Wanneer HD zenders vanaf kanaal 1

• 3 maart 2017
  • 58 reacties
  • 4913 keer bekeken

Hallo....

Wanneer worden bij mij de hd kanalen van 701 en verder verplaatst naar kanaal 1 en verder?
Ik las dat KPN dit gefaseerd ging doen gedurende de maand Februari.
Aangezien het nu al maart is en ik nog niet ben omgezet is mijn vraag wanneer ?

Groet Johan de Heer.

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

58 reacties

Reputatie 7
De communicatie was wat onduidelijk. Er zou gestart worden in februari. Dat bleek te maken te hebben met eerst uitrol van geschikte software. Die is nu uitgerold. De eerste groep klanten is inmiddels voorzien van HD van af 1.
Aangezien het netwerk zwaarder belast gaat worden omdat mensen die nu nog SD kijken dan vanzelf HD gaan kijken, gebeurt de uitrol niet zo heel snel. Zeker nog de hele maand maart.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Johan! In toevoeging op Peters reactie; het gaat nog zeker een paar maanden duren voor iedereen hier over beschikt. De eerste groep gebruikers wordt uitgebreid in de gaten gehouden om te bekijken wat de extra belasting op het netwerk is. Het gaat er dus echt aankomen, maar nog even geduld 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag. Dus toch afwachten HD OP 1 DAN zal het wel naar de zomer zijn. Ik had dat zelf niet verwacht maar het zij zo. Een beetje teleur gesteld ?
Reputatie 7
Tegen de tijd dat ik met pensioen ga hebben we vast wel HD op 1 en misschien zelfs HD-"Glas" op 1.
Ik zal maar niet zeggen hoe lang het nog duurt voordat ik met pensioen kan, maar morgen is het in ieder geval niet. 🆒
Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag wjb.ik ben Al met pensioen .een wij zitten ook op glasvezel. Maar wel weer vreemd uit stellen over een paar maanden. Maar we kunnen kijken ook op glasvezel of gewoon HD ?
Reputatie 7
Tegen de tijd dat ik met pensioen ga hebben we vast wel HD op 1 en misschien zelfs HD-"Glas" op 1.Dan al :? Bij mij duurt dat nog ruim 5 jaar, zou 't dan ... ?
Reputatie 7
Tegen de tijd dat ik met pensioen ga hebben we vast wel HD op 1 en misschien zelfs HD-"Glas" op 1.Dan al :? Bij mij duurt dat nog ruim 5 jaar, zou 't dan ... ?Nee joh, zo oud ben ik nog niet. 🆒
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb al hd op 1 als je op 700 komt komt er dit
edit: en als je op npo 1 komt in gids zie je hd icoon
Reputatie 7
Ik heb al hd op 1 als je op 700 komt komt er ditJe bent echt de allereerste van wie ik hier lees dat HD op 1 op geactiveerd is, ik hoop dat er snel velen zullen volgen.
Reputatie 7
Badge +16
De uitrol is nu dus echt begonnen!
Reputatie 7
Badge +28

Dat klopt! Hou er rekening mee dat het alsnog even gaat duren. De eerste paar weken krijgen een aantal willekeurige klanten in bepaalde groepen HD op 1. De groepen bestaan uit specifiek koper/glasvezelklanten die nu wel/geen stabiele internet/tv-verbinding hebben. Bij deze groepen wordt de kwaliteit van de verbinding extra goed in de gaten gehouden om te zien wat de impact is van deze wijziging. Nadat deze groepen zijn voorzien gaat de uitrol naar iedereen beginnen 🙂
Reputatie 7
Kunnen ze op mijn aansluiting HD op 1 dan nu al activeren voor onze HMB2260? :8
Ik ontvang toch al de HD streams vanaf kanaal 1 op de 4K Ultra-HD, dus de lijn wordt waarschijnlijk toch al in de gaten gehouden.
Reputatie 7
Daar zullen ze dan niet veel bijzonders aan kunnen zien, verw8 ik. Jij meldt steevast dat je een uiterst snelle (> 500 Mb/s) en stabiele lijn hebt. Maar jouw logische gevolgtrekking zal vast heel anders uitpakken, KPN kennende;)
Reputatie 7
Badge +16
Helaas zijn wij niet de uitverkorenen en zullen we net als anderen moeten wachten op de uitrol.
Reputatie 7
Tja, ik kan me herinneren dat dat we eens anders is geweest:?
Reputatie 7
Ik heb toch al sinds 1 februari "HD op 1" (4K Ultra-HD), of is dat eigenlijk toch niet het geval. :P
Oh ja, dat is waar ook, ik heb "HD op 1' nog maar half. Op de 4K Ultra-HD ontvanger staan de HD zenders zowel vanaf 1 als vanaf 701 en op de andere ITV ontvangers is HD op 1 nog niet geactiveerd.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb toch al sinds 1 februari "HD op 1" (4K Ultra-HD), of is dat eigenlijk toch niet het geval. :P
Mazzelaar...
Reputatie 7
Waar we met z'n allen - ik ook tot nu toe - een beetje aan voorbij gaan is de standaard-instelling voor de resolutie van de HDMI-uitgang van de iTV-ontvangers: 720p. Ik weet dat is beter dan SD, maar of je dan wel echt het beste uit de HD-zenders haalt vraag ik me af:? Hoe lang zou 't duren voordat KPN dat wijzigt in Automatisch:?
Reputatie 7
Badge +28
Kunnen ze op mijn aansluiting HD op 1 dan nu al activeren voor onze HMB2260? :8
Ik ontvang toch al de HD streams vanaf kanaal 1 op de 4K Ultra-HD, dus de lijn wordt waarschijnlijk toch al in de gaten gehouden.

Nee, helaas. De 4k pilot staat hier los van. We hebben geen invloed op de invulling van de groepen.

Maar jouw logische gevolgtrekking zal vast heel anders uitpakken, KPN kennende;)

:8
Reputatie 7
Nee, helaas. De 4k pilot staat hier los van. We hebben geen invloed op de invulling van de groepen.Snap ik en had ik ook niet verwacht, het was ook een heel "serieus" verzoek. Overigens is "HD op 1" geen onderdeel van de 4K Ultra-HD pilot het enige is dat HD op 1 als eerste gedeeltelijk naar de 4K Ultra-HD ontvangers is uitgerold.

HD op 1 hoeft wat mij betreft pas op onze TV ontvangers beschikbaar te komen nadat HD-"Glas" er in geïntegreerd is, tot die tijd heb ik en ik denk vele andere glasvezelabonnees, er toch helemaal niets aan.
Reputatie 7
tot die tijd heb ik en ik denk vele andere glasvezelabonnees, er toch helemaal niets aan.Ongetwijfeld, maar er zijn ook nog vele glasabonnees waarvoor het wel een verbetering gaat worden: zij die nu niet de moeite nemen om 661 of 701 te gebruiken (of die zenders eenvoudigweg niet kennen). Van jouw categorie ken ik alleen jou, en een aantal andere forumgebruikers met glasvezel, van die andere categorie ken ik er meer. En dan is er ook nog de categorie die in het begin nog wel naar die zenders keek maar nu niet of nauwlijks meer, want het levert te weinig op, zelfs 661 e.v. Hooguit nog eens een natuurfilm. Voor al die mensen is zelfs 701-op-1 een vooruitgang (maar of ze dat gaan merken:?)
Reputatie 7
Badge +16
Ook glazvezel abonnees gaan voorlopig van 701 naar 1 dus er zit wel een verbetering in.
Reputatie 7
tot die tijd heb ik en ik denk vele andere glasvezelabonnees, er toch helemaal niets aan.Ongetwijfeld, maar er zijn ook nog vele glasabonnees waarvoor het wel een verbetering gaat worden: zij die nu niet de moeite nemen om 661 of 701 te gebruiken (of die zenders eenvoudigweg niet kennen)...Zeker, vandaar dat ik ook schreef "wat mij betreft".
Reputatie 7
Ook glazvezel abonnees gaan voorlopig van 701 naar 1 dus er zit wel een verbetering in.Deze glasvezelabonnee gaat toch echt van 661 naar 661.
Reputatie 7
Als je 666 😠 maar links laat liggen 😉

Reageer