Vraag

Wanneer komt update Arris VIP2952

  • 14 October 2020
  • 18 reacties
  • 842 keer bekeken

Reputatie 2
  • Slimmerik
  • 54 reacties

Hallo,

 

Zijn alle updates al uitgerold? Ik heb 2 maal een Arris VIP2952. Wanneer worden deze geüpdatet?  Ik heb nog steeds software versie 7.7.89.3.


18 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @AGB, bedankt voor je berichtje. Als de tv-ontvanger de update zelf nog niet gedaan heeft, dan kun je hem een handje helpen. Door de tv-ontvanger een harde reset te geven zal de nieuwste software ingeladen worden. Onder ‘2. Reset de ontvanger’ lees je hoe dat werkt. Hoop dat het lukt!

Hoi @AGB, bedankt voor je berichtje. Als de tv-ontvanger de update zelf nog niet gedaan heeft, dan kun je hem een handje helpen. Door de tv-ontvanger een harde reset te geven zal de nieuwste software ingeladen worden. Onder ‘2. Reset de ontvanger’ lees je hoe dat werkt. Hoop dat het lukt!

Dit is nu typisch zo een antwoord wat je krijgt als je iets vraagt aan de Servicedesk of Chat van KPN. 

Je vraagt of alle updates overal zijn gedaan, en je krijgt een antwoord op iets dat je helemaal niet hebt gevraagd, maar iets of iemand dit in de database met antwoorden heeft gemarkeerd die eerder zijn gegeven. 

En deze staat bovenaan waarschijnlijk door de lage stabiliteit van de KPN software met de STB’s.  

 

 

Reputatie 2

Hallo @Loes_ 

 

Ik denk dat dit het menu is van de nieuwe software? Het ziet er hier namelijk anders uit. Via systeeminstellingen en systeeminfo en dan gele knop op de afstandsbediening, kan ik de boel terug zetten naar fabrieksinstellingen en/of software verwijderen. Dat heb ik een aantal malen gedaan. Op beide ontvangers geeft dit geen resultaat. Ik heb software verwijderen, ja gekozen en terug fabrieksinstellingen ja. Ook alleen de optie software verwijderen apart evenals terug naar fabrieksinstellingen apart uitgevoerd maar dat alles allemaal zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +9

@CorL waar slaat jou reactie nou op. Dit gaat nergens over. Het antwoord van @Loes_  kan absoluut nuttig zijn. In de vraag van @AGB staat weinig informatie mbt wat hij allemaal al heeft gedaan om wel de nieuwe software op zijn V2952 te krijgen, dus dan begin je inderdaad met het resetten.

Reputatie 4
Badge +6

@AGB hmmmm en als je deze volgorde volgt:  Menu - > Instellingen -> 2 x gele knop -> Software opnieuw installeren -> Drukken op “Installeer”. Lukt het dan om te resetten? Mocht dat ook niet lukken, probeer dan de stappen onder ‘Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder TV-menu?.

Reputatie 2

Hallo @Loes_ 

Zie mijn reactie hiervoor. Ik heb dat volgens mij wel gedaan maar blijf na opnieuw downloaden en opstarten de oude software houden.

 

Graag een andere optie?

 

Groet Berry

Reputatie 4
Badge +6

Dank voor je reactie, Berry @ABG. Het kan overigens zo zijn dat er nog een oud type tv-ontvanger geregistreerd staat. Je doet dan niet mee aan de updates omdat het systeem denkt dat je die nog hebt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik het even voor je uitzoeken. :wink:

Reputatie 2

@Loes_ 

Profiel aangevuld vzv nodig (denk ik)….

 

 

Reputatie 4
Badge +6

@AGB Er stond inderdaad nog een ‘oud’ type tv-ontvanger in ons systeem. Ik heb deze eruit gehaald. Mocht je bericht krijgen dat je een nieuwe ontvanger kunt ophalen dan mag je dit negeren. Als het goed is kun je de tv-ontvangers dan met een paar uurtjes wel updaten. :wink:

Reputatie 2

Goedemorgen @Loes_ 

 

Gisteren en vanmorgen nogmaals de software verwijderd maar totaal geen resultaat. Blijft de oude ophalen en installeren.

Er is dus iets anders aan de hand, Heb wel bericht dat ik de/het kastje(s) kan insturen en nieuwe vanaf vandaag kan afhalen bij het servicepunt.

 

Reputatie 4
Badge +6

@AGB  erg vreemd. Mocht je in de gelegenheid zijn dan mag je één van de kastjes omruilen voor de nieuwere die bij het afhaalpunt ligt. Dan kunnen we kijken of het met de nieuwe wel lukt!

Reputatie 2

@Loes_ 

Oke dan ga ik dat vandaag eerst maar eens doen. Heb t idee dat ergens een bug in mijn profiel zit maar daar zijn we dan gauw genoeg achter.

NB Heb eea ook nog even geprobeerd met een korte kabel aan de experiabox maar dat hielp ook niet.

Reputatie 2

Goedemiddag @Loes_ 

 

Net de ontvanger omgeruild en de nieuwe geïnstalleerd. Ook deze, zoals ik al vermoedde. haalt dezelfde software op 7.7.89.3 .

Er moet centraal bij jullie dus iets mis zijn met de koppeling van mijn abo-nummer.

Ik hoor graag nader.

Al vast een goed weekend

Reputatie 2

Goedemiddag @Loes_ 

 

Net de ontvanger omgeruild en de nieuwe geïnstalleerd. Ook deze, zoals ik al vermoedde. haalt dezelfde software op 7.7.89.3 .

Er moet centraal bij jullie dus iets mis zijn met de koppeling van mijn abo-nummer.

Ik hoor graag nader.

Al vast een goed weekend


Wie o wie kan me helpen?

Reputatie 2

Goedemiddag @Loes_ 

 

Net de ontvanger omgeruild en de nieuwe geïnstalleerd. Ook deze, zoals ik al vermoedde. haalt dezelfde software op 7.7.89.3 .

Er moet centraal bij jullie dus iets mis zijn met de koppeling van mijn abo-nummer.

Ik hoor graag nader.

Al vast een goed weekend


Wie o wie kan me helpen?


Inmiddels via de chat KPN opgelost.

NB De software-update wordt pas uitgerold wanneer problemen zijn opgelost met de nieuwe programmatuur.

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @AGB Fijn om te horen dat je eruit bent gekomen via de chat. Werkt nu zeker sneller dan hier, vanwege de drukte kan het namelijk langer duren. Hoop dat de Update snel gaat volgen. Werkt de nieuwe ontvanger wel naar behoren?

Reputatie 2

Hi @Loes_ 

 

Morgen sluit ik de ontvangers aan en ga er van uit dat ze naar behoren werken.

Dit item kan gesloten worden.

Dank tot zover

 

Mvg

Berry

Reputatie 2

Hi @Loes_ 

 

Morgen sluit ik de ontvangers aan en ga er van uit dat ze naar behoren werken.

Dit item kan gesloten worden.

Dank tot zover

 

Mvg

Berry


Hi @Loes_ 

 

Alles (Vip5202) aangesloten en software geïnstalleerd. En wat schets mijn verbazing software 7.7.90_1, dus software update nog steeds niet uitgevoerd.

Misschien kun je de casus doorzetten naar een backoffice?

 

Reageer