Beantwoord

Wanneer komt KPN ITV beschikbaar voor de Nokia streaming box 8000.

  • 20 May 2021
  • 24 reacties
  • 826 keer bekeken

De app is niet beschikbaar voor de Nokia streaming box. Ook kan ik niet casten via de chroomcast built-in van de Nokia (alleen Ned 1,2 en 3 lukken wel). Echt jammer ik begreep dat de Canal Digitaal app dat wel doet. Moet ik nu overstappen naar Canal Digitaal? NB Via een chromecast kan ik wel alle zenders casten.

icon

Beste antwoord door KeesvBeem 5 June 2021, 17:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@KeesvBeem Welkom op het forum. 

Op dit moment is de Smart tv app er inderdaad alleen nog voor Samsung en LG televisies van na 2017. 

Uiteraard wordt deze verder ontwikkeld maar op dit moment is er nog geen zicht op wanneer hij geschikt wordt voor andere televisies. 

Ik heb gevraagd wanneer er een app komt voor android tv en niet voor een bepaald merk tv. Het zijn in feite 2 problemen die ik heb. 1 ik kan niet casten naar nokia android tv box 8000. Alleen ned 1 2 en 3 en reg zenders wel. 2 Er is geen KPN app voor Android tv dat is de mooiste oplossing omdat ik dan zou kunnen kijken zonder te casten. Dat laatste kan wel met de canal digitaal app van online. Ik ben dus niet blij met het antwoord.

Reputatie 7

Gebruik jij een iPhone of iPad om te casten naar die Nokia Android TV Box 8000?

Ik gebruik een Android telefoon of windows 10 laptop. Casten naar een chromecast gaat overigens prima ook naar een chineschebeamer met ingebouwde chromecast.

Dus casten met de KPN app werkt niet naar behoren en er is geen KPN app voor android tv.

Reputatie 7

Hmmm, ik weet dat er veel mensen zijn met een iPhone of iPad die niet of alleen NPO1, 2 en 3 kunnen caten naar een in android TV ingebouwde Chromecast. Ik neem aan dat je die Nokia via Google Home op jouw mobiele telefoon gekoppeld hebt.

Het probleem is dat Nokia exact de richtlijnen van Android tv volgt en dat de KPN weigert een app uit te brengen voor android tv. Tenminste als ik het goed heb begrepen.

Reputatie 7

Dus casten met de KPN app werkt niet naar behoren en er is geen KPN app voor android tv.

Casten zou gewoon moeten werken en er is inderdaad (nog) geen app voor Android TV. En als die er al gaat komen dan is ook de vraag of deze alleen op de Android televisies beschikbaar zal zijn ook op Android TV sticks en/of boxen.

Reputatie 7

Het probleem is dat Nokia exact de richtlijnen van Android tv volgt en dat de KPN weigert een app uit te brengen voor android tv. Tenminste als ik het goed heb begrepen.

KPN heeft met de ontwikkeling van de smart-TV app als motto "Kijken zonder kastje" en dat is waarom ik me afvraag of ze ook "Kijken met een ander kastje" zullen gaan ondersteunen.

KPN heeft tot op heden inderdaad nog geen app voor Android TV en Apple TV uitgebracht, maar wat niet is kan nog komen. :wink:

Het ITV team van KPN heeft mij bericht dat wat ik schrijf klopt en dat het casten idd niet goed gaat bij android tv apparaten die die standaard exact volgen.

Reputatie 7

Is het dan zo dat zowel de Chromecast van Google als de Chromecast functionaliteit van mijn Sony KL-XD8305 die standaarden niet exact volgen?

Zie het iets verkorte antwoord van KPN Itv apps team: Hetis erg gecompliceerd, maar het issue ligt deels bij dat Chromcasts zelf de cast documentatie niet exact volgen anderen doen dat wel. Het is een bekend issue. Maar de oplossing is er nog niet.

Een app zoals van Canal Digitaal voor de android tv omgeving is de beste oplossing lijkt me.

Reputatie 7
Badge +15

@KeesvBeem Goed nieuws! Ondertussen is er een Android TV app. Als hij beschikbaar is voor je apparaat dan kun je hem downloaden in de Playstore.

Nog niet voor de Nokia. Of moet ik nog ff wachten?

Reputatie 7

Nog niet voor de Nokia. Of moet ik nog ff wachten?

Staat hij er echt niet niet tussen, net zoals op mijn Sony KD-43XD8305?

 

Super hij doet het! Ik ben blij!

@KeesvBeem Goed nieuws! Ondertussen is er een Android TV app. Als hij beschikbaar is voor je apparaat dan kun je hem downloaden in de Playstore.

@Rutger_  is bekend of de Android TV app ook werkt op de nieuwe google chromecast met google TV?

Reputatie 4
Badge +1

@KeesvBeem   hallo Kees, hoe bevalt deze Nokia streaming box in de praktijk?

Mijn huidige “smart” tv nog nooit wat apps betreft “smart”geweest en het gezegde dat wijsheid met de jaren komt gaat hier  ook niet op :joy:

De Nokia lijkt voor ons wat geschikter dan die nieuwste Google TV dongle.

Ik neem aan dat als je de Nokia de eerste  keer aanzet deze ook in het Nederlands is in te stellen ?

Met vr r. Sander

 is bekend of de Android TV app ook werkt op de nieuwe google chromecast met google TV?

Ja, @tom532 . Daar werkt ie ook op.

Meer informatie: 

 

Sinds dit seizoen hebben we glasvezel op de camping waar we een vaste plaats hebben met een mooie stacaravan. Echt ideaal en top dat onze camping hierin heeft geïnvesteerd. Wel houden ze alles in eigen beheer en dienen we dus gebruik te maken van hun provider (kosten zitten bij het staangeld in) 

Onlangs een Nokia streamingbox aangeschaft omdat ik goede berichten las over het gebruik van de kpn itv app, apparaat werkt super. Kon iTV app geïnstalleerd maar helaas, na het vullen van het abbonementsnummer kreeg ik de melding dat het niet mogelijk is de app te gebruiken omdat het geen internetaansluiting van KPN is. 
Wel kan ik vanaf mijn telefoon, tablet of op de laptop kijken en via de build-in chromecast streamen. 

Heb dus een abonnement, kan via diverse manieren kijken naar niet via de app op de streamingbox. 
 

Juist op vakantie als je even lekker je telefoon eens niet bij de hand wil hebben maar toch tv wil kijken, en met name de sportwedstrijden via de extra betaalde diensten wilt kunnen zien leek me dit een super oplossing. 

Helaas pindakaas, heb dit zelf nergens terug kunnen vinden voor dat ik de streamingbox kocht, desalniettemin wel tevreden over de streamingbox alleen jammer dat ik digitenne (vaak storingen/slechte ontvangst)  toch aan moet houden of mijn telefoon moet gebruiken om te casten. 
 

@Kpn kan dit niet anders? 

Een toch wel tevreden KPN compleet klant met thuis 4x itv, camping 2x digitenne en 6 mobiele abonnementen. Nu het puntje op de i nog🙈
 

Reputatie 7

De smart-TV app is alleen voor gebruik op het thuisnetwerk en kan buitenshuis niet gebruikt worden.

Wat wel kan is dat je jouw Nokia Streamingbox een VPN verbinding op laat zetten met een VPN server in jouw thuisnetwerk en alle communicatie via die VPN tunnel laat lopen. Het KPN TV platform ziet jouw Nokia dan alsof deze thuis staat.

Zelf gebruik ik daar de OpenVPN cliënt voor Android TV voor en die laat ik een VPN verbinding opzetten naar de OpenVPN server die thuis op mijn Synology NAS draait.

Wjb, bedankt voor je reactie. 
 

Ben niet heel technisch in het wereldje van de ict. 

Als ik het goed begrijp moet ik dan een server installeren in het thuisnetwerk. Daar een poort op open zetten en daar verbinding mee maken vanaf de Nokia streamingbox. 
 

Klinkt voor mij als een hele onderneming waar de nodige kennis bij komt kijken. 
 

Is dit dan ook te doen voor een digibeet? 
 

Reputatie 7

Is dit dan ook te doen voor een digibeet? 

Dat wordt best een uitdaging.

Ik denk dat het dan éénvoudiger is om met de iTV app op jouw telefoon te casten naar de Nokia Streamingbox.