Beantwoord

Wanneer recht op een nieuwer type ontvanger?

  • 8 juli 2016
  • 5 reacties
  • 781 keer bekeken

Goedenavond,

Zoals ik in mijn vorige topic vermeldde, hebben we thuis een Motorola 1853 en een 1963 ontvanger.

Nu zie ik op dit forum regelmatig andere (nieuwere) ontvangers voorbij komen.

Eigenlijk uit nieuwsgierigheid, wanneer mag je een oude ontvanger omruilen voor een nieuwer type?

mvg,

Erik van der Bas
icon

Beste antwoord door Joran 9 juli 2016, 14:31

Dag Erik, goede vraag! Er is apparatuur die vervangen moet worden en apparatuur die vervangen kan worden. Dit zijn de mogelijke scenario's:
- Het apparaat werkt niet meer op het netwerk
- Het apparaat werkt, maar er komen geen updates meer voor uit
- Het apparaat werkt, er komen updates voor uit, maar het wordt niet meer uitgeleverd aan nieuwe klanten
- Het apparaat werkt, er komen updates voor uit en het wordt uitgeleverd aan nieuwe klanten

De eerste Experiabox voor Internet+Bellen, de Siemens SX551, valt onder de eerste categorie. Na een vernieuwing in het VOIP-platform kon deze Experiabox daar niet meer mee overweg. Een update uitbrengen bleek niet mogelijk of rendabel. Alle klanten met dit model Experiabox zijn over een periode van een aantal maanden benaderd voor een omruil, zodat we op het moment van de vernieuwing geen problemen zouden ervaren. De volgende Experiaboxen (Speedtouch/Thomson 780, 787, 789) vallen in de tweede categorie. Ze kunnen nog prima werken. Ze missen wel een hoop functies die nieuwe Experiaboxen wel hebben. Er komen geen updates meer voor uit, maar hoeven niet per se vervangen te worden. Als deze gebruikers er om vragen sturen we zonder problemen een nieuwe Experiabox. Bij storingen vervangen we deze modellen ook vrij snel.

Onder de derde categorie valt nu alleen de ZTE H220n. Als er een beperkte voorraad Experiaboxen is kan deze nog steeds uitgeleverd worden. Zowel bij storingen als aan nieuwe klanten.

Bij TV-ontvangers ligt het vergelijkbaar. De eerste type TV-ontvangers, de 1700 serie, werken simpelweg niet meer. Deze zijn allemaal omgeruild. De 1910 en 1960 zijn uitgefaseerd, kunnen nog werken, maar zijn als het goed is allemaal vervangen. De 1903, 1963 en 1853 vallen in de derde categorie. De Arcadyan 2260 en Arris 2952 vallen in de laatste categorie.

Kort maar krachtig: Deze ontvangers worden in principe niet omgeruild. Gelukkig is er een workaround. MéérTV en Netflix zijn er bij gekomen en we willen graag dat zoveel mogelijk mensen hier gebruik van maken. De 1963 kan hier nog niet mee overweg. De 1853 heeft wel MéérTV, geen Netflix. Er wordt gewerkt aan een update, maar deze heeft aardig wat tegenslagen gehad. Wanneer het nu uitkomt is nog niet bekend. Om deze reden bieden we de mogelijkheid alvast één TV-ontvanger om te ruilen. Je kunt deze servicetool gebruiken om je apparatuur te checken en om direct om te ruilen. Ik kan ook een nieuwe TV-ontvanger opsturen, dat maak ik graag in orde. Ik stuur je daarvoor een privébericht!

Ik besef dat dit verhaal erg uitgebreid was, maar we krijgen deze vraag vaker. Hopelijk schept dit wat duidelijkheid, ook voor andere klanten die hier benieuwd naar zijn 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nou, de KS doet daar nogal moeilijk over maar volgensmij kan WebCare de 1963 en ouder vervangen. Daarna(!) kan je via de website eventueel nog de 1853 omwisselen
Dank je voor je antwoord Robin.

Ik wacht dan maar op een reactie van de WebCare.
Reputatie 7
Badge +27
Dag Erik, goede vraag! Er is apparatuur die vervangen moet worden en apparatuur die vervangen kan worden. Dit zijn de mogelijke scenario's:
- Het apparaat werkt niet meer op het netwerk
- Het apparaat werkt, maar er komen geen updates meer voor uit
- Het apparaat werkt, er komen updates voor uit, maar het wordt niet meer uitgeleverd aan nieuwe klanten
- Het apparaat werkt, er komen updates voor uit en het wordt uitgeleverd aan nieuwe klanten

De eerste Experiabox voor Internet+Bellen, de Siemens SX551, valt onder de eerste categorie. Na een vernieuwing in het VOIP-platform kon deze Experiabox daar niet meer mee overweg. Een update uitbrengen bleek niet mogelijk of rendabel. Alle klanten met dit model Experiabox zijn over een periode van een aantal maanden benaderd voor een omruil, zodat we op het moment van de vernieuwing geen problemen zouden ervaren. De volgende Experiaboxen (Speedtouch/Thomson 780, 787, 789) vallen in de tweede categorie. Ze kunnen nog prima werken. Ze missen wel een hoop functies die nieuwe Experiaboxen wel hebben. Er komen geen updates meer voor uit, maar hoeven niet per se vervangen te worden. Als deze gebruikers er om vragen sturen we zonder problemen een nieuwe Experiabox. Bij storingen vervangen we deze modellen ook vrij snel.

Onder de derde categorie valt nu alleen de ZTE H220n. Als er een beperkte voorraad Experiaboxen is kan deze nog steeds uitgeleverd worden. Zowel bij storingen als aan nieuwe klanten.

Bij TV-ontvangers ligt het vergelijkbaar. De eerste type TV-ontvangers, de 1700 serie, werken simpelweg niet meer. Deze zijn allemaal omgeruild. De 1910 en 1960 zijn uitgefaseerd, kunnen nog werken, maar zijn als het goed is allemaal vervangen. De 1903, 1963 en 1853 vallen in de derde categorie. De Arcadyan 2260 en Arris 2952 vallen in de laatste categorie.

Kort maar krachtig: Deze ontvangers worden in principe niet omgeruild. Gelukkig is er een workaround. MéérTV en Netflix zijn er bij gekomen en we willen graag dat zoveel mogelijk mensen hier gebruik van maken. De 1963 kan hier nog niet mee overweg. De 1853 heeft wel MéérTV, geen Netflix. Er wordt gewerkt aan een update, maar deze heeft aardig wat tegenslagen gehad. Wanneer het nu uitkomt is nog niet bekend. Om deze reden bieden we de mogelijkheid alvast één TV-ontvanger om te ruilen. Je kunt deze servicetool gebruiken om je apparatuur te checken en om direct om te ruilen. Ik kan ook een nieuwe TV-ontvanger opsturen, dat maak ik graag in orde. Ik stuur je daarvoor een privébericht!

Ik besef dat dit verhaal erg uitgebreid was, maar we krijgen deze vraag vaker. Hopelijk schept dit wat duidelijkheid, ook voor andere klanten die hier benieuwd naar zijn 🙂
Hi Joran,

dank je wel voor je uitgebreide, duidelijke uitleg! Niet alleen ik maar velen met mij, hebben hier iets aan!!

Met vriendelijke groet,

Erik van der Bas
Goedenavond,

Even een update van de situatie. De workaround die Robin en Joran noemden werkt!
Gisteren heb ik 2 nieuwe ontvangers thuis gekregen. Een Arcadyan en een Arris.

1 via Joran (Webcare) en 1 via de klantenservice. Helemaal top! Veranderen van zender gaat een stuk sneller en teletekst helemaal!

Robin, Joran enorm bedankt voor jullie hulp!

Reageer