Wanneer komt KPN met een nieuwe decoder met apps voor alleen streamingdiensten

Reputatie 1
Ik heb het volgende bedacht .
Ik heb een decoder die heel veel mogelijkheden biedt maar waar ik eigenlijk niets mee doe.
Op die decoder staan naast de vele tv kanalen ook kanalen waar ik nooit naar kijk. Inmiddels een verouderd systeem uit de jaren 70

Kan de huidige decoder zo ingericht worden of misschien wel een hele nieuwe die alleen apps doorgeven van streaming diensten waarop ik mij kan abonneren . Ik denk dan aan NLZIET Live TV goedkoper als bij KPN NETFLIX VIDEOLAND en toekomstige diensten .
Voordeel voor KPN de klant gaat zelf kiezen en KPN is af van het onderhandelen over vergoedingen en verplichte doorgifte . En de klant blijft bij KPN en die verdwijnen nu steeds meer naar een internet only abonnement

1 reactie

Reputatie 7
Badge +22
Hoi! Ik begrijp je idee, echter is dat niet 'zomaar' geregeld om eerlijk te zijn. Apps zoals bijvoorbeeld Netflix en Youtube die wij nu aanbieden via de tv-ontvanger worden ook voor een (groot) deel ontwikkeld door die betreffende bedrijven, dus het is niet zo dat wij (KPN) helemaal zelf kunnen bepalen welke apps we gaan toevoegen. Dat gaat altijd in samenspraak, en samenwerking met die bedrijven. Dat betekent natuurlijk niet dat het onmogelijk is, zolang de wil, tijd, en geld er maar is van beide kanten. En er moeten natuurlijk ook duidelijke afspraken worden gemaakt tussen de betrokken partijen. Maar de rek is er naar mijn mening (voor zover ik dat kan inschatten) ook nog niet uit wat de mogelijkheden van de (eventuele toekomstige) tv-ontvangers betreft.

Ja, er is een wettelijke plicht voor tv-distributeurs om dertig tv-zenders en vijfentwintig radiozenders in een 'standaardpakket'. Daar is dus bijna geen ontkomen aan op dit moment. Als ik zelf bedenk welke zenders ik op tv kijk, dan zou ik er een heleboel kunnen schrappen in ieder geval. Maar ik weet niet of ik representatief ben voor NL wat dat betreft...

Je zou ook nog kunnen denken aan een tv-dienst, helemaal zonder tv-ontvanger. Een app van iTV voor op de Smart tv, en de andere apps (Netflix etc.) gebruiken via de Smart tv zelf. Maar of je dan technische mogelijkheden inlevert ten opzichte van een tv-ontvanger weet ik niet precies. Ook moet de kwaliteit gewaarborgd blijven, en moet je natuurlijk ook weer intensief samenwerken met vele tv-merken met eigen technische eigenschappen etc. Ook niet onmogelijk denk ik, maar wel pittig.

Zo zijn er vast en zeker nog wel meer goede ideeën. Hoe het er daadwerkelijk uit gaat zien? Ik weet het oprecht niet, maar ik denk wel graag met je mee want het is heel interessant. Als je nog meer ideeën hebt, laat ze maar horen. 🙂

Reageer