-1. Dus voor zover ik weet heeft dit geen hoge prioriteit. Stel dat er wel een update zou zijn die ik ook mag delen, reken maar dat ik dat proactief zal doen. Het is mij meer dan duidelijk dat de mensen hier dit zeer belangrijk vinden. 

Dit is toch niet normaal!!

Betaal je kpn glasvezel!!

Heb je de hd zenders op 600!!

Waarom is dat nu zoo moeilijk om het op kanaal 1 t/m10 te zetten??

Ben aant twijfelen om naar ziggo te gaan want daar is het wel!!