Wanneer komt KPN met een nieuwe decoder met apps voor alleen streamingdiensten

  • 11 January 2019
  • 10 reacties
  • 499 keer bekeken

Reputatie 2
Ik heb het volgende bedacht .
Ik heb een decoder die heel veel mogelijkheden biedt maar waar ik eigenlijk niets mee doe.
Op die decoder staan naast de vele tv kanalen ook kanalen waar ik nooit naar kijk. Inmiddels een verouderd systeem uit de jaren 70

Kan de huidige decoder zo ingericht worden of misschien wel een hele nieuwe die alleen apps doorgeven van streaming diensten waarop ik mij kan abonneren . Ik denk dan aan NLZIET Live TV goedkoper als bij KPN NETFLIX VIDEOLAND en toekomstige diensten .
Voordeel voor KPN de klant gaat zelf kiezen en KPN is af van het onderhandelen over vergoedingen en verplichte doorgifte . En de klant blijft bij KPN en die verdwijnen nu steeds meer naar een internet only abonnement

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Ik begrijp je idee, echter is dat niet 'zomaar' geregeld om eerlijk te zijn. Apps zoals bijvoorbeeld Netflix en Youtube die wij nu aanbieden via de tv-ontvanger worden ook voor een (groot) deel ontwikkeld door die betreffende bedrijven, dus het is niet zo dat wij (KPN) helemaal zelf kunnen bepalen welke apps we gaan toevoegen. Dat gaat altijd in samenspraak, en samenwerking met die bedrijven. Dat betekent natuurlijk niet dat het onmogelijk is, zolang de wil, tijd, en geld er maar is van beide kanten. En er moeten natuurlijk ook duidelijke afspraken worden gemaakt tussen de betrokken partijen. Maar de rek is er naar mijn mening (voor zover ik dat kan inschatten) ook nog niet uit wat de mogelijkheden van de (eventuele toekomstige) tv-ontvangers betreft.

Ja, er is een wettelijke plicht voor tv-distributeurs om dertig tv-zenders en vijfentwintig radiozenders in een 'standaardpakket'. Daar is dus bijna geen ontkomen aan op dit moment. Als ik zelf bedenk welke zenders ik op tv kijk, dan zou ik er een heleboel kunnen schrappen in ieder geval. Maar ik weet niet of ik representatief ben voor NL wat dat betreft...

Je zou ook nog kunnen denken aan een tv-dienst, helemaal zonder tv-ontvanger. Een app van iTV voor op de Smart tv, en de andere apps (Netflix etc.) gebruiken via de Smart tv zelf. Maar of je dan technische mogelijkheden inlevert ten opzichte van een tv-ontvanger weet ik niet precies. Ook moet de kwaliteit gewaarborgd blijven, en moet je natuurlijk ook weer intensief samenwerken met vele tv-merken met eigen technische eigenschappen etc. Ook niet onmogelijk denk ik, maar wel pittig.

Zo zijn er vast en zeker nog wel meer goede ideeën. Hoe het er daadwerkelijk uit gaat zien? Ik weet het oprecht niet, maar ik denk wel graag met je mee want het is heel interessant. Als je nog meer ideeën hebt, laat ze maar horen. 🙂
Reputatie 3
Badge +3

Het zou inderdaad fijn zijn als je een tv abonnement a la carte kunt afnemen.

Heel veel zenders zijn voor mij overbodig en kunnen voor mij dus afgeschaft worden.

Misschien is het ook mogelijk om 3 soorten basis abonnementen in te stellen?

Bijvoorbeeld basis xs, basis standaard en basis xl.

Waarbij basis xs bevat: Beleef KPN, NPO1, NPO2, NPO3, NPO Nieuws, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, RTL8, Net5 en Veronica/ Disney XD.

Basis standaard zou dan alles van xs bevatten plus RTL Z, Discovery, Één, Canvas, Ketnet, National Geographic, MTV, BBC1, BBC2, Disney Channel, ARD, ZDF, WDR, Nickelodeon, NPO Zappelin Extra en Cartoon Network,

Basis XL zou dan basix xs + basis standaard en alle overige zenders uit het basispakket bevatten.

 

De kosten:

 

Basis xs €10,-

Basis standaard €15

Basis XL €20,-

Neem je Basis XL, dan krijg je 2,50 korting op een vrij te kiezen extra pakket.

Verder zou elk extra pakket €5,- extra kosten.

Geen idee of het qua indeling en kosten kan, maar zoiets zou dan eventueel kunnen.

 

Reputatie 7
Badge +22

Het zou inderdaad fijn zijn als je een tv abonnement a la carte kunt afnemen.

Dit zal nooit gebeuren, a la carte is veel te duur! De ene wilt dit, en de andere wilt dat. KPN moet dan zoveel zenders inkopen, dan is het abonnement niet meer te betalen. 

Knippr had TV a la carte, maar zijn ermee gestopt. (faillissement, weet het niet zeker) Maar het is gewoon te duur om dit te realiseren. En dit is wel eens vaker besproken op deze forum. :wink:

Zie deze artikel van Tweakers:

 

T-Mobile stopt met tv-dienst Knippr wegens te weinig klanten

T-Mobile stopt op 1 juni, twee jaar na de introductie, met zijn Knippr-dienst voor televisie. De dienst voor streaming tv had volgens de aanbieder te weinig klanten en te hoge kosten om rendabel te zijn.

Om een dienst als Knippr voor een lage prijs aan te kunnen bieden, is volgens T-Mobile schaalgrootte nodig, maar het bedrijf verwacht niet om binnen afzienbare tijd nog de vereiste hoeveelheid klanten binnen te halen. Hoeveel klanten Knippr had, maakt T-Mobile niet bekend, maar het waren er te weinig om de dienst rendabel te maken.

Klanten van de dienst kunnen deze tot 1 juni 2018 blijven gebruiken, daarna wordt hun abonnement stopgezet en gaat de dienst op zwart. Knippr richtte zich op mensen die hun kabelabonnement willen inruilen voor tv-kijken via internet en de dienst probeerde zich te onderscheiden met keuzevrijheid voor zenders, naast een basispakket van twaalf zenders.

Voor een abonnement was geen T-Mobile-abonnement nodig en klanten konden hun pakket maandelijks aanpassen en opzeggen. De dienst kostte 9,99 euro per maand. T-Mobile houdt het erop dat de dienst te vroeg kwam voor het grote publiek.

Reputatie 3
Badge +3

Het zou inderdaad fijn zijn als je een tv abonnement a la carte kunt afnemen.

Dit zal nooit gebeuren, a la carte is veel te duur! De ene wilt dit, en de andere wilt dat. KPN moet dan zoveel zenders inkopen, dan is het abonnement niet meer te betalen. 

Knippr had TV a la carte, maar zijn ermee gestopt. (faillissement, weet het niet zeker) Maar het is gewoon te duur om dit te realiseren. En dit is wel eens vaker besproken op deze forum. :wink:

Ik bedoelde eigenlijk ook niet a la carte, maar wel dat je als abonnee niet verplicht bent om het gehele basispakket af te nemen.

Dat je dus kunt kiezen tussen basis xs, basis standaard of basis xl.

Dat bedoelde ik ook als voorbeeld.

De samenstelling van de pakketten en de benamingen kunnen geheel anders zijn.

Reputatie 7
Badge +22

Ik bedoelde eigenlijk ook niet a la carte, maar wel dat je als abonnee niet verplicht bent om het gehele basispakket af te nemen.

Dat je dus kunt kiezen tussen basis xs, basis standaard of basis xl.

Dat bedoelde ik ook als voorbeeld.

De samenstelling van de pakketten en de benamingen kunnen geheel anders zijn.

En toch gaat het niet werken, want KPN krijgt ook alweer vragen dat TV5 en TVE terug moeten komen. En dan zit je alweer met die 3 pakketten waar het niet in zit, dus het gaat gewoon niet werken. En TV5 vraagt een hoge vergoeding, en dat gaat KPN weer doorberekenen naar de klant, dus het abonnementsprijs gaat weer omhoog. Om dit een beetje rendabel te houden meet KPN waar de klanten zo naar kijken, kijken ze bijvoorbeeld te weinig naar RTL Crime, dan gaat die zender eruit als RTL een hoge vergoeding wilt.

Reputatie 7
Badge +8

Het zou inderdaad fijn zijn als je een tv abonnement a la carte kunt afnemen.

Dit zal nooit gebeuren, a la carte is veel te duur! De ene wilt dit, en de andere wilt dat. KPN moet dan zoveel zenders inkopen, dan is het abonnement niet meer te betalen. 

Knippr had TV a la carte, maar zijn ermee gestopt. (faillissement, weet het niet zeker) Maar het is gewoon te duur om dit te realiseren. En dit is wel eens vaker besproken op deze forum. :wink:

Ik bedoelde eigenlijk ook niet a la carte, maar wel dat je als abonnee niet verplicht bent om het gehele basispakket af te nemen.

Dat je dus kunt kiezen tussen basis xs, basis standaard of basis xl.

Dat bedoelde ik ook als voorbeeld.

De samenstelling van de pakketten en de benamingen kunnen geheel anders zijn.

Op zich is een klein en beperkt basispakket geen slecht idee. En ik denk dat er best wel eens belangstelling voor kan zijn. Veel zenders bieden veel van het zelfde. Niet voor niets zijn de streamingsdiensten sterk in opkomst.

De overheid heeft echter bepaald dat een het ‘basispakket’ uit minimaal 30 zenders moet bestaan. 
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

Reputatie 6
Badge +8

Allemaal kul. Installeer de betreffende app gewoon op je tv. Of gebruik Chromecast.

Het zou inderdaad fijn zijn als je een tv abonnement a la carte kunt afnemen.

Dit zal nooit gebeuren, a la carte is veel te duur! De ene wilt dit, en de andere wilt dat. KPN moet dan zoveel zenders inkopen, dan is het abonnement niet meer te betalen. 

Knippr had TV a la carte, maar zijn ermee gestopt. (faillissement, weet het niet zeker) Maar het is gewoon te duur om dit te realiseren. En dit is wel eens vaker besproken op deze forum. :wink:

Ik bedoelde eigenlijk ook niet a la carte, maar wel dat je als abonnee niet verplicht bent om het gehele basispakket af te nemen.

Dat je dus kunt kiezen tussen basis xs, basis standaard of basis xl.

Dat bedoelde ik ook als voorbeeld.

De samenstelling van de pakketten en de benamingen kunnen geheel anders zijn.

Op zich is een klein en beperkt basispakket geen slecht idee. En ik denk dat er best wel eens belangstelling voor kan zijn. Veel zenders bieden veel van het zelfde. Niet voor niets zijn de streamingsdiensten sterk in opkomst.

De overheid heeft echter bepaald dat een het ‘basispakket’ uit minimaal 30 zenders moet bestaan. 
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

Maar het blijft moeilijk, in weze heeft KPN wat Rene voorsteld. Er zijn diverse pakketten naast het basispakket. Maar zoals je al schreef het basispakket is ook volgens mij veel voller dan het zou moeten zijn. Voor mij hoeft er echt geen Teleshopping zenders in te zitten. Die hebben ook de sataliet tv een beetje verpest. 

Maar als we hier lezen dat mensen ook NPO politiek en NPO extra in het basispakket zouden moeten zitten. Dan komen we dus bij Ziggo uit, die niet de verfijnde mogelijkheden van KPN heeft. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik bedoelde eigenlijk ook niet a la carte, maar wel dat je als abonnee niet verplicht bent om het gehele basispakket af te nemen.

Dat je dus kunt kiezen tussen basis xs, basis standaard of basis xl.

Dat bedoelde ik ook als voorbeeld.

De samenstelling van de pakketten en de benamingen kunnen geheel anders zijn.

En toch gaat het niet werken, want KPN krijgt ook alweer vragen dat TV5 en TVE terug moeten komen. En dan zit je alweer met die 3 pakketten waar het niet in zit, dus het gaat gewoon niet werken. En TV5 vraagt een hoge vergoeding, en dat gaat KPN weer doorberekenen naar de klant, dus het abonnementsprijs gaat weer omhoog. Om dit een beetje rendabel te houden meet KPN waar de klanten zo naar kijken, kijken ze bijvoorbeeld te weinig naar RTL Crime, dan gaat die zender eruit als RTL een hoge vergoeding wilt.

Of TV5 een hoge vergoeding vraagt is puur speculatief. Immers, bij aanbieders die vooral concurreren op prijs is de zender wél te ontvangen en zelfs in het basispakket. 

Ik vermoed dat KPN geen overeenkomst gesloten heeft vanwege kostenbesparingen en daarom TV5MONDE niet meer aanbied.

Reputatie 7
Badge +8

Het zou inderdaad fijn zijn als je een tv abonnement a la carte kunt afnemen.

Dit zal nooit gebeuren, a la carte is veel te duur! De ene wilt dit, en de andere wilt dat. KPN moet dan zoveel zenders inkopen, dan is het abonnement niet meer te betalen. 

Knippr had TV a la carte, maar zijn ermee gestopt. (faillissement, weet het niet zeker) Maar het is gewoon te duur om dit te realiseren. En dit is wel eens vaker besproken op deze forum. :wink:

Ik bedoelde eigenlijk ook niet a la carte, maar wel dat je als abonnee niet verplicht bent om het gehele basispakket af te nemen.

Dat je dus kunt kiezen tussen basis xs, basis standaard of basis xl.

Dat bedoelde ik ook als voorbeeld.

De samenstelling van de pakketten en de benamingen kunnen geheel anders zijn.

Op zich is een klein en beperkt basispakket geen slecht idee. En ik denk dat er best wel eens belangstelling voor kan zijn. Veel zenders bieden veel van het zelfde. Niet voor niets zijn de streamingsdiensten sterk in opkomst.

De overheid heeft echter bepaald dat een het ‘basispakket’ uit minimaal 30 zenders moet bestaan. 
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

Maar het blijft moeilijk, in weze heeft KPN wat Rene voorsteld. Er zijn diverse pakketten naast het basispakket. Maar zoals je al schreef het basispakket is ook volgens mij veel voller dan het zou moeten zijn. Voor mij hoeft er echt geen Teleshopping zenders in te zitten. Die hebben ook de sataliet tv een beetje verpest. 

Maar als we hier lezen dat mensen ook NPO politiek en NPO extra in het basispakket zouden moeten zitten. Dan komen we dus bij Ziggo uit, die niet de verfijnde mogelijkheden van KPN heeft. 

Ik ben ook van mening dat NPO Politiek en NPO Extra in het basispakket hoort. Er wordt wel eens geschreven dat de NPO eist dat die in een aanvullend pakket moeten, maar dat is nonsens. De aanbieder is vrij dat zelf te bepalen.